Gå til innhold

Dårlig av PSDATA!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Ved flere tilfeller har webshopper priset sine varer feil på sin egen side, tatt konsekvensen av dette, og allikevel sendt ut varene som var feilpriset. Dette er prisverdig. Kan nevne MPX sitt tilfelle med Seagate disker (160GB 8mb cache) for en tid tilbake, hvor disse diskene ble solgt ca 500 kroner under retail pris. Det er å ta ansvar!

 

Her er noe jeg mener er mye verre! PSDATA går ut (til og med på forsiden) på HW.no og annonserer at de selger GeforceFX 5900 ultra skjermkort med 256MB ram til kr 2705,-. når man så klikket seg videre til sidene deres viser det seg at de faktisk ikke tilbyr dette kortet, men et 5900 non ultra kort med 256 mb ram til denne prisen. Jeg ringte PSDATA i dag og ville bestille dette kortet, men fikk da beskjed om at det var en feil i annonsen (SOM DE SELV HAR LAGET!!!), og at det var sendt korrektur til hw.no.

 

Personlig mener jeg at dette er helt bak mål!. Vel er kortet mistenkelig billig, men ikke så billig at det ville være usannsynlig, med tanke på at GFX 5950 ultra har kommet for fullt, og med tanke på konkurransesitusjonen med ATI.

 

Det å prise en vare feil på sin egen side er noe som kan skje alle, og at webshoppen tar konsekvensen av dette å selger produktet til den feilaktige prisen kalles kundefokus og å ta ansvar for egne handlinger.

 

Når man åpent går ut å annonserer for en vare til en oppgitt pris, og attpåtil har laget og utformet annonsene selv, syns jeg det kan karakteriseres som meget dårlig å ikke stå ved hva man selv har annonsert for i flere dager på forsiden av hw.no!

 

når jeg ringte psdata fikk jeg beskjed om at dette var en så opplagt feil at de regnet med at folk forstod det.. Vel til dette vil jeg si; ok prisen var lav, men vi er vel alle på utkikk etter gode tilbud..

han beklaget riktignok, men jeg mener allikevel at dette ikke er nok..

 

Hvis det var feil på annonsen, burde de fjernet den med en gang, og ikke etter flere dager! Det at annonsen står der dag etter dag er med på å forsterke inntrykket av at dette faktisk ikke er en feil! Det bør ikke være kundens jobb å ringe psdata for å finne ut at dette er feil!

 

Hadde PSDATA tatt litt ansvar hadde de gjort følgende:

1. rettet annonsen med en gang, eller hatt tilstrekkelig kvalitetssikring som forhindret slike feil i utgangspunktet.

2. tatt ansvar for den slette jobben som er gjort, og faktisk solgt skjermkortene til annonsert pris.

Jeg kommer til å ta kontakt med forbrukerrådet i morgen for å finne ut om det de gjør er lovlig.. Det kan godt tenkes det er det, men DET VISER FRYKTELIG LITE ANSVAR OG SERVICEINSTILLING! Klart de vil tape penger på å gjøre dette, men hva er mest sannsynlig? At de kommmer til å tape penger totalt på å vise seg som en ansvarlig og pålitelig levrandør, med den moralen dette viser, eller at de kommer til å tape mest på å sende ut de kortene som er blitt bestillt og rette forespørsler mot?

 

Det er vel ikke spesiellt vanskelig å tenke seg til hva som lønner seg i lengden!

 

PSDATA skuffer stort her og har herved mistet en kunde!!

 

Vil gjerne ha noen meninger om dette, kanskje med unntak av deg da Snekker'n som uansett ikke vil være i stand til å være objektiv i denne sammenheng...

 

hvis du greier å la være da..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener du overreagerer her. Det vil alltid forekomme feil i annonser, og man kan ikke kreve at de leverer noe som er feilpriset. De tar selvsagt forbehold mot dette. Så lenge de ikke har denne prisen på web, slik at man kunne bestilt denne til den prisen tror jeg ikke du har så mye å fare med.

Lenke til kommentar

Jeg synes du overreagerer noe voldsomt her.

 

Og i tillegg prøver du tydeligvis å utnytte at de har gjort en feil - du ser annonsen, klikker og finner ut at det ikke stemmer og SÅ prøver du i ettertid å ringe (og late som om du ikke vet hva webprisen er) for å bestille???

 

:roll:

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Slike ting som dette skjer _hele_ tiden. I 95% av tilfellene så er det faktisk mennesklig svikt.

 

Hvis du da forventer at butikken da skal selge ting med heidundrende underskudd, så må det jo da få konsekvenser for den som gjorde det. Lite trivelig samfunn der man blir rævkjørt hvis man gjør en feil.

 

Ville du ha likt at noen hadde utnyttet deg hvis du gjorde en feil?

 

-KJ

Lenke til kommentar

hvis det hadde stått at det var tatt forbehold om trykkfeil, hadde dette vært helt greit! DET GJORDE DET IKKE!

Det er heller ikke et saklig argument å komme med at jeg har 9800xt, da det ikke er dette saken gjelder!

Din argumentasjon holder simpelthen ikke! Har du forresten lest hele innelegget?

Virker ikke sånn siden du tydeligvis ikke har fått med deg den delen om at annonsen har stått der i flere dager!

 

Som jeg også skrev; så er trykkfeil helt greit, men det faktum at annonsen står der dag etter dag forsterker inntrykket om at dette ikke er en trykkfeil!!!

Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om å utnytte noen her! Varen er annonsert til en oppgitt pris!

Menneskelig svikt...ok, men ikke bruk flere dager på å rette opp en feil som man selv mener er opplagt!!!

 

Hva hadde du sagt om eks. en annonsør hadde annonsert en vare på forsiden av dagbladet eller VG, for senere å finne ut når du kom til utsalgsstedet at varen ikke er den samme som den som var annonsert eller at prisen ikke stemte!

 

Om jeg overreagerer? Ja en smule kanskje... men det er på tide at noen setter fingeren på praksisen i forhold til denne typen feil.

 

Jeg ble med hånden på hjertet ikke forbanna da jeg hørte at jeg ikke fikk kortet, men det irriterer meg at en annonse kan stå i så mange dager uten at den blir korrigert!

Lenke til kommentar
Din argumentasjon holder simpelthen ikke! Har du forresten lest hele innelegget?

Virker ikke sånn siden du tydeligvis ikke har fått med deg den delen om at annonsen har stått der i flere dager!

 

Som jeg også skrev; så er trykkfeil helt greit, men det faktum at annonsen står der dag etter dag forsterker inntrykket om at dette ikke er en trykkfeil!!!

Beklager, jeg må ha hoppet over det avsnittet i det jeg scrollet nedover.

Hisse seg opp over at det ikke stod "vi tar forbehold om trykkfeil"? Det burde jo være så til de grader innlysende i 2004 at alle reklamer har en slik underliggende norm.

Lenke til kommentar

Det at jeg ringte PSDATA etter at jeg fant ut at det ikke var samsvar mellom produktet som var annonsert og det som faktisk ble tilbudt, har ingenting med å være sleip å gjøre! Produktet er annonsert til en oppgitt pris, og da tar jeg selvfølgelig utgangspunkt i dette!

Mennesklig svikt, ok, men annonsen har jo STÅTT DER I FLERE DAGER!!!

Lenke til kommentar

Det er virkelig ikke feilprisingen jeg angriper, men det faktum at annonsen ikke blir endret! en kamerat av meg bestilte dette kortet, i den tro at det var det kortet som sto annonsert. Han har riktignok ikke så mye peiling på data, man han får ikke det han trodde han skulle få!!

 

Denne feilprisingen sørger muligens også for en økning i trafikk på PSDATA sine sider, noe som ikke akkurat er noe minus for dem..

 

Syns hele greia stinker jeg...

 

jeg vet at jeg kan virke rigid og opphengt i detaljer her, men det har noe å gjøre med prinsipper!

Lenke til kommentar
men annonsen har jo STÅTT DER I FLERE DAGER!!!

Hva om den har stått der i flere dager og du faktisk er førstemann som gjør dem oppmerksom på feilen?

 

Saksgangen er vel noe sånt som:

 

1) De får en telefon/mail om at det er feil, vedkommende som mottar denne meldingen sender den videre til den som er ansvarlig for annonsemateriell.

 

2) 'Rette vedkommende' blir oppmerksom på feilen og sender beskjed til nettstedet som har annonsen 'på trykk'.

 

3) Riktig person hos hw.no får beskjed og tar bort annonsen.

 

Kan fort ta et par dager dette.

Lenke til kommentar

Hvis du hadde klikket på annonsen, bestilt kortet fra psdata til den prisen som det sto i annonsen og det var lik vare. Så fikk du varen hjem og du måtte betale en høyere pris enn annonsen reklamerte for, så hadde dette vært en stor sak. Dette du nevner er omtrendt ikke nevneværdig engang. Syns heller at det er en litt flautabbe av psdata enn at dette skal være noen stor sak.

 

Egentlig så skjønner jeg ikke hva du vil engang med denne posten, da du virker temmelig misfornøyd pga. en reklame på ett produkt som du ikke engang skal kjøpe? Fikk ikke noe inntrykk av informativ skrivning da jeg leste posten heller, så hvor er det du vil med dette egentlig? Forbrukerombudetsak er det jo ikke i nærheten av engang(Elkjøp sin taktikk med å annonsere med kjempetilbud på varer, hvor butikkene fikk beskjed om å få folk til å kjøpe dyrere varer pga. tomt på lager av annonsert vare, fikk jo bare en liten smekk på fingern)

Lenke til kommentar
Jeg vet at jeg ikke var den første...

de sa at de hadde sendt korrektur til hw.no... men at denne fortsatt ikke var lagt ut!

løsning: ring hw.no og fjern annonsen! IKKE BARE LA DEN STÅ!!

Dette mener jeg på tross av at annonser på nett er uforholdsmessig dyre!

Og hva vet du om at det er psdata sin feil da? Hva om det er hw.no eller de som legger ut reklamene sin feil? Vil gjerne vite hva slags egenskaper du besitter som gjør at du er i stand til å kunne ha en fullstendig oversikt over dette problemet selv om du bare er en tredjepart i dette her, for slike egenskaper kunne jeg trengt selv!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...