simalarion Skrevet 8. april Forfatter Skrevet 8. april Om du har betalt, du får lov å ha kortet i handlekurven i 10 min uten å betale, men står behandles så da er det jo i boks skulle jeg tro. 1
Robotix Skrevet 8. april Skrevet 8. april Til min store overraskelse, svarte Multicom på min avbestilling av ordre før det var gått 10 minutter. Mulig de jobber hardt med kundeservice om dagen. Håper Proshop greier å levere. 1
BadCat Skrevet 8. april Skrevet 8. april 4 hours ago, simalarion said: Da er "Vakta" etter all sannsylighet over, ble ganske raskt salg på mitt RTX 4090 selv om det tok litt lenger tid nå. Så venter da på Rog Atral OC RTC 5090 i kveld. Men ja som noen nevner det er mye penger, men verdien holder seg også godt på disse kortene så slik sett er det veldig lav risiko å kjøpe disse kortene. Hvis du kjøper kort til 40k til en bruk du ikke tjener penger på har du tapt over 300–500k etter 40 år for ikke å spare pengene. 1
simalarion Skrevet 8. april Forfatter Skrevet 8. april (endret) kjøpte det ikke for40 K men antar jo det er mulig å selge kortet igjen når ny Gen kommer, som alltid har vært mulig. Tapte heller ikke 1 krone på RTX 4090 men tjente 500 kr å kunne sikkert tjent mer om det var det jeg ville ... Skal brukes i jobb sammenheng også. Edit: Om du snakker om å invistere penger så er det uansett noe jeg aldri gjør, har ganske stort beløp stående på en helt standard høyrente konto Endret 8. april av simalarion
Robotix Skrevet 8. april Skrevet 8. april simalarion skrev (59 minutter siden): Om du har betalt, du får lov å ha kortet i handlekurven i 10 min uten å betale, men står behandles så da er det jo i boks skulle jeg tro. Ja det kan se sånn ut.
Rambo82 Skrevet 8. april Skrevet 8. april Pleier Elkjøp å være kjapp med å sende? stått behandlet siden igår kveld..
simalarion Skrevet 8. april Forfatter Skrevet 8. april Master kortet ditt burde vært sendt da ja, men har sett at hverken KS eller deres systemer er laget for kjøpe trykket på RTX 50XX serien (hadde selv trøbbel) så mulig du må kjøpe en liten tube tålmodighet å smøre deg (?), om ikke status endrer seg i morgen får du prøve chatten deres 1
Rambo82 Skrevet 8. april Skrevet 8. april simalarion skrev (1 time siden): Master kortet ditt burde vært sendt da ja, men har sett at hverken KS eller deres systemer er laget for kjøpe trykket på RTX 50XX serien (hadde selv trøbbel) så mulig du må kjøpe en liten tube tålmodighet å smøre deg (?), om ikke status endrer seg i morgen får du prøve chatten deres snakket med en svenske nettopp på Elkjøp ,sa det ville bli sendt imorgen 3
Erwe Skrevet 8. april Skrevet 8. april (endret) 5090 Astral LC Demo til 35 på Proshop: https://www.proshop.no/Grafikkort/ASUS-GeForce-RTX-5090-ROG-Astral-LC-OC-32GB-GDDR7-RAM-Grafikkort-DEMO/3331071d Men jeg får ikke opp kjøpsknappen. Så kanskje denne også slippes kl 14 i morgen? Endret 8. april av Erwe
Rambo82 Skrevet 8. april Skrevet 8. april Erwe skrev (21 minutter siden): 5090 Astral LC Demo til 35 på Proshop: https://www.proshop.no/Grafikkort/ASUS-GeForce-RTX-5090-ROG-Astral-LC-OC-32GB-GDDR7-RAM-Grafikkort-DEMO/3331071d Men jeg får ikke opp kjøpsknappen. Så kanskje denne også slippes kl 14 i morgen? Ja det tror jeg
BadCat Skrevet 8. april Skrevet 8. april (endret) Du høres ut som en 107 år gammel gubbe uten teknisk innsikt, når du sier strømkabel. "E har nå kobla på strømmen no ja." Quote Krafttilførselen refererer til den mengden elektrisk energi som blir levert til et system eller en enhet. Dette kan inkludere både strøm og spenning. Quote Elektrisk kabel er en elektrisk ledning med en eller flere innbyrdes isolerte ledere av massiv eller flertrådet kobber eller aluminium, omgitt av en felles isolasjons- og beskyttelseskappe. Så har man de som nekter bruken av ordet kraft. Det skal være energi. Quote Ordet kraftverk er misvisende fordi ordet kraft brukes i fysikken for å beskrive en påvirkning som endrer et objekts bevegelse eller form. I et kraftverk skjer energiomforming der elektrisitet dannes og da er for eksempel energiverk et mer passende uttrykk. Eller sagt på en annen måte så leverer et kraftverk energi og ikke kraft. Det samme kan sies om ordet elektriskkraft (i betydningen elektrisk energi eller effekt), kraftforsyning, kraftkilder og flere andre innarbeidede uttrykk der ordet kraft brukes på en måte som strider mot ordets innhold i dag. Imidlertid er ordet energiverk blitt en vanlig betegnelse på et distribusjonsverk, altså den instansen som selger elektrisk energi til sluttbrukere. Energiverkene vil ofte ikke ha egene kraftverk, slik at det vil oppstå misforståelser også om dette ordet brukes. Mens jeg blir irritert av de som sier strøm, blir andre irritert av at jeg sier kraft/elektrisk kraft. Skal man være helt presis skal man angi mengden energi i Joule og ikke i Watt. Så har ikke alle behov for å angi energimengden med med étt sekunds nøyaktighet. Quote The energy E in joules (J) is equal to the power P in watts (W), times the time period t in seconds (s): E(J) = P(W) × t(s) Man kan for eksempel beregne hvor mange rammer grafikkortet greier å rasterisere med 1 joule. Eller man kan beregne FPS per Watt. Slik går dagene. Endret 8. april av BadCat 1
Nizzen Skrevet 9. april Skrevet 9. april 10 hours ago, simalarion said: Strømkabel check Gratulerer 😁 Du kan også bruke nyese hwinfo beta til å se volt og watt per pin 1
Adrgha Skrevet 9. april Skrevet 9. april Komplett har stoppet salget av vanlig Astral nå, før det gikk tomt. 16 stk igjen i PC-byggeren. Gikk greit unna.
Erwe Skrevet 9. april Skrevet 9. april Adrgha skrev (30 minutter siden): Komplett har stoppet salget av vanlig Astral nå, før det gikk tomt. 16 stk igjen i PC-byggeren. Gikk greit unna. Tror kanskje det samme skjedde med Suprimen forrige uke. Plutselig var de borte. Det at de har 16 igjen for prebuilds, som var ca det de hadde før de stoppet salget, er vel bevis på at de ikke har to forskjellige intern firma med adskilte beholdninger, som tidligere ble spekulert i her inne?
Adrgha Skrevet 9. april Skrevet 9. april (endret) Lagerbeholdningen på disse kortene i nettbutikken og i PC-byggeren var hele tiden den samme, så det tror jeg man kan avskrive. Spent på om de ønsker å slanke på lageret av Gainward-kort også. Endret 9. april av Adrgha
simalarion Skrevet 9. april Forfatter Skrevet 9. april (endret) Takk for det @Nizzen !, jeg har det innstallerte fra tidligere men det har jeg ikke lagt merke til, så det må jeg sjekke. @Adrgha - Antar det Gainward standard versjon kan komme ut litt billigere (ca samme pris som tidligere Gamer OC kort) siden OC versjonen ble lagt ut til 40 K, men man må nok alltid regne med at Komplett må legge til 10% bonus så lenge de ikke fjerner muligheten til å bruke dette på Ny Gen skjermkort, jeg har jo allerde ny 10% kupong nå .. Så tror nok du ikke finner MSRP der med det første, spesielt om du ikke sitter med 10% mulighet. Dilemma er jo også at om de setter ned pris vill mange som har kjøpt be om tilsvarende beløp tilbake om ikke brukes Angrerett, så det er dilemmas hele veien med den rabatt ordningen til Komplett... Edit: Nåhar Gainward kortene begynt å tikke under 50 & Astral er det 16 igjen av ja, så tror nok Komplett nå holder det meste av dette til Ferdig bygg (?). De PNY kortene er jo ikke nødvendig å tenke på en gang til den prisen synes jeg: Endret 9. april av simalarion
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå