freedomseeker Skrevet 11. mai Forfatter Skrevet 11. mai Lallabaika skrev (12 minutter siden): Å skylde alt på innvandring er ikke en faktaopplysning, det er en forenkling pakket inn som forklaring, servert for de som helst ikke vil høre om virkelige strukturelle årsaker. Du burde heller bekymre deg for den dagen det blir mindre innvandring, hvis du greier å tenke mer enn 5 måneder frem i tid. Om vi hadde ført en mer ansvarlig innvandringpolitkk på lik linje med omtrent alle andre land i verden så ville jeg blitt ekstreeemt bekymret. 2
Lallabaika Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai freedomseeker skrev (1 minutt siden): Om vi hadde ført en mer ansvarlig innvandringpolitkk på lik linje med omtrent alle andre land i verden så ville jeg blitt ekstreeemt bekymret. Ok? 1
Lallabaika Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai freedomseeker skrev (Akkurat nå): Ja? Takk for en nyttig diskusjon, som igjen bekrefter et sosialantropologisk mønster jeg har lært å kjenne 🙂 3 1
freedomseeker Skrevet 11. mai Forfatter Skrevet 11. mai Lallabaika skrev (28 minutter siden): Takk for en nyttig diskusjon, som igjen bekrefter et sosialantropologisk mønster jeg har lært å kjenne 🙂 Takk for en nyttig diskusjon, du kom vitterlig med mange faktaopplysninger som opplyste situasjonen relatert til masseinnvandringen til Norge. Jeg ble vitterlig forvandlet. 3
freedomseeker Skrevet 11. mai Forfatter Skrevet 11. mai https://www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Publikasjoner/Representantforslag/2024-2025/dok8-202425-159s/ "Tall fra UDI for 2024 viser at Norge ga flest nye statsborgerskap til syrere med 3 746, og i løpet av de siste fire årene er det blitt gitt norsk statsborgerskap til 18 289 syrere i Norge, mens Danmark bare har gitt dansk statsborgerskap til 336 syrere. Det vil si at Norge har gitt statsborgerskap til 54 ganger flere syrere enn Danmark har gjort. Det er også enorme forskjeller på statsborgerskap til eritreere, tall fra UDI viser at Norge har gitt statsborgerskap til 11 560 eritreere de siste fire årene, mens tallet i Danmark er 21." https://www.bt.dk/politik/mette-frederiksen-melder-ud-om-flygtninge-forventer-de-rejser-hjem "For Mette Frederiksen er det avgjørende å understreke at flyktningene bør bli i Danmark så lenge de har behov for beskyttelse – og når det ikke lenger er tilfelle, bør de reise hjem. Derfor forventer hun at syrere begynner å reise hjem for å gjenoppbygge Syria etter at diktatoren Bashar al-Assad er styrtet." 3 2
Lallabaika Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai (endret) freedomseeker skrev (13 minutter siden): Takk for en nyttig diskusjon, du kom vitterlig med mange faktaopplysninger som opplyste situasjonen relatert til masseinnvandringen til Norge. Jeg ble vitterlig forvandlet. Det var du som ga deg etter at ikke kunne svare mer, med et meningløst innlegg, så tviler på at du fikk noe særlig ut av det. Synd 🙂 For problemet ditt er: Sitat Å skylde alt på innvandring er ikke en faktaopplysning, det er en forenkling pakket inn som forklaring, servert for de som helst ikke vil høre om virkelige strukturelle årsaker. Du kan ikke bevise dette eller vise til en fornuftig konsensus om at det er slik. Du kommer med en påstand basert på følelser. Du kan argumentere med følelser, men det er vanskelig å få motparten til å akseptere det som sannhet kun basert på din følelse og kreative bruk av tall. Endret 11. mai av Lallabaika 5 1
freedomseeker Skrevet 11. mai Forfatter Skrevet 11. mai Lallabaika skrev (11 minutter siden): Det var du som ga deg etter at ikke kunne svare mer, med et meningløst innlegg, så tviler på at du fikk noe særlig ut av det. Synd 🙂 For problemet ditt er: Du kan ikke bevise dette eller vise til en fornuftig konsensus om at det er slik. Du kommer med en påstand basert på følelser. Du kan argumentere med følelser, men det er vanskelig å få motparten til å akseptere det som sannhet kun basert på din følelse og kreative bruk av tall. Statestikk og lovverk er ikke basert på følelser. 3
Lallabaika Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai (endret) freedomseeker skrev (4 minutter siden): Statestikk og lovverk er ikke basert på følelser. Som sagt. Følelser og kreativ bruk av tall/statistikk. Alle kan vise til tall og statisikk, det betyr ikke at argumentet blir noe mer gyldig når dataene ikke underbygger påstanden. Hvilken kontekst lovverk plutselig har ref. din påstand, forstår jeg ikke. Endret 11. mai av Lallabaika 2 1
freedomseeker Skrevet 11. mai Forfatter Skrevet 11. mai Lallabaika skrev (7 minutter siden): Som sagt. Følelser og kreativ bruk av tall/statistikk. Alle kan vise til tall og statisikk, det betyr ikke at argumentet blir noe mer gyldig når dataene ikke underbygger påstanden. Hvilken kontekst lovverk plutselig har ref. din påstand, forstår jeg ikke. Er min forrige post angående syriske flyktninger også relatert til min kreative bruk av tall? Eller er det bare en enkel faktaopplysning? Det er lovverket som i stor grad bestemmer hvor mange som kommer hit, setter man strengere krav til kvalifikasjoner og botid, f.eks så vil det komme færre. Om du mener at dette kun er en følelse og ikke basert på realisme, ja da kan du godt få lov til å mene det. 3
Lallabaika Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai freedomseeker skrev (Akkurat nå): Er min forrige post angående syriske flyktninger også relatert til min kreative bruk av tall? Eller er det bare en enkel faktaopplysning? Det er lovverket som i stor grad bestemmer hvor mange som kommer hit, setter man strengere krav til kvalifikasjoner og botid, f.eks så vil det komme færre. Om du mener at dette kun er en følelse og ikke basert på realisme, ja da kan du godt få lov til å mene det. Det er en generell faktaopplysning som du postet helt på egenhånd, og som jeg valgte å ikke bruke tid på. Fordi: den viser at x antall syriske flyktninger har fått statsborgerskap. Den viser ikke at den såkalte masseinnvandringen er ene og alene årsak til: Sitat trygdeutgifter og press på boligmarkedet 4
Socketlicker Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai Lallabaika skrev (Akkurat nå): Det er en generell faktaopplysning som du postet helt på egenhånd, og som jeg valgte å ikke bruke tid på. Fordi: den viser at x antall syriske flyktninger har fått statsborgerskap. Den viser ikke at den såkalte masseinnvandringen er ene og alene årsak til: At nasseinnvandringen av ikke-vestlige NAV'ere gir økte trygdeutgifter og press på boligmarkedet er fakta som forlengst er kjent for alle andre. https://www.aftenposten.no/meninger/i/5069E/hvorfor-forteller-ikke-mediene-hva-en-ikke-vestlig-innvandrer-koster https://www.document.no/2024/04/16/ingen-media-eller-myndigheter-vil-si-hvorfor-boligprisene-stiger/ 1 2
Lallabaika Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai Socketlicker skrev (1 minutt siden): At nasseinnvandringen av ikke-vestlige NAV'ere gir økte trygdeutgifter og press på boligmarkedet er fakta som forlengst er kjent for alle andre. https://www.aftenposten.no/meninger/i/5069E/hvorfor-forteller-ikke-mediene-hva-en-ikke-vestlig-innvandrer-koster https://www.document.no/2024/04/16/ingen-media-eller-myndigheter-vil-si-hvorfor-boligprisene-stiger/ Jeg har ikke påstått at det ikke øker. 2
freedomseeker Skrevet 11. mai Forfatter Skrevet 11. mai Lallabaika skrev (3 minutter siden): Det er en generell faktaopplysning som du postet helt på egenhånd, og som jeg valgte å ikke bruke tid på. Fordi: den viser at x antall syriske flyktninger har fått statsborgerskap. Den viser ikke at den såkalte masseinnvandringen er ene og alene årsak til: Økt innvandring bidrar ikke til økt boligbygging, noe denne grafen viser: Om noe så kan press på norske lønninger føre til at boligbyggingen blir mindre enn det den ellers ville ha vært, dette er min logikk. Jeg har fått med meg at du har en annen "følelse" angående dette. 2 1
Lallabaika Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai (endret) freedomseeker skrev (6 minutter siden): Økt innvandring bidrar ikke til økt boligbygging, noe denne grafen viser: Om noe så kan press på norske lønninger føre til at boligbyggingen blir mindre enn det den ellers ville ha vært, dette er min logikk. Jeg har fått med meg at du har en annen "følelse" angående dette. Det er jo en stråmann. Jeg har ikke påstått at økt innvandring fører til økt boligbygging. Å bruke en graf som viser at boligbyggingen ikke har økt i takt med befolkningsvekst til å konkludere at innvandring ikke fører til økt bygging, er som å si at folk ikke trenger mat hvis matproduksjonen står stille. Prøv igjen. Endret 11. mai av Lallabaika 1 1
Socketlicker Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai Lallabaika skrev (15 minutter siden): Det er jo en stråmann. Jeg har ikke påstått at økt innvandring fører til økt boligbygging. Å bruke en graf som viser at boligbyggingen ikke har økt i takt med befolkningsvekst til å konkludere at innvandring ikke fører til økt bygging, er som å si at folk ikke trenger mat hvis matproduksjonen står stille. Prøv igjen. Uten masseinnvandringen som Stoltenberg, Støre og venstresiden spesielt har støttet og videreført ville vi hatt nok boligbygging. De økte boligprisene er resultatet. 2
Lallabaika Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai Socketlicker skrev (Akkurat nå): Uten masseinnvandringen som Stoltenberg, Støre og venstresiden spesielt har støttet og videreført ville vi hatt nok boligbygging. De økte boligprisene er resultatet. Temmelig bastant og definitiv påstand. Jeg tror ikke dette er sant, men jeg tror på at du mener det er sant. 3 1
Lallabaika Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai freedomseeker skrev (3 minutter siden): SSB sine "kreative" bruk av tall: Jeg har ikke sagt at SSB er kreativ i sin bruk av tall. Jeg sier din bruk av disse tallene for å forklare påstandene dine er kreativ. 3 1
freedomseeker Skrevet 11. mai Forfatter Skrevet 11. mai Lallabaika skrev (17 minutter siden): Det er jo en stråmann. Jeg har ikke påstått at økt innvandring fører til økt boligbygging. Å bruke en graf som viser at boligbyggingen ikke har økt i takt med befolkningsvekst til å konkludere at innvandring ikke fører til økt bygging, er som å si at folk ikke trenger mat hvis matproduksjonen står stille. Prøv igjen. Hvis befolkningen øker raskere enn matproduksjonen så har man det samme problemet ja, er ikke uenig i det 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå