Gå til innhold

Jeg hater den norske innvandringspolitikken!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet
13 hours ago, Socketlicker said:

Den juridiske definisjonen på etnisitet er soleklar. Så om man har innvandrerforeldre er man ikke etnisk norsk, uansett tilknytningsgrad. Man kan bli norsk statsborger, men ingen innvandrere kan bli etnisk norske.

Det eneste du oppnår med dette våset er å flagge din egen ekstremisme og kunnskapsløshet.

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
rabler skrev (3 minutter siden):

Som sagt så kommer dette aldri til å skje. Flertallet i Norge vil alltid per definisjon være etnisk norske.

Tror du virkelig på narrativet om at verdisett, tradisjon, konfliktlinjer og holdninger endrer seg så snart man har gjennomført et introduksjonskurs eller fått norsk statsborgerskap ?

• Liker 3
Skrevet

Falske flyktninger fra MENA land er trygdesnyltere som lever i middelalderen.

Falske flyktninger fra MENA land skal bli flertall og demokratisk velte den norske regjeringen og innføre sharia.

Skrevet
Lallabaika skrev (3 minutter siden):

Falske flyktninger fra MENA land er trygdesnyltere som lever i middelalderen.

Falske flyktninger fra MENA land skal bli flertall og demokratisk velte den norske regjeringen og innføre sharia.

Bare minner om at fenomenet allerede er under utvikling i enkelte av Oslos bydeler…..

Ville du protestert om et demokratisk Stortingsflertall hadde bestemt at alle norske damer skal kle seg mer anstendig/ gå med skaut ?

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Mye av flyktinge krisene utenom Ukraina har jo Norge bidratt med å skape. Feks Syria krisen og Isis som var en direkte konsekvens at vi og Usa rotet rundt i Irak uten grunn og henrettet Saddam Hussein og dermed ødela maktbalansen som slapp til Terrorister= flyktninger..

Norge har en restriktiv innvandringspolitikk og har hatt det lenge, vi har vært litt for snille med å ta imot kvote-flyktninger fra FN som vi er medlem av.

Dette kunne vi egentlig latt være, men iallfall med Syria og Irak og trøbbel som skjedde der er pga av blant annet at vi og Usa kriget i Irak.

Er enkelt å være kaptein Hindsight da, men FN og store deler av Nato var imot Irak krigen.

Usa viste ikke hva de drev med iallfall.

Endret av Gouldfan
Skrevet
rabler skrev (1 time siden):

Det eneste du oppnår med dette våset er å flagge din egen ekstremisme og kunnskapsløshet.

Det jeg skriver er juss. Selv om det sikkert er ekstremt for venstreradikale😄🤡

Skrevet
Gouldfan skrev (40 minutter siden):

Mye av flyktinge krisene utenom Ukraina har jo Norge bidratt med å skape. Feks Syria krisen og Isis som var en direkte konsekvens at vi og Usa rotet rundt i Irak uten grunn og henrettet Saddam Hussein og dermed ødela maktbalansen som slapp til Terrorister= flyktninger..

Norge har en restriktiv innvandringspolitikk og har hatt det lenge, vi har vært litt for snille med å ta imot kvote-flyktninger fra FN som vi er medlem av.

Dette kunne vi egentlig latt være, men iallfall med Syria og Irak og trøbbel som skjedde der er pga av blant annet at vi og Usa kriget i Irak.

Er enkelt å være kaptein Hindsight da, men FN og store deler av Nato var imot Irak krigen.

Jeg vil ikke si vi har en restriktiv innvandringspolitikk, og det vises jo i bildene som er delt av antatt utvikling i innvandring i Norden. 

Men kvoteflyktninger er ikke problemet. Bedre å hente de ressurssvake fra flyktningleire  i LIbanon og Uganda enn å ta imot de ressurssterke som kommer seg over Middelhavet og medfører at enda flere tar den reisen, som også er livsfarlig 

Skrevet (endret)
rabler skrev (16 timer siden):

Alle som er født og oppvokst i Norge er etnisk norske så etnisk norske vil aldri bli en minoritet.

Nei, like lite som at det er klart definert at innvandrere aldri kan bli etnisk norske, er det heller ikke definert at deres etterkommere automatisk blir det. Begrepet mangler en klar definisjon.

Tussi skrev (16 timer siden):

Gjelder dette ordene herkomst og opphav også? Ord har åpenbart ingen mening lengre

De er vel heller ikke definert til å ha noen klar sammenheng med arvemateriale, naturlig nok siden ordene er mye eldre enn dagens migrasjon. Så ordene har mening jo, men de endrer seg i likhet med at verden gjør det. Det er relativt nytt at et menneske som er brunt i huden kommer fra en familie som har bodd i Norge to generasjoner tilbake.

Mannen med ljåen skrev (16 timer siden):

Hva ligger bak dette ønsket om at "etnisk" ikke kan bety noe relatert til DNA?

Hva skal man kalle de genetiske forskjellene som kjennetegnet forskjellige regioner før mangfold ble normen?

Det kan bety noe relatert til DNA, men det er ikke låst til en slik definisjon all den gang definisjonen mangler.

Folkeslag er vel for øvrig et godt, gammeldags begrep. Samtidig blir på et tidspunkt de genetiske forskjellene irrelevante, ref. det faktum at vi alle i siste ende er etterkommere av innvandrere.

Endret av Hugo_Hardnuts
Presisering
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Socketlicker skrev (1 time siden):

Det jeg skriver er juss. Selv om det sikkert er ekstremt for venstreradikale😄🤡

Venter fortsatt på link til den juridiske definisjonen din...

• Liker 6
Skrevet
Gouldfan skrev (1 time siden):

Norge var ikke med på å invadere Irak. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
VifteKopp skrev (1 time siden):

Norge var ikke med på å invadere Irak. 

Jo vi var med på flystøtte og bombing både i Irak med F16 fly som jeg husker selv at Bondevik hilset glisende avgårde på Dagsrevyen samt fly og bombing i Libya da med Stoltenberg som statsminister..

Vil du ha link om du var for ung da eller har glemt det?

https://www.aftenbladet.no/utenriks/i/wnXdL/bondevik-tok-farvel-med-f16-pilotene

De kriget også i Irak med disse flyene under unduring freedom operasjonen...

Telemark Bataljon hadde også styrker i Irak krigen.

Ingeniør styrker fra Telemark Bataljon 

https://www.nettavisen.no/nyheter/irak-invasjonen-norge-ikke-ville-vare-med-pa/s/5-95-982048

https://theglobalcoalition.org/en/partner/norway/

Jeg deler ikke syn med Ny Tid som hva jeg vet er en venstreradikal avis, men de har mer detaljert informasjon om Operasjonene og hva som ble bidratt med totalt. Det er verdt å etter sjekke linken.

https://www.nytid.no/god_jul_krigen_er_ikke_over/

Utdrag 

Om generalmajor Solvbergs tanker ligger til grunn vites ikke, men 27. juni bestemmer regjeringen at Norge skal sende stabiliseringsstyrker til Irak. Det norske bidraget til okkupasjonsmaktene er 150 soldater fra Telemark Ingeniørkompani, samt et antall stabsoffiserer, som skal stå under britisk kommando i Sør-Irak.

I tillegg skal Norge sende inntil seks stabsoffiserer som skal under polsk kommando i den polske sektoren av Irak sør for Bagdad.

Oberst Hugo Østreng skal lede det norske bidraget til Irak, og har allerede vært i det aktuelle området i landet for å sjekke forholdene:

– Det har skjedd forbausende stor forandring fra felttoget til nå, og det er vanskelig å forestille seg at det nettopp har vært krig der. Da vi kjørte rundt i Basra, møtte vi en vennlig innstilt befolkning og barn som vinket til oss, sier han til Forsvarsnett.

– Det kan bli veldig varmt, det er den største trusselen, sier Geir Atle Kvendset, nestkommanderende for ingeniørtroppen, når militære kjøretøy rulles ombord for å skipes til Irak i slutten av juni.

26. juni reiser det første partiet med norsk militært personell til Irak med et Hercules transportfly fra Gardermoen.

Først dagen etter, 27. juni, gir regjeringen klarsignal til det norsk militære engasjemente i Irak.

HØSTEN 2003: En drøy måned etter at de første norske soldatene kommer til Irak blir en norsk kaptein skadet. Kapteinen sitter i en bil sammen med britiske offiserer når en sprengladning går av ved kjøretøyet.

Ifølge avtalen med Storbritannia har Norge reservert seg fra å delta i offensive militære operasjoner under britisk kommando, selv om norske soldater forbeholder seg retten til å skyte i selvforsvar.

Det norske engasjementet profileres av forsvarsminister Krohn Devold og regjeringen som et humanitært bidrag til Iraks befolkning. Likevel eskorterer norske soldater britiske og amerikanske okkupasjonsstyrker på skarpe oppdrag. Og i polsk sektor har norske stabsoffiserer blant annet ansvaret for rekvirering av helikoptre til transport av for eksempel okkupasjonsstyrker på oppdrag, og deltar generelt i militærplanleggingen i polsk sektor.

I oktober tar ubåten KNM Uthaug over etter KNM Stegg og KNM Lom i Gibraltar-stredet. Helt siden terroraksjonene mot USA 11. september for to år siden har Norge hatt marinefartøy i Middelhavet som en del av Natos operasjon “Active Endeavour”.

– Terrorister er ikke akkurat forutsigbare, men en liten båt eller et fly fullastet med sprengstoff som styres inn i et lasteskip er en av de store truslene er nede, sier løytnant Torje Amundsen på KNM Lom, på siste tokt i Gibraltar til Forsvarsnett.

Utdrag slutt.

En Norsk Kaptein ble skadet i et kjøretøy av en veibombe sammen med allierte britiske befal. Og Nordmenn bidro med sine "humanitære oppdrag" styrker med transport på skarpe oppdrag..

Det er bare en fin måte å si "vi bidrar" men kaller det et "humanitært oppdrag".

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Gouldfan skrev (30 minutter siden):

Jo vi var med på flystøtte og bombing både i Irak med F16 fly som jeg husker selv at Bondevik hilset glisende avgårde på Dagsrevyen samt fly og bombing i Libya da med Stoltenberg som statsminister..

Vil du ha link om du var for ung da eller har glemt det?

https://www.aftenbladet.no/utenriks/i/wnXdL/bondevik-tok-farvel-med-f16-pilotene

Linken viser til fly som opererte i Afghanistan, ikke Irak. 

Sitat

De kriget også i Irak med disse flyene under unduring freedom operasjonen...

Telemark Bataljon hadde også styrker i Irak krigen.

Ingeniør styrker fra Telemark Bataljon 

https://www.nettavisen.no/nyheter/irak-invasjonen-norge-ikke-ville-vare-med-pa/s/5-95-982048

https://theglobalcoalition.org/en/partner/norway/

Som sagt, Norge var ikke med på invasjonen av Irak.

Norge har derimot vært med i ulike oppdrag i Irak etter invasjonen, som Operation Inherent Resolve, hvor Norge hjalp til å trene opp irakiske styrker i kampen mot IS. 

Sitat

• Liker 1
Skrevet (endret)
VifteKopp skrev (17 minutter siden):

Linken viser til fly som opererte i Afghanistan, ikke Irak. 

Som sagt, Norge var ikke med på invasjonen av Irak.

Norge har derimot vært med i ulike oppdrag i Irak etter invasjonen, som Operation Inherent Resolve, hvor Norge hjalp til å trene opp irakiske styrker i kampen mot IS. 

Norske styrker var et år deltaker i Krigen i Irak... De drev transport av styrker på skarpe oppdrag osv. Og en Norsk kaptein ble skadet i strid, veibombe.

Vi kalte det "Et humanitært oppdrag" og "Humanitære styrker".

For de krigere og eventuelt sivile som ble drept av krigingen som de skarpe styrkene som ble transportert ut i felt av norske styrker, så synes sikkert de at transporten av skarpe styrker ikke var så humanitært...

Definisjon definisjon...

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Skrevet
Gouldfan skrev (1 minutt siden):

Norske styrker var et år deltaker i Krigen i Irak... De drev transport av styrker på skarpe oppdrag osv. Og en Norsk kaptein ble skadet i strid, veibombe.

Som sagt, Norge var ikke en del av invasjonen av Irak, som var påstanden jeg korrigerte.

Jeg vet hva Norge har gjort i Irak etter invasjonen, jeg kjenner personlig to stykker som trente opp kurdere før de skulle drive IS ut av Mosul.  

• Liker 1
Skrevet (endret)
VifteKopp skrev (1 time siden):

Som sagt, Norge var ikke en del av invasjonen av Irak, som var påstanden jeg korrigerte.

Jeg vet hva Norge har gjort i Irak etter invasjonen, jeg kjenner personlig to stykker som trente opp kurdere før de skulle drive IS ut av Mosul.  

Ja Norge var ikke med i invasjonen og Shock and Awe som første operasjonen het.

Men vi var med med styrker i Irak etter invasjonen, og vi var med i Afghanistan og områdene rundt.

"Humanitære styrker" Er et politisk ord som fenger befolkningen. Men det er et lure ord.

Jeg er ikke imot at Norge bidro riktignok så begrenset som mulig. Jeg vil bare at vi skal si ting som det er.

Endret av Gouldfan
Skrevet
Gouldfan skrev (12 minutter siden):

Ja Norge var ikke med i invasjonen og Shock and Awe som første operasjonen het.

Men vi var med med styrker i Irak etter invasjonen, og vi var med i Afghanistan og områdene rundt.

"Humanitære styrker" Er et politisk ord som fenger befolkningen. Men det er et lure ord.

Jeg er ikke imot at Norge bidro riktignok så begrenset som mulig. Jeg vil bare at vi skal si ting som det er.

Ja, vi skal definitivt si det som det er, og Norge var ikke med på å skape IS. Det var den amerikansk-ledete invasjonen, som Norge ikke var en del av, som gjorde. Vi hjalp dog irakerne litt med å drive IS ut av landet.

Skrevet (endret)
VifteKopp skrev (45 minutter siden):

Ja, vi skal definitivt si det som det er, og Norge var ikke med på å skape IS. Det var den amerikansk-ledete invasjonen, som Norge ikke var en del av, som gjorde. Vi hjalp dog irakerne litt med å drive IS ut av landet.

Vi er alliert med Usa og Nato, og vi bidro med det vi kunne etter invasjonen, opinionen var imot.

Jeg synes ikke det er galt, men det er juks å kalle det humanitære styrker.

Jeg tror gjerne at nordmenn stasjonert i Irak også hjalp til litt med sukkertøy til barn som løpte bak bilene til militæret og kanskje mekket ødelagte veier og ryddet miner, men vi kjørte også skarpe styrker ut til kamp...

Jeg er ganske sikker på at hovedsakelig at det var troppetransport på skarpe oppdrag, og litt minerydding og veiarbeid som også åpnet både for sivile og militære transporter.

Endret av Gouldfan
Skrevet
Gouldfan skrev (29 minutter siden):

Vi er alliert med Usa og Nato, og vi bidro med det vi kunne etter invasjonen, opinionen var imot.

Jeg synes ikke det er galt, men det er juks å kalle det humanitære styrker.

Jeg tror gjerne at nordmenn stasjonert i Irak også hjalp til litt med sukkertøy til barn som løpte bak bilene til militæret og kanskje mekket ødelagte veier og ryddet miner, men vi kjørte også skarpe styrker ut til kamp...

Jeg er ganske sikker på at hovedsakelig at det var troppetransport på skarpe oppdrag, og litt minerydding og veiarbeid som også åpnet både for sivile og militære transporter.

Vi er også allierte med Tyrkia. Gjør det oss ansvarlige for deres krig mot kurderne og i Syria?

Selvsagt ikke. 

Norge har ikke vært med på å skape IS. Den organisasjonen oppstod i kjølvannet av amerikanernes invasjon av Irak, en invasjon Norge ikke deltok i.

Norge har derimot hjulpet Irak med å bekjempe IS. 

Skrevet (endret)
VifteKopp skrev (19 minutter siden):

Vi er også allierte med Tyrkia. Gjør det oss ansvarlige for deres krig mot kurderne og i Syria?

Selvsagt ikke. 

Norge har ikke vært med på å skape IS. Den organisasjonen oppstod i kjølvannet av amerikanernes invasjon av Irak, en invasjon Norge ikke deltok i.

Norge har derimot hjulpet Irak med å bekjempe IS. 

Vi deltok ikke i selve invasjonen, men vi deltok i Irak etter invasjonen.

Poenget mitt er at Norge var en liten del av Irak okkupasjonen.

Mitt poeng er at Irak krig nr2 aldri skulle hendt. Fordi det ødela maktbalansen og skapte mer Terrorisme og flyktninger ikke mindre.... Krig har en tendens til å lage mer krig og fler flyktninger....

Ja, Tyrkia er en del av Nato men Norge er vel ikke med Tyrkia med styrker der de har okkupert? Feks i Syria????

Og Norge deltok altså i okkupasjonen av Irak i et år.

Tyrkia deltok ikke i Usa okkupasjonen av Irak da...

(Men de tyrkiske styrker er vel der nå i Syria og deler av Irak haha?)

Endret av Gouldfan
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...