chevyz28 Skrevet 12. februar Skrevet 12. februar Hvordan håndterer man det regnskapsmessig og i praksis mot kunde når den opprinnelige fakturaen blir betalt etter purring med gebyr er sendt ut og forfalt?
Runar Skrevet 12. februar Skrevet 12. februar Som kunde får man som regel ny faktura/purring på gebyret, altså på det som gjenstår hvis man regner purringen som den siste og gjeldende fakturaen.
Mercruiser Skrevet 12. februar Skrevet 12. februar 17 minutes ago, chevyz28 said: Hvordan håndterer man det regnskapsmessig og i praksis mot kunde når den opprinnelige fakturaen blir betalt etter purring med gebyr er sendt ut og forfalt? Det kommer helt an på hvilken policy man ønsker å følge. En grei leverandør som ønsker å unngå å provosere kunden, vil tilbakeføre gebyret. En mindre grei leverandør vil ri kjepphester på betalingsbetingelsene og sende egen faktura på gebyret, eller ta det med i neste ordinære faktura. 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå