toppsecret Skrevet 4. april Skrevet 4. april (endret) Hei Gjelder: BANK ID APPEN Er det flere som har problemer med appen etter å ha oppdatert den i dag? Den funker ikke Jeg slettet den og installerte den på nytt, men nå får jeg ikke logget inn i det hele tatt. Den står bare å laster inn siden, uten at det skjer noe Endret 4. april av toppsecret
Complexity Skrevet 4. april Skrevet 4. april BANK ID APPEN finnes både på iPhone enheter og Android enheter. Du kan jo begynne med å fortelle hvilken platform du bruker..
toppsecret Skrevet 4. april Forfatter Skrevet 4. april (endret) Complexity skrev (2 minutter siden): BANK ID APPEN finnes både på iPhone enheter og Android enheter. Du kan jo begynne med å fortelle hvilken platform du bruker.. Er på Android Jeg trodde kanskje slette den, så installere den ville fikse problemet etter oppdateringen Men ser ut som jeg ikke får logget inn.. Den driver fortsatt å laster inn på den siden. Det må ha gått rundt 20minutter så langt Denne jeg her lastet ned som sist: https://play.google.com/store/apps/details?id=no.vipps.bankid&hl=no Endret 4. april av toppsecret
toppsecret Skrevet 4. april Forfatter Skrevet 4. april Maskinfører skrev (1 minutt siden): Minner om Min Jeger dokumentasjon Hva? 1
toppsecret Skrevet 4. april Forfatter Skrevet 4. april Laster BankID, vennligst vent. Loading BankID,please wait. Så går den pekeren over der rundt og rundt, uten at det skjer noe.
Xphylion Skrevet 4. april Skrevet 4. april Mange med problemer idag: https://www.nettavisen.no/nyheter/problemer-med-bankid-beklager-ulempen/s/5-95-2371702
toppsecret Skrevet 4. april Forfatter Skrevet 4. april (endret) Xphylion skrev (3 minutter siden): Mange med problemer idag: https://www.nettavisen.no/nyheter/problemer-med-bankid-beklager-ulempen/s/5-95-2371702 Tusen takk, håper det løser seg. Problemet er at jeg rett før nyttår flyttet det meste jeg har over til sparebank1 fra nordea. Jeg sa samtidig opp kortet jeg hos Nordea og fikk nytt fra Sparebank 1. Kan det skape problemer for min del å logge meg inn på nytt tro? BANK ID appen har fungert som det skal helt til i dag da jeg oppdaterte den Sånn som nå står det fortsatter den laster inn.. <Laster BankID, vennligst vent.> gått sikkert rundt 40 minutter nå Endret 4. april av toppsecret
Thor. Skrevet 4. april Skrevet 4. april VG skriver om det også: https://www.vg.no/nyheter/i/MnbR1M/20-000-android-brukere-rammet-av-bankid-feil 1
toppsecret Skrevet 4. april Forfatter Skrevet 4. april (endret) Det som bekymrer meg med dette om jeg får logget inn igjen Dette da med tanken på at jeg sa opp kortet hos nordea og flyttet det meste over til sparebank1, rett før nyttår Jeg har fortsatt min BANK ID fra Nordea Endret 4. april av toppsecret
toppsecret Skrevet 4. april Forfatter Skrevet 4. april Må man aktivere BANK ID hver gang man logger inn på appen igjen? Jeg slettet og innstallerte appen tidligere i dag.. skulle aldri ha gjort det og heller ventet...
Bing123 Skrevet 4. april Skrevet 4. april BankID og Vipps etc har nedetid innimellom. Så nei, det er lite vits å reinstallere de. Fører bare til denne re-aktiviseringsprosessen som er tungvindt såvidt jeg husker.
toppsecret Skrevet 4. april Forfatter Skrevet 4. april Bing123 skrev (1 minutt siden): BankID og Vipps etc har nedetid innimellom. Så nei, det er lite vits å reinstallere de. Fører bare til denne re-aktiviseringsprosessen som er tungvindt såvidt jeg husker. Ok, tror du det vil være et problem for meg å logge inn igjen når appen funker som det skal igjen? Med tanken på at jeg byttet bank fra Nordea til Sparebank1 rett før nyttår? Frem til den dag i dag har jeg fortsatt brukt BANKID appen som jeg fikk ifjor fra Nordea
toppsecret Skrevet 4. april Forfatter Skrevet 4. april Bing123 skrev (2 minutter siden): BankID og Vipps etc har nedetid innimellom. Så nei, det er lite vits å reinstallere de. Fører bare til denne re-aktiviseringsprosessen som er tungvindt såvidt jeg husker. <Fører bare til denne re-aktiviseringsprosessen som er tungvindt såvidt jeg husker.> Når det gjelder denne, må man vente ca 1 times tid hver gang? for at de skal sjekke at det er deg eller evt gi deg tilgang? Altså hver gang man logger ut og inn av appen?
toppsecret Skrevet 4. april Forfatter Skrevet 4. april Ser ut som det er fremgang på den appen ihvertfall nå Nå er den inne på ny side med følgende som kommer opp: BankID-app? Godkjenn med din BankID-app Så går den ballen eller hva det er for noe, rundt og rundt Dette fra: Laster BankID, vennligst vent. Loading BankID,please wait. Så går den pekeren over der rundt og rundt, uten at det skjer noe.
toppsecret Skrevet 4. april Forfatter Skrevet 4. april Men hvordan i huleste skal jeg godkjenne dette med BankID-appen når jeg ikke får logget inn? Er det i det hele tatt mulig å komme seg inn på nytt når jeg ikke er innlogget og ikke har kodebrikke lenger?
toppsecret Skrevet 4. april Forfatter Skrevet 4. april Er jeg fuckt tro? Godkjenn med BankID-app står det bare... den sto og snurret noen minutter rundt og plustelig stopper den opp og får en melding om å kontakte banken Skal det virkelig være så forjævlig å logge inn på BankID hver gang på nytt?
toppsecret Skrevet 4. april Forfatter Skrevet 4. april får bare vente å se om det hjelper med ny oppdatering når den tid kommer..
Bing123 Skrevet 4. april Skrevet 4. april 25 minutes ago, toppsecret said: <Fører bare til denne re-aktiviseringsprosessen som er tungvindt såvidt jeg husker.> Når det gjelder denne, må man vente ca 1 times tid hver gang? for at de skal sjekke at det er deg eller evt gi deg tilgang? Altså hver gang man logger ut og inn av appen? Må vente 1 time når du aktiverer appen ja. Jeg husker brukte BankID fysisk kodebrikke for å aktivere appen. For man kan ikke godkjenne med samme app som man prøver å aktivere. Bare les på BankID sine hjelpesider.
toppsecret Skrevet 4. april Forfatter Skrevet 4. april Bing123 skrev (2 minutter siden): Må vente 1 time når du aktiverer appen ja. Jeg husker brukte BankID fysisk kodebrikke for å aktivere appen. For man kan ikke godkjenne med samme app som man prøver å aktivere. Bare les på BankID sine hjelpesider. Så selv om jeg har allerede 1 gang før har aktivitert den? Så må jeg gjøre det igjen hver eneste gang man logger ut og inn av den igjen? Banken Nordea anbefalte meg å slutte med Kodebrikke som gikk ut ifjor høst... Da de sa det holder kun med BankID appen og det blir ikke noe problemer med å logge seg inn i ettertid uten kodebrikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå