Gå til innhold

Dårlig av PSDATA!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Han på PSDATA sa at det var de som laget sine egne bannere!!!

Kan dere lese innlegget før dere svarer!

Jeg leste det nøye jeg, men du har fått med deg at det ikke er nødvendigvis hw.no som legger ut reklamen? Mange websider som "abonnerer" på reklame fra firmaer som driver med å sende ut webreklame som websider kan ha på sine sider. Så det er faktisk 3 ledd her og ikke 2 som du tror...

Lenke til kommentar

Dette er ikke første gang dette skjer, komplett og andre har flere ganger annonsert med feile priser men du får ikke produktet til den prisen alikevel. Det er derfor de tar forbehold om trykkfeil, hadde du derimot bestilt et kort med feil pris og fått ordrebekreftelse så hadde saken vert en annen.

Det er menneskelig å feile.

Lenke til kommentar
som jeg skrev tidligere:

det er ikke sikkert at dette er i strid med lovverket i det hele tatt!

Men, det er ikke spesielt god service...

Har jo ingenting med service å gjøre?! Det er reklame! "hva jobber du som?" svar:"jeg jobber som reklame-service-tekniker" doh!

Hvis du er misfornøyd med noe så vær iallefall presis i hva du er misfornøyd med da.

 

Poenget mitt er at hw.no forums er ett mektig verktøy. Det er mange som kommer inn hit og sjekker etter erfaringer o.l av andre for å hjelpe med sine egne beslutninger når det gjelder kjøp av diverse ting og tang. Når du kommer ut hit og kritiserer ett firma for dårlig service og det du klager på er vel så langt unna service det er mulig å få det(Lets face it, reklame og service går ikke akkurat hånd i hånd) så er dette temmelig farlig!

Hvis en person kommer inn hit og leser din post og da tror at "oj, psdata har dårlig service. De må jeg holde meg unna" så er jo det temmelig urettferdig er det ikke?

God service er for de fleste det aller viktigste når man kjøper en vare og dine kommentarer her bidrar med feilinformasjon og misledelse pga. inkompetent skriving(ok, jeg tok hardt i, men jeg kom ikke på noe bedre ord)

Endret av Ikon
Lenke til kommentar

Jeg er faktisk helt enig med stoolman, jeg. Det er for lettvint å skylde på menneskelig svikt, for så å komme seg unna feilannonseringen.

 

Synes godt de kunne ha solgt graffikkortet til annonsert pris, kanskje de da hadde fjernet feilreklamen kjappere dersom det faktisk fikk konsekvenser det å annonsere med ukorrekte priser!!

Lenke til kommentar

PSDATA.NO er vel den webshoppen i Norge med suverent beste service og det vet de fleste her på forumet, nei saken er den at du er skuffet fordi du ikke klarte å få et "billig" kort selv om du øyensynelig var klar over at her måtte det vere en feilprising.

Hadde jeg prøvd meg på noe slikt hadde jeg iallefall gått stille i dørene.

Lenke til kommentar
PSDATA.NO er vel den webshoppen i Norge med suverent beste service og det vet de fleste her på forumet, nei saken er den at du er skuffet fordi du ikke klarte å få et "billig" kort selv om du øyensynelig var klar over at her måtte det vere en feilprising.

Hadde jeg prøvd meg på noe slikt hadde jeg iallefall gått stille i dørene.

enig med deg

Lenke til kommentar
Til stoolman:

Hvis ikke du dropper den frekke tonen og SLUTTER Å SKRIKE SÅ JÆVLIG, så tviler jeg på at mange her inne er særlig lystne på å svare på innleggene dine ved en senere anledning!

Helt enig med deg. Å lese så usaklig kritikk som det stoolman kommer med her, gjør meg nesten forbanna. Fikk nesten lyst til å handle litt hos PSDATA i solidaritet.

Lenke til kommentar
Dette er ikke første gang dette skjer, komplett og andre har flere ganger annonsert med feile priser men du får ikke produktet til den prisen alikevel. Det er derfor de tar forbehold om trykkfeil, hadde du derimot bestilt et kort med feil pris og fått ordrebekreftelse så hadde saken vert en annen.

Det er menneskelig å feile.

stoolman har faktisk et poeng selv om jeg synes han overdriver litt, forbrukere kan ikke alltid la butikkene skylde på at feilprising og menneskelig svikt. Til en viss grad må vi også kreve at de faktisk har internrutiner som luker vekk slike feil. Stilles det ingen krav ender man opp med at de bevisst feilpriser for å lokke kunder til sidene sine på samme måte som Elkjøp bruker lokketilbud som i praksis er ikke-eksisterende.

 

Men det snakkes om at butikkene tar "forbehold om feil". Dette gjør dem aldeles ikke. Ta en titt på forsiden av HW.no, hvor mange av av anonnsene der står det at de har forbehold om feil? Svar: Ingen! Butikkene skriver stort sett at de tar forbehold om feil i prislistene på sin webshop. Dette forbeholdet gjelder selvsagt ikke reklamebannere på andre sider. Det er en grunn til at Elkjøp trykker forbeholdet sitt i hver eneste reklamebrosjyre og ikke bare skriver det på en plakat i butikken.

 

Må si det hadde vært interessant å fått forbrukerrådets og forbrukerombudets mening om denne saken her. På den ene siden må butikkene beskyttes litt da feilprising på webben kan føre til enorme konsekvenser, alle vet hvor raskt rykter om billig hardware kan spre seg på nettet. Samtidig så bør vi på webben som i vanlig butikker kunne kreve "annonsert vare til annonsert pris".

Endret av Anders Leipsland
Lenke til kommentar

Vel , er enig i at butikkene/webshoppene bør få bedre rutiner med sine annonser og prissetting. Men som i dette tillfellet og i flere andre som har versert her på forumet mener jeg det er helt åpenbart at dette er en feil og at noen prøver å sko seg på dette.

Dessuten var jo denne reklamen linket direkte til produktet og der stod den riktige prisen, skall det bli så ille at alle firmaer må vere pliktig å levere varen for den prisen som er kommet feil i en annonse ja da er vi på ville veier av den enkle grunn at da må de samme bedrifter begynne å kalkulere disse tapene inn i pisene på sine produkter. Dette vil medføre at vi alle må betale en høyere pris på alle produkter bare fordi enkelte skall forsøke å sko seg på opplagte feil .

Kommer vi inn på den stien er jeg redd for at vi er ute å kjører her til lands, de fleste små og middelstore firmaer sliter vel nok som de gjør og skal da slike ting komme på toppen er jeg redd det ikke går mange år før vi må henvende oss til utlandet for å finne en webshop.

Lenke til kommentar

Hei...endelig noen som tar poenget her... Takk skal du ha Leipstrand!

Og til deg snekker'n...hvorfor gå stille i dørene? Det er annonsert en vare til en oppgitt pris... Skal jeg skamme meg for å ville benytte meg av dette? Det er vel litt far fetched! Det er på tide at du prøver å se litt objektivt på dette! Med andre ord alt som har med PSDATA å gjøre!

Det annonseres av en grunn: Få flere kunder, samt øke omsetningen.. Det er ikke min feil at en webshop gjør feil... Skal jeg så gå stille i dørene når jeg ikke får kjøpt et produkt som de annonserer for på forsiden av hw.no i FLERE dager!

 

Til deg som kritiserer meg for ikke å forstå at et GFX 5950 U kort ikke kan koste 2705 kroner... Det har aldri vært snakk om et GFX 5950 kort men et 5900 kort!

Du BØR lese innleggene før du kritiserer...

 

Og... driter jeg meg ut... tror ikke det... Jeg bare setter fingeren på et område som er og kan være til stor irritasjon for mange! Det blir tolerert uendelig mye mer på internett enn hva som er tilfellet i trykte medier og andre reklamekanaler... Hvorfor... de samme lovene gjelder på internett som ellers når det kommer til markedsføring...

 

Og ja, dette forumet har makt... det er derfor det blir tatt opp her også! Det er gjort en ganske så stor feil fra PSDATA sin side, og på bakgrunn av dette er det bare rett og rimelig at dette blir satt fokus på! Det var PSDATA denne gangen... det kan være noen andre en annen gang... Poenget er at denne typen feil må bort, da faktisk kunder kan bli og blir forledet av denne typen feil...Dette gjelder ihvertfall da webbutikken ikke står inne for de feil som de har gjort ovenfor sine kunder..

 

Det kan heller ikke være riktig eller hva?

 

En ting til: Merker meg at det er flere her som er direkte ufine i denne tråden.. Det er neppe en holdning som er gangbar i lengden... Jeg er ikke ute etter å lage bråk, bare å sette fokus på et problem..

 

Der for vil jeg ha meg frabedt kommentarer som at "ingen vil lese trådene dine"osv..

 

Det må være mulig å faktisk ytre sin mening, samt å diskutere på et forum... spesielt når saken gjelder en webshop og tråden er postet under webshop erfaringer!

Lenke til kommentar

Snekker'n skrev:

Kommer vi inn på den stien er jeg redd for at vi er ute å kjører her til lands, de fleste små og middelstore firmaer sliter vel nok som de gjør og skal da slike ting komme på toppen er jeg redd det ikke går mange år før vi må henvende oss til utlandet for å finne en webshop.

 

 

Desto bedre grunn til å være nøyaktig i annonseutforming!

 

Og det er ikke snakk om å sko seg på andres feil!

Hadde annonsen stått der i to timer... greit nok...

men den sto der i flere dager...Dette er med på å øke besøket til PSDATA.no..

Hvis vi sammenligner:

Elkjøp annonsere med et produkt. Når man kommer til butikken er produktet utsolgt, og man blir tilbudt et dyrere produkt... Dette ble ikke godtatt av forbrukerombudet...

 

Psdata annonserer et produkt gjennom flere dager.. flere oppsøker butikken bare for å få vite at de har annonsert feil produkt, og at produktet de faktisk har annonsert hverken er på lager eller har den lave prisen som er oppgitt i annonsen...

Et annet element som gjør dette mer alvorlig er plasseringen.. Det å annonsere datadeler på forsiden av hw.no er jo tross alt som å annonsere mobiltelefoner på forsiden av VG... mediekanalen må tas i betraktning her...

 

greit nok..elkjøp har fysiske butikker, mens psdata er en webshop... Men spiller det noen rolle?

 

Kan noen se sammenligningen mellom psdata og Elkjøp? Jeg gjør det ihvertfall!

Lenke til kommentar

Vel, nå har det versert feil her på div annonser bla hadde komplett en stor feil på noen minnebrikker, hvorfor blåste du ikke de opp like mye, nei for det var et produkt som du enten ikke var inntresert i eller så var det ikke "riktig" firma som hadde feilen.

Å anntyde at jeg ikke er objektiv ang psdata er så feil som det kann bli, jeg handler for mange titalls tusen kroner hvert år på div webshopper og har utifra dette et av de beste grunnlagene noen her på forumet kan ha når det gjelder service fra de forskjellige butikkene. Psdata har ytt meg en service som er milevis foran andre bla med forhåndsretur, med pakker sent il så jeg har motatt dem dagen etter (bor i Nordland).

Det har aldri vert diskusjoner på en retur/reklamasjon, utifra dette uttaler jeg meg og ikke fra en enkeltepisode.

Når det gjelder feilpriser som er i en annonse så er det for det første ikke sikkert at butikken vet dette , jeg har selv tatt kontakt med webshopper der jeg har funnet rare priser og de har bekreftet at prisen var feil alikevel har det gått flere dager før disse har blitt rettet, men kan ikke henge dem ut for dårlig service av den grunn.

En annen ting, har du sjekket med websiden her om når de fikk den rettelsen fra psdata og hvor lang tid det tok før dem rettet feilen, det kan jo vere der det ligger at psdata tok kontakt med dem samme dag som du sa ifra men at forsinkelsen ligger her, da er det ikke deres feil men websiden sin feil. Dette har du neppe ofret en tanke, men å basunere ut om dårlig service fordi du ikke fikk et billig kort ja det var riktig.

Jeg tror med hånden på hjertet at du er den ENEST her på forumet som ser likhet mellom psdata og elkjøp og skulle det derimot vere en likhet mellom dem så må de aller fleste av de andre webshoppene være verre enn elkjøp.

 

SÅ skriver du :Psdata annonserer et produkt gjennom flere dager.. flere oppsøker butikken bare for å få vite at de har annonsert feil produkt, og at produktet de faktisk har annonsert hverken er på lager eller har den lave prisen som er oppgitt i annonsen...

 

Hvor har du dokumentasjonen på alle de som har kontaktet dem ang denne varen, det regner jeg med at du har siden du kasn bekrefte dette her.

 

Så skriver du:.Dette gjelder ihvertfall da webbutikken ikke står inne for de feil som de

har gjort ovenfor sine kunder..

 

Annser du deg virkelig som kunde hos psdata?? neppe du er her for å prøve å drite dem ut og snakker kun nedsettende om deres service, tviler sterkt på at du har handlet hos dem noen gang . Det har heller ikke noe med servicen å gjøre , dette er da eventuelt en feil på markedsføringen.

Forresten Psdata har enda A64 3200 stående med en pris på over 4000 selv om denne er falt til 2500 dette kommer vel av at de ikke har den inne og at prisen blir justert ned når disse kommer inn , men mener du da at de som ikke vet bedre og bestiller nå skall betale 4000,.????

 

 

 

Mener du dette: "Desto bedre grunn til å være nøyaktig i annonseutforming!"

 

Vel skall det overhode ikke vere rom for menneskelig svikt i et firma uten at enkelte skall sko seg på dette noe som igjen går utover ærlige kunder, ja da er det noe alvorlig feil i sammfunnet.

Du må visst regne deg selv som perfekt/feilfri :wow: I så fall lykke til gjennom livet.

Jeg er ganske frittalende også i denne saken det er ikke fordi jeg er sint eller har noe imot den/de jeg diskuterer med , men jeg er oppdradd til å kalle en spade for en spade og samtidig vere så erlig som mulig. Derfor blir jeg opprørt av at folk skall lete med lys og lykter etter feil hos andre, serlig om dette kan gi fortjeneste , den medmenneskelige faktor er lik null og det virker som om enkelte er villig til å gå over lik bare for en tier.

jeg er langt fra feilfri eller perfekt det kommer jeg heller aldri til å bli, men det er vel på tide at noe og en hver stopper opp og tenker seg om og viser litt hennsyn til andre istedenfor hele tiden jakte på andres feil og tro at de selv er så forbasket flinke.

 

Du skriver også følgende:

Det må være mulig å faktisk ytre sin mening, samt å diskutere på et forum... spesielt når saken gjelder en webshop og tråden er postet under webshop erfaringer!

 

Selvfølgelig skall det det , men hvorfor er det det første du anngriper meg med nemmelig " mangel på objektivitet" :wow:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Stoolman jeg tror jeg tar poenget ditt men at du kanskje blåser denne saken litt mye opp.

Er enig i at webshoppene bør ha et visst ansvar ved feilannonsering,ellers så kan vi kanskje oppleve tendenser til ulovlig markedsføring som kun er rettet mot å få folk inn på sidene deres.

Eksempel: "vi er utsolgt for det produktet",uten at noen kan kontrollere om det faktisk har vært på tilbud, "men har et tilsvarende(dyrere selvsagt) tilgjengelig."

 

 

 

Edit:Prøvd å rette skrivefeil

Endret av HamiltonII
Lenke til kommentar

Selvfølgelig skal webshoppen ha et annsvar, det hadde vert en helt annen sak om dette var noe som gjenntok seg gang på gang , men det er ikke det her. vill påstå at i dette tillfellet er det rett og slett en som er sur fordi han ikke fikk det produktet til den prisen.Dette tror jeg utfra at det har vert flere feilpriser den siste tiden og var det dette han var ute etter ja da hadde han sikkert sett dem også.

Når det gjelder det du sier om å lokke kunder til sin side med feile priser, tror jeg det har liten eller ingen effekt. Er det et firma her som til stadighet annonserer varer som det viser seg de ikke har inne je da slutter jeg konsekvent å oppsøke deres side igjen.

At elkjøp kan gjøre dette blir noe annet for der kommer du i direkte kontakt med en selger som står klar til å prakke på deg en annen vare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...