Mercruiser Skrevet 4 timer siden Forfatter Skrevet 4 timer siden 5 minutes ago, Complexity said: Min gjør heldigvis ikke dette, og det går automatisk i park om døren åpnes.. Det er litt rart ikke Audi har slik funksjon Jeg tror Audi har det. For øvrig vil normalt ikke "kryp"-funksjonen på automatgir være kraftig nok til at en bil kan brase gjennom en vegg.
Complexity Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 4 minutes ago, sedsberg said: Det gjør min også. Men hvis jeg sitter i bilen og slipper bremsa så kan den rulle. Rettere sagt, den går ikke i park men handbrekket går på automatisk. Men tar jeg av handbrekket også så kan den rulle. Ja er vel forkjellige metoder der ute. Min bil holder inne bremsen alltid når bilen står stille. Slippes kun når gass trykkes inn. Og handbrekk er det samme som park. Dvs bilen min har egentlig ingen av delene den holder bare inne bakbremsen når "park" er aktivert. Aktiverer jeg "handbrekk" kliper den bare enda hardere på bakbremsen. Det har man sjelden bruk for.
Complexity Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 5 minutes ago, Mercruiser said: Jeg tror Audi har det. For øvrig vil normalt ikke "kryp"-funksjonen på automatgir være kraftig nok til at en bil kan brase gjennom en vegg. Audi Q4 skal aktivere brems om man åpner døren sier google ja, Så noe rart har nok skjedd.
sedsberg Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Elbil? Min har mekanisk park i girkassa i tillegg til parkbrems på bakhjula. Og bilen skal gi forsiktig gass når man slipper bremsa (i gir) eller stå stille til man gir gass velger jeg selv. Men å gå ut av bilen uten å forsikre seg om at den ikke kan rulle er dårlig vane uansett om man har automatikk eller ikke.
Complexity Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden 41 minutes ago, sedsberg said: Elbil? Min har mekanisk park i girkassa i tillegg til parkbrems på bakhjula. Og bilen skal gi forsiktig gass når man slipper bremsa (i gir) eller stå stille til man gir gass velger jeg selv. Men å gå ut av bilen uten å forsikre seg om at den ikke kan rulle er dårlig vane uansett om man har automatikk eller ikke. Elbil jeg har ja. Men har også en Nissan Leaf og den bryr seg ikke om at døren er åpen og kjører avgårde. Den viser ett symbol på skjermen om at man burde sette bilen i Park når døren er oppe eneste men den gjør ingenting selv.
Svein M Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) På en bensin/diesel vil så høre at en stopper motor. Og en kunne også slå av motor med nøkkel. På elbil vil jeg tro en forsatt har muligheten å sette bilen i park, og sette på håndbrekk. Men jeg er ikke helt sikker på hva som kan skje om en sitter i bilen og ved et uhell trykker på gassen. Endret 2 timer siden av Svein M
Complexity Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 57 minutes ago, Svein M said: På en bensin/diesel vil så høre at en stopper motor. Og en kunne også slå av motor med nøkkel. På elbil vil jeg tro en forsatt har muligheten å sette bilen i park, og sette på håndbrekk. Men jeg er ikke helt sikker på hva som kan skje om en sitter i bilen og ved et uhell trykker på gassen. Mange moderne biler er veldig stille så man hører ikke nødvendigvis motoren. Fysiske nøkler er ikke så vanlig der heller lenger. Er startknapp som på de fleste elbiler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå