Gå til innhold

Velger mange å bli Politi p.g.a. makten de får som Politi mann ??

Anbefalte innlegg

Skrevet
Markiii skrev (11 timer siden):

Politiet samkjørte ikke forklaringene sine. Vi vet nå i etterkant at de slett ikke løy i rapportene sine, da rapportene ble bekreftet av tingretten. Jeg har til gode å se et eneste eksempel på disse påståtte løgnene i rapportene. Jeg husker jeg leste deler av rapportene som ble gjengitt i media, og trodde også de løy frem til jeg så tingrettens dom.

Utan å starte ein ny diskusjon på dette, men no er det du som er uærleg. Politimannen vart frikjent då Høgsterett med dissens konkluderte med at maktbruken var innafor dei marginane som politiet må ha når ein utøver makt på statens vegne.
Politibetjenten som sletta mobilvideoen aksepterte eit forelegg på 12 000 kr, og den saka vart med det avslutta.
Dei to kompisane vart opprinneleg anmeldt for vold mot offentleg tenestemann denne natta, den anmeldinga falt vekk når videoen frå overvåkingskameraet vart frigitt ei stund seinare. I kva grad dette er skuldast at politiet samkøyrte sine rapportar eller om dette var politiets felles situasjonsforståing har ingen av rettsinnstansane tatt stilling til.

• Innsiktsfullt 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
The Avatar skrev (23 timer siden):

Utan å starte ein ny diskusjon på dette, men no er det du som er uærleg. Politimannen vart frikjent då Høgsterett med dissens konkluderte med at maktbruken var innafor dei marginane som politiet må ha når ein utøver makt på statens vegne.
Politibetjenten som sletta mobilvideoen aksepterte eit forelegg på 12 000 kr, og den saka vart med det avslutta.
Dei to kompisane vart opprinneleg anmeldt for vold mot offentleg tenestemann denne natta, den anmeldinga falt vekk når videoen frå overvåkingskameraet vart frigitt ei stund seinare. I kva grad dette er skuldast at politiet samkøyrte sine rapportar eller om dette var politiets felles situasjonsforståing har ingen av rettsinnstansane tatt stilling til.

Nå svarer du ikke engang på det jeg skriver, som er om rapportene som det viste seg ikke var falske likevel. Forklaringene ble nemlig bekreftet i tingretten, der politimannen ble frifunnet, noe han også ble i Høyesterett. Så han har retten på sin side.

• 2 uker senere...
Skrevet
flamethower1234 skrev (På 23.4.2025 den 21.57):

Huff. Hjelper og være trent, absolutt! Hadde du ikke vært det hadde du også vært banket. 

Antageligvis ja. Men sånne "politimenn" er for feige til noe slikt.

• Liker 1
Skrevet
Gavekort skrev (På 12.4.2025 den 17.35):

Hvor da? Påstår ikke at dine observasjoner er feil, men det er ofte lettere å observere avvikene, spesielt om man leter etter de.

Jeg tror politi og militæret har en tendens til å tiltrekke seg bajaser ja, men en god utdanningsinstitusjon som stiller høye krav til studentene vil kunne filtrere ut mange av disse. De fleste politifolkene jeg vet om er motivert av rettferd og orden, sammen med en spennende og variert arbeidsdag. De bærer en enorm stolthet av makten de har, men også hvordan de utøver makten sin.

Jeg vil tro at de fleste tilfeller av politiet som begår maktmisbruk kommer av feilbarhet og uerfarenhet, og ikke malevolens. Gitt nok provokasjon på feil dag så kan det svartne for selv den stødigste personen.

Mitt problem med politiet er at det virker ut som de ikke har et godt system for å rydde opp i egne rekker. Arbeidstrygghet for politiet står høyere enn borgerrettigheter, og spesialenheten sin partiskhet er dypt problematisk. Det virker også ut som det mangler et godt rettssystem for å stoppe systematiske brudd på borgerrettigheter, slik som narkohunder på skoler og "stop and frisk" på kollektive knutepunkter, der reaksjon gjerne kommer i en indirekte form som brev fra Advokatforeningen, med et intetsigende tilsvar fra Politidirektoratet 5-7 arbeidsdager senere.

Jeg leter ikke etter avvik. Dette er det som skjedde. 

• Liker 1
Skrevet
smergel skrev (1 minutt siden):

Jeg leter ikke etter avvik. Dette er det som skjedde. 

Vi var ute og gikk en tur. Vi provoserte da ingen. Du har dette bakvendt. Det var de som provoserte oss og misbrukte makten sin på omtrent det verste.

• Liker 1
Skrevet
Markiii skrev (På 23.4.2025 den 22.06):

I Kongsberg-saken ble jo politimannen frifunnet i Høyesterett. Og det er uærlig av deg å påstå at han bare banket fyren. Personen hadde drapstruet folk, og ble først lagt i bakken da han gjorde fysisk og verbal motstand mot politiet da de prøvde å ta en prat med ham.

Politiet samkjørte ikke forklaringene sine. Vi vet nå i etterkant at de slett ikke løy i rapportene sine, da rapportene ble bekreftet av tingretten. Jeg har til gode å se et eneste eksempel på disse påståtte løgnene i rapportene. Jeg husker jeg leste deler av rapportene som ble gjengitt i media, og trodde også de løy frem til jeg så tingrettens dom.

"Jeg gleder meg til å ta igjen hverdagen min og være til stede for mine nærmeste. Nå skal verden bli normal igjen" Skrev denne forbanna politimannen. Politiet samkjørte sine forklaringer i rapporten (de løy), og slettet mobilopptak av hendelsen uten å ha hjemmel. Når de sletter ting på mobilen sin så er det ett mega Avvik. Politi tyster ikke på sine egne, tro meg ! De trenger mye mer kampsport trening på Politi skolen, da hadde de lagt ham ganske så lett ned, uten å slå ham.  LURER PÅ OM HVERDAGEN BLIR NORMAL IGJEN FOR OFFERET ?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...