Oly Skrevet 29. mars Skrevet 29. mars (endret) Jeg kjøpte i Januar 2021 en Lenovo Legion gaming laptop med en 15,6 tommer 120hz 1080p IPS skjerm (uten gsync), med 16gb ram og en Intel Core i7 10750H CPU samt et GeForce GTX 2060 skjermkort (6gb) og en 1tb m.2 SSD. Spesifikasjonene er forsåvidt greie, også i dag, men den har et par irritasjonsmomenter: 1 - Treig responstid på skjermen (ghosting), selv om den kan kjøres i 120hz. 2 - Viftene støyer som et udyr når jeg kjører spill som krever en del ytelse. Det høres ut som om laptopen skal til å lette og fly ut vinduet. 3 - Ingen gsync / freesync. 4 - Litt liten skjerm. Vil heller ha en 17 tommer skjerm eller større på min neste gaming laptop. Finnes det laptoper til under 20 000 kr i dag som unngår alle disse negative tingene som jeg har listet opp her, samt at den har en ok gaming-ytelse? Hvilke anbefalinger har dere til meg om en stillegående gaming laptop med 1080p 17 tommer skjerm eller større (IPS, ikke OLED), som har en rask 120hz+ skjerm med gsync/freesync? Endret 29. mars av Oly
tflovik Skrevet 30. mars Skrevet 30. mars Viftestøy kan du nok utbedre en del selv. Det har garantert samlet seg mye støv i viftene siden laptopen var ny. Åpne opp og fjern støv med trykkluft så vil du redusere viftestøyen.
Oly Skrevet 30. mars Forfatter Skrevet 30. mars Den har vært like støyete siden dagen jeg kjøpte den. Husket at selv da jeg fyrte opp Civilization 5 da den var ny, så begynte temperaturen å gå opp, og viftene startet å spinne intenst. 1
Oly Skrevet 1. april Forfatter Skrevet 1. april Kan se ut så jeg må vente til solid state vifter blir en ting, før jeg investerer i ny gaming laptop, hvis jeg vil ha en stillegåande gaming laptop (YouTube video). 1
sedsberg Skrevet 2. april Skrevet 2. april (endret) Høy ytelse krever nødvendigvis mye strøm, som fører til mye varme. Det er derfor det finnes stasjonære PC-er. Hvis ikke hadde alle PC-er vært knøttsmå. Endret 2. april av sedsberg
PaladinNO Skrevet 2. april Skrevet 2. april (endret) Høres ut som en Asus ROG Strix Scar er hva du er ute etter. https://www.prisjakt.no/search?search=asus rog strix scar Eventuelt en Asus TUF 17", som denne: https://www.prisjakt.no/product.php?p=13917656 Har selv en eldre Asus A17 (AMD 4800H + GTX 1660 Ti) og er veldig godt fornøyd. Selv om jeg bruker min mer til jobb og portabel underholdning, men med null spilling (det gjøres på den stasjonære). Hvis støy også er en stor del av problemet, bruk en kjøleplate som f.eks. denne: https://www.prisjakt.no/product.php?p=2281031 Har selv en eldre Zalman NC-3000 og den gjorde underverker for min egen, gamle 17,3" laptop (Asus N73 - kjølingen på den var seriøst underdimensjonert). Endret 2. april av PaladinNO
AndersT2 Skrevet 2. april Skrevet 2. april Alle bærbare vil støye en del under høy last over tid. Enkleste løsning er hodetelefoner som støydemper selv, eller også har aktiv støydempning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå