leticia Skrevet 5. juli Skrevet 5. juli knopflerbruce skrev (5 timer siden): Det finnes litt om dette. Men det å reise ut av landet med mål om å finne ektemake, er i all hovedsak et herrefenomen. Du har f.eks. denne artikkelen: https://www.dagsavisen.no/nyheter/flest-menn-finner-seg-ektefelle-i-utlandet/7922727 Verdt å merke seg at både USA og Storbritannia er steder norske kvinner gjerne reiser for å jobbe eller studere, slik at formålet gjerne ikke er å finne seg en partner der. Det bare skjer, likevel. Dette i motsetning til f.eks. bakgrunnen til tråder som denne, hvor det kun handler om å dra ut av landet for å finne seg kjæreste. Og trass i det med USA og Storbritannia, var det altså et 2.5:1-forhold mellom menn og kvinner. Men, det er vel ofte Tyrka og Hellas når det først skjer med kvinner, er det ikke? AnneMa fant seg jo også en tyrker. Jeg vet kun om 2 stykker av kvinner som er bekjente som har funnet seg mann fra utlandet. Faktisk akkurat de 2 landene du nevner, Tyrkia og Hellas. Ingen av de har hatt som mål å finne seg en, de har truffet dem i jobb eller feriesammenheng. Det er uansett ikke et så stort antall menn som reiser til Asia for å "prøve lykken" som enkelte ønsker å fremstille det som. Selv om det er mye mer vanlig at menn reiser ut av landet enn at kvinner gjør det. De aller fleste norske ender naturlig nok sammen med en annen norsk. 1
Shaolyzm Skrevet torsdag kl 05:30 Skrevet torsdag kl 05:30 Gjest e855e...538 skrev (På 4.7.2025 den 10.07): Hvilke datingtjenester har dere brukt? Jeg har brukt disse: KoreanCupid.com AsianDating.com Nylig fått meg en profil her: InternationalCupid.com JapanCupid.com Det selskapet som er bak disse har en drøss av ulike forskjellige datingtjenester, og det er dessverre ikke et abonnement for alle, men et abonnement for hver av dem. Virker veldig kynisk for meg at de er ute etter å tjene mest penger med så mange ulike datingtjenester. Det koster omtrent 1500kr i året for hver av disse datingtjenestene, hvis man vil bruke dem aktivt. Det virker som de fleste jeg leser om her ser etter kvinner fra Thailand eller Filippinene. Jeg har hovedsakelig sett på land som Korea, men også Kina og Japan. Det begynte med at jeg fikk interesse for Kdrama og ble kjent med den kulturen, og senere også Cdrama og den kinesiske kulturen. Det er også veldig fint der, og maten er fantastisk god. Jeg reiste til Seoul Sør-Korea i fjor høst, og traff ei jeg hadde chattet med en stund og er bare venn med, men det førte ikke til noe mer (men vi fortsatt chatter ofte). I år skal jeg tilbake til Sør-Korea, først til Busan for 6 dager, og deretter videre til Tokyo Japan i 5 dager. Jeg hadde tenkt å finne noen å bli kjent med i Japan for å kunne potensielt treffe mens jeg er der. Min reise til Seoul i fjor ble veldig hyggelig når jeg hadde en lokal og vise meg rundt. En venn (fra Kina) av en venn (Norsk) av meg fortalte at kvinner fra Kina er veldig kravstore og forlanger mye feriereiser. Han nevnte kvinner fra Japan er mer hyggelige og respektfulle. Anonymous poster hash: e855e...538 Tja du kan finne gode damer over flere land. Var flere gode damer jeg matchet med fra Indonesia og Vietnam. Når jeg lete før jeg traff kona mi. mange muligheter der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå