Paxville Skrevet 12. juni Skrevet 12. juni (endret) Om 5090 blir for lite; https://www.proshop.no/Grafikkort/NVIDIA-RTX-PRO-6000-Blackwell-Retail-96GB-GDDR7-RAM-Grafikkort/3358882 Kjedelig å brenne kontakta med en uorginal kabel på denne vil jeg tro 😅 Endret 12. juni av Paxville 1
MrMidget Skrevet 14. juni Skrevet 14. juni Hehe, dette tilbudet ble alt for bra 😅 Ble jo 5090 på meg til slutt 3
Paxville Skrevet 14. juni Skrevet 14. juni (endret) Fin pris det ja. Fått mitt 5090 FE installert, custom vifteprofil i Afterburner, bruker samme profil som mitt gamle 4090, med kun små justeringer. Så langt kun prøvd litt MW2 DMZ i 4K, kortet ser ut til å ligge på samme temp som mitt 4090 FE. Minnetemp var også veldig bra. Core temp lå på ca 60c og minne på 70c på profilen jeg bruker nå. Er det forresten noen som bruker Cablemod kabel på sine 5090 her? Tenker da på 4x8pin til 12VHPWR plugg, er veldig skeptisk denne runden selv om det gikk bra på 4090 med cablemod kabel, og jeg ser dog flere bruker de på 5090 uten problemer. Er stygt og upraktisk med ledningsføring med dongelen til nvidia, selv om det nok er det safeste velget mtp reklamasjon om noe skulle skje. Endret 14. juni av Paxville
ps5 Skrevet 15. juni Skrevet 15. juni On 6/14/2025 at 5:39 PM, Paxville said: Fin pris det ja. Fått mitt 5090 FE installert, custom vifteprofil i Afterburner, bruker samme profil som mitt gamle 4090, med kun små justeringer. Så langt kun prøvd litt MW2 DMZ i 4K, kortet ser ut til å ligge på samme temp som mitt 4090 FE. Minnetemp var også veldig bra. Core temp lå på ca 60c og minne på 70c på profilen jeg bruker nå. Er det forresten noen som bruker Cablemod kabel på sine 5090 her? Tenker da på 4x8pin til 12VHPWR plugg, er veldig skeptisk denne runden selv om det gikk bra på 4090 med cablemod kabel, og jeg ser dog flere bruker de på 5090 uten problemer. Er stygt og upraktisk med ledningsføring med dongelen til nvidia, selv om det nok er det safeste velget mtp reklamasjon om noe skulle skje. Hvilken psu? Corsair or mange andre tilbyr direkte supporterte 2x8 pin til 12v.. og det er definitivt å foretrekke fremfor tredjepart. Medfølgende blekksprut er funksjonell men kun for nødstilfeller..
Paxville Skrevet lørdag kl 17:04 Skrevet lørdag kl 17:04 (endret) ps5 skrev (På 15.6.2025 den 17.16): Hvilken psu? Corsair or mange andre tilbyr direkte supporterte 2x8 pin til 12v.. og det er definitivt å foretrekke fremfor tredjepart. Medfølgende blekksprut er funksjonell men kun for nødstilfeller.. EVGA. Tenker at blekkspruten er det safeste valget, skulle det skje noe så er jeg dekket nytt skjermkort fra nvidia. Vil vel nesten kalle det obligatorisk å bruke den, værtfall enn så lenge når det har vært noen tilfeller av brente 12vhpwr kontakter allerede på 5090. Dessuten trenger man heller ikke å fjerne selve 16pin kontakta hvis man skal ha ut gpu, da den bare kan henge igjen på gpu, noe som også er en fordel. Endret lørdag kl 17:24 av Paxville
ps5 Skrevet søndag kl 03:55 Skrevet søndag kl 03:55 10 hours ago, Paxville said: EVGA. Tenker at blekkspruten er det safeste valget, skulle det skje noe så er jeg dekket nytt skjermkort fra nvidia. Vil vel nesten kalle det obligatorisk å bruke den, værtfall enn så lenge når det har vært noen tilfeller av brente 12vhpwr kontakter allerede på 5090. Dessuten trenger man heller ikke å fjerne selve 16pin kontakta hvis man skal ha ut gpu, da den bare kan henge igjen på gpu, noe som også er en fordel. Hvis du har glassdør blir ting straks litt flottere om du dropper blekkspruten her sett øverst vs corsair sleeved 2x8 pin under. Men vet ikke om Evga har noen offisielt støttede kabler. (Gamle bilder med 4090 men bruker samme kabel fremdeles)
MrMidget Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 5090 FE på lager igjen her: https://marketplace.nvidia.com/nb-no/consumer/graphics-cards/ 1
Mala Skrevet 40 minutter siden Skrevet 40 minutter siden Irriterende 😛 Hva går 4090 FE for om dagen? 😛
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå