Gå til innhold

musematte Log. mx700


Anbefalte innlegg

Jeg har tre spørsmål, og fant ikke noe bedre sted å poste det enn her :roll:

 

1. Har noen en god idè om noe jeg kan bruke som musematte til en optisk mus?

Jeg har ikke 2-300 kr til en ordentlig musematte nå, så jeg tenkte det fantes

noe enkelt jeg kunne lage selv, eller noe.

 

2. Finnes det noe å få kjøpt eller noe man kan lage for å få litt orden på de 25

ledningene som ligger på kryss og tvers under skrivebordet?

 

3. Er det farlig å bruke ti kontakter når alt kommer fra to uttak i veggen? (har

altså 2 sånne skjøtegreier med 5 kontakter i hver)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Hvorfor ikke bare kjøpe en sånn vanlig stoffmatte til 20-30kr, funger fett som bare det, inntil du får kjøpt deg noe mer "proft".

 

2. Biltema.no (søk etter "35-599"), eller Clasohlson.no (søk etter 32-2208).

 

3. Kommer an på hvor mye du har koblet på den kursen du bruker. En vanlig kurs er på 16A, og tåler flere tusen watt. Burde gå greit, men ikke koble forgrener på forgrener. Koble dessuten mest på uttakene i veggen. Burde også velge en forgrener som er Nemko godkjent. Tester har vist at billige forgrenere som kun er CE-godkjent er langt mer brannfarlige enn Nemko-godkjente. Styr unna forgrenere til 20-40 kroner. Legg heller i noen flere kroner, og sov trygt om natten. Et stort antall av husbranner kommer av dårlige forgrenere. Dette er for det meste billige CE-godkjente forgrenere som aldri ville ha blitt Nemko-godkjent.

 

EDIT: Kan være kjekt å velge en forgrener med overspenningsvern, som du har koblet de mest sensitive/dyrbare tingene til. Ved spenningshopp/lynnedslag vil du da redde utstyret ditt.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...