Gå til innhold

Jeg hater den norske innvandringspolitikken!!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Uansett, i følge SSBs eigne lenker så har Norge 965 113 innvandrere, og 230 237 norske barn med innvandrerforeldre. Dei utgjør ein 17,3% + 4,1% av Norges befolkning. At veil 20% av siktelser er mot innvandrere og 5% mot barn av innvandrere så er det ganske likestilt med resten av populasjonen i det store biletet.

Når det i tillegg berre er snakk om siktelser, og det gjerne kan vera samme gjerningsmann bak fleire siktelser, osv, osv, så byrje fort alle forsøk på å bruka dei tala som konklusjon om høg kriminalitet å bli rett og slett fjåsete.

Det er jo litt avvik, men det er jo naturlig. Det er langt i fra sjokkverdien til rasistiske amerikanere som prøve seg på 13/50 greiene.

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Drunkenvalley skrev (3 minutter siden):

Uansett, i følge SSBs eigne lenker så har Norge 965 113 innvandrere, og 230 237 norske barn med innvandrerforeldre. Dei utgjør ein 17,3% + 4,1% av Norges befolkning. At veil 20% av siktelser er mot innvandrere og 5% mot barn av innvandrere så er det ganske likestilt med resten av populasjonen i det store biletet.

Når det i tillegg berre er snakk om siktelser, og det gjerne kan vera samme gjerningsmann bak fleire siktelser, osv, osv, så byrje fort alle forsøk på å bruka dei tala som konklusjon om høg kriminalitet å bli rett og slett fjåsete.

Det varierer veldig fra land til land:

"Tallene for 2020–2023 viser at mannlige innvandrere i alderen 15–24 år fra Irak og Somalia peker seg ut med høye rater, på nærmere 1 200 siktelser per 1 000 innbyggere for denne fireårsperioden, mot drøyt 280 per 1 000 i øvrig befolkning. Unge mannlige innvandrere fra blant annet Filippinene (170 per 1 000) og Thailand (270 per 1 000) har derimot lavere rater."

Så nøkkelen er egentlig bare å være litt selektive med hvilke type innvandrere man tar i mot. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Etter 2015 så har de fleste europeiske land opplevd det samme, en enorm økning av kriminalitet med kniv.
Jeg bodde i Asia og leste til stadighet om nye knivstikkinger.
I Sverige utviklet det seg til skudd,granater og bomber.
Politikerne på venstre siden i begge land sa at der ikke var noen unormal forandring mens de satt med hodet i sanden.
Enhver  som kom opp med slike løgner var uvitne ,ignorante og rasister mens venstre siden fortsatt hadde hodet dypt begravet i sanden.
Vel venstre siden tok feil og det gjorde mange nyhets formidlere også. Nå er situasjonen enda verre og hva har dagens regjering gjort.
Jo de har flyttet noen politifolk til Grønland i Oslo og noen er blitt flyttet ut i skogen der ingenting skjer.

Den eneste løsning er å sette hardt mot hardt.
Når du er gjest i et land så respekterer du dette landets lover,regler og kultur. Du trenger ikke like alt men du er fremdeles en gjest.
Du har mulighet til  gratis skole, og å ha en flott fremtid hvis du vil da...

Min mening er at du får EN advarsel og deretter ved nye volds episoder så sendes du rett tilbake hvor du kom fra.
Da er det for sent å tenke på at jeg hadde jo muligheten til å bli utdannet til ja hva du enn ønsket.

Du går ikke inn til naboen å knivstikker dem bare fordi du ikke liker dem.

Endret av halnes1
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
3 minutes ago, VifteKopp said:

Det varierer veldig fra land til land:

"Tallene for 2020–2023 viser at mannlige innvandrere i alderen 15–24 år fra Irak og Somalia peker seg ut med høye rater, på nærmere 1 200 siktelser per 1 000 innbyggere for denne fireårsperioden, mot drøyt 280 per 1 000 i øvrig befolkning. Unge mannlige innvandrere fra blant annet Filippinene (170 per 1 000) og Thailand (270 per 1 000) har derimot lavere rater."

Så nøkkelen er egentlig bare å være litt selektive med hvilke type innvandrere man tar i mot. 

Nja, du har jo ikkje peiling da? For alt me veit, per statistikkens eige svakhet, så kan i teorien bokstavlig talt én person vera siktet for samtlige bruddene. Ekstremt tilfelle forøvrig, men du skjønner problemet eg fremstiller vel.

Det er ingenting hjelpsomt dykk kan dra fra denne statistikken i praksis i mi meining.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
1 minute ago, Drunkenvalley said:

Så du ignorerar talen som er uppdelade på länder de kommer ifra och du ignorerar också annnan statistik som ikke bara handlar om siktelser.

Du väljer istället att se på totalen av alla invandrare för att då det att bli en mindre forskjell i siktelser på grund av att invandrare fra en del länder inte är överrepresenterade. Sen snakkar du om bara om siktelser och att det kan vara samma gjärningsman. 

Och så kommer du till slutsatsen "så byrje fort alle forsøk på å bruka dei tala som konklusjon om høg kriminalitet å bli rett og slett fjåsete."

Varenda artikel jag har läst i nettavisen har bättre statistik, argumentation och insikt än det du skriver. Det du kommer med er kanske det värsta missbruket jag noensin sett av statistik.

Dina tal visar ju till och med högre kriminalitet samtidigt som du skriver att en sådan slutsats blir fjåsete. Hvis du hade delat opp talen för invandrare fra diverse länder, som SSB gör, blir det uppenbart en bra mye större forskjell för en del länder. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Drunkenvalley skrev (1 minutt siden):

Nja, du har jo ikkje peiling da? For alt me veit, per statistikkens eige svakhet, så kan i teorien bokstavlig talt én person vera siktet for samtlige bruddene. Ekstremt tilfelle forøvrig, men du skjønner problemet eg fremstiller vel.

Det er ingenting hjelpsomt dykk kan dra fra denne statistikken i praksis i mi meining.

Så ditt originale innlegg var også meningsløst, da eller? 

• Liker 1
Skrevet
3 minutes ago, Drunkenvalley said:

Kan väl ta denna en gång till då. Den handlar om straffade men vi har ju självklart samma problem där att alla brott kan vara gjort av en person (vad det nu har med saken att göra egentligen, spelar ju ingen roll för samfundet om det är 10 st fra x som gör brotten eller 2 st fra x som gör brotten. Gruppen er ju överrepresenterade i båda fallen).

"Innvandrere er samlet sett overrepresentert blant straffede, men det er store forskjeller mellom landgruppene. Innvandrere fra enkelte land er svært overrepresentert, mens noen landgrupper er underrepresentert. Landene med høyest andel straffede er i stor grad kjennetegnet ved en svært høy andel unge menn, og befolkningssammensetningen forklarer inntil 25-45 prosent av overrepresentasjonen for disse landene. Justert for befolkningssammensetning er det likevel for enkelte land fortsatt over dobbelt så høy andel straffede sammenlignet med den øvrige befolkningen."

• Innsiktsfullt 1
Skrevet

Utdyp gjerne kva du meine her.

Du dro frem statistikk fra SSB for å underbygge poenget ditt, før du i et senere innlegg mente statistikken fra SSB ikke var til å stole på. 

• Liker 3
Skrevet
2 minutes ago, VifteKopp said:

Du dro frem statistikk fra SSB for å underbygge poenget ditt, før du i et senere innlegg mente statistikken fra SSB ikke var til å stole på. 

Heila poenget mitt er at rasistene her inne ikkje har fakta dei kan denge i bordet her vel? På det beste er det ekstremt tvetydig, og sjølv på det mest overfladiske så er det... egentlig ganske labre tal?

Så eg veit ikkje kor du vil hen her.

• Liker 3
Skrevet
21 minutes ago, Drunkenvalley said:

Det er jo litt avvik, men det er jo naturlig. Det er langt i fra sjokkverdien til rasistiske amerikanere som prøve seg på 13/50 greiene.

Så din selektiva statistik behandling kom fram till ett litet avvik. Sen drar du in USA av noen anledning. 

I går skrev du 

"Dvs er det ingen statistikker dykk kan peike til for å sei "ja, kriminaliteten er verst blant utlendinger" - den statistikken eksisterer ikkje. Det er reinspikka basert på følelser dykk har, og dei er skrekkelig djupt farga i fordommer. Det er synsing om ting basert på enkelt-hendelser.

Realiteten er rett og slett sjeldent med dykk her."

Och idag visar du statistik som visar att kriminaliteten er verst blant utlendinger! 

Du kanske ska be om unskylding för det du skrev igår? 

• Innsiktsfullt 2
Skrevet

Heila poenget mitt er at rasistene her inne

Trevlig karakterisering av folk. 

ikkje har fakta dei kan denge i bordet her vel?

Jag och andra har ju visat dig fakta. Dina försök på att diskretitera den er alvarligt tall tragiskt dålig. 

På det beste er det ekstremt tvetydig,

Sikkert, kan du ikke ta kontakt med SSB med din kritik.

og sjølv på det mest overfladiske så er det... egentlig ganske labre tal?

Ja, om du ser på alla invandrare er talen ikke ekstreme. Hvis du hade sett på andra tal så är de ikke så väldigt bra. 

Antar att han er en person som ibland svarar når noen skriver noe idiotiskt på internet. 

• Liker 2
Skrevet
Drunkenvalley skrev (5 minutter siden):

Heila poenget mitt er at rasistene her inne ikkje har fakta dei kan denge i bordet her vel? På det beste er det ekstremt tvetydig, og sjølv på det mest overfladiske så er det... egentlig ganske labre tal?

Jeg vet ikke hvilke rasister du henviser til, jeg snakker kun for meg selv.

Og i følge statistikken er visse demografiske grupper overrepresentert i visse typer kriminalitet.  

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Just now, VifteKopp said:

Jeg vet ikke hvilke rasister du henviser til, jeg snakker kun for meg selv.

Og i følge statistikken er visse demografiske grupper overrepresentert i visse typer kriminalitet.  

Nja, då har du ikkje forstått statistikken. 👀 

Tabellene over antallet siktelser knyttet til personer med innvandrerbakgrunn angir vel å merke ikke andelen personer i ulike befolkningsgrupper som har blitt siktet i årene 2020–2023, men antallet straffbare forhold knyttet til personer i de ulike befolkningsgruppene. Det er derfor mulig med flere siktelser enn det er personer i en angitt befolkningsgruppe samlet for disse fire årene.

Dei er "overrepresentert i siktelser," men du kan ikkje gå derfra til nokon anna hjelpsom konklusjon pga svakhetene bak statistikken! Så kva fortalte den deg egentlig? At du har ein fordomsrik om innvandrere og er villig til å ignorere fakta så vidt eg kan sjå, om noko.

Sett deg inn i kva statistikken konkret er, kva den betyr, og hvis du bruker toppetasjen litt til så trur eg du kanskje forstår kvifor denne statistikken er ganske udugelig, foruten å vera bait for late rasister.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Nja, då har du ikkje forstått statistikken. 👀 

Dei er "overrepresentert i siktelser," men du kan ikkje gå derfra til nokon anna hjelpsom konklusjon pga svakhetene bak statistikken! Så kva fortalte den deg egentlig? At du har ein fordomsrik om innvandrere og er villig til å ignorere fakta så vidt eg kan sjå, om noko.

Sett deg inn i kva statistikken konkret er, kva den betyr, og hvis du bruker toppetasjen litt til så trur eg du kanskje forstår kvifor denne statistikken er ganske udugelig, foruten å vera bait for late rasister.

Hvis gruppen er overrepresentert i siktelser, så er det naturlig å tro at samme gruppe også er overrepresentert i domfellelser. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
2 minutes ago, Drunkenvalley said:

Suck. 

Snakke om att försöka finna ett halmstrå och sen klarade du bara av att hitta ett meningslöst ett. 

Tror faktiskt att folk flest ikke bryr sig om det er 10 eller 100 eller 1000 somalier som er med på de 1000 siktelserna for att ta ett eksempel. Brotten är ända gjort av folk fra den gruppen. 

Finns vel ikke heller noe som tyder på att det ska vara en stor forskjell mellan forskjelliga grupper hur många av alla som blir siktade fler ganger. 

Det du gör är att hitta en liten oklarhet i statistiken och sen ignorerar du hela statistiken på grund av den lilla oklarheten. Ren idioti. 

• Liker 2
Skrevet
Socketlicker skrev (21 timer siden):

Nei, det er ikke rasisme å debattere problematikken med masseinnvandringen og den manglende integreringen, det har selv de mest ivrige innvandringstilhengerne forstått

De aller fleste har heldigvis kommet litt lenger enn rabler….

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
3 minutes ago, VifteKopp said:

Hvis gruppen er overrepresentert i siktelser, så er det naturlig å tro at samme gruppe også er overrepresentert i domfellelser. 

Det han påpekar är att det kanske bara är en person av grupp x som har 300 siktelser medans det är 300 personer fra grupp y som står för 300 siktelser. 

Hvis då grupp x och grupp y är lika stora så är statistiken för siktelser lik men för antalet kriminela är det många fler kriminela i grupp y än i grupp x. 

Eftersom det kan vara så och det ska visa på noe speciellt så kan man helt ignorera statistiken enligt honom.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
fredrik2 skrev (5 minutter siden):

Det han påpekar är att det kanske bara är en person av grupp x som har 300 siktelser medans det är 300 personer fra grupp y som står för 300 siktelser. 

Hvis då grupp x och grupp y är lika stora så är statistiken för siktelser lik men för antalet kriminela är det många fler kriminela i grupp y än i grupp x. 

Eftersom det kan vara så och det ska visa på noe speciellt så kan man helt ignorera statistiken enligt honom.

Aha. Jeg antok at poenget hans ikke var så dumt, men det var det tydeligvis.

For et enkeltår kan man kanskje få slike utslag, men vi har tall tilbake i hvert fall 2005 som viser at somaliske menn er overrepresentert på kriminalitetsstatistikken. Det ville være statistisk veldig usannsynlig om det over en så lang periode alltid var snakk om noen få ifht. andre grupper. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...