torbjornhb Skrevet 28. juni 2024 Skrevet 28. juni 2024 Hei 🙂 I mai/juni kom jeg meg endelig ut på en liten reise etter mange år. Før avreise fylte jeg opp håndbagasjen med både powerbank, nettbrett, pc og drone. Og jepp, den ble både full og tung å drasse rundt. Grunnen til at jeg gjorde det var forbudt mot å sjekke inn lithium batterier, men i ettertid har jeg tenkt at kanskje pc og nettbrett kunne gått i vanlig innsjekket bagasje. Er det noen som vet om det er lovlig? Powerbank og drone må i håndbagasje, men hva om jeg ville tatt med et actionkamera som GoPro eller DJI Osmo Pocket 3?
mobile999 Skrevet 28. juni 2024 Skrevet 28. juni 2024 Du må regne ut størrelsen på hvert batteri i watt-timer og sjekke hvordan det er testet. Luftfartstilsynet har en fin informasjonsside: https://luftfartstilsynet.no/passasjer/hva-er-lov-i-bagasjen/bagasje/tillatt-i-handbagasjen/elektronikk-i--handbagasjen/ Du må egentlig sjekke reglene hos flyselskapet du skal fly med. 1
torbjornhb Skrevet 28. juni 2024 Forfatter Skrevet 28. juni 2024 mobile999 skrev (16 minutter siden): Du må regne ut størrelsen på hvert batteri i watt-timer og sjekke hvordan det er testet. Luftfartstilsynet har en fin informasjonsside: https://luftfartstilsynet.no/passasjer/hva-er-lov-i-bagasjen/bagasje/tillatt-i-handbagasjen/elektronikk-i--handbagasjen/ Du må egentlig sjekke reglene hos flyselskapet du skal fly med. Hjertelig takk 🙂
paatur Skrevet 28. juni 2024 Skrevet 28. juni 2024 Alt av kamera utstyr må i håndbagasjen.. hvis bagasjen blir borte så får du ikke på forsikring hvis kamerautstyr er i bagasjen og ikke hånd bagasjen.. Samme med Pc/tablet, det skal også i håndbagasjen NB. Hvis du skal til India og skal fly innenriks så må dronen i innskjekk bagasje mens du må ha batteriene i hånd bagasjen.. 1
torbjornhb Skrevet 28. juni 2024 Forfatter Skrevet 28. juni 2024 (endret) paatur skrev (1 time siden): Alt av kamera utstyr må i håndbagasjen.. hvis bagasjen blir borte så får du ikke på forsikring hvis kamerautstyr er i bagasjen og ikke hånd bagasjen.. Samme med Pc/tablet, det skal også i håndbagasjen NB. Hvis du skal til India og skal fly innenriks så må dronen i innskjekk bagasje mens du må ha batteriene i hånd bagasjen.. Takker. Angående kamerautstyr, er dette et krav fra forsikringsselskapet, eller fra flyselskapet i forhold til sikkerhet? Endret 28. juni 2024 av torbjornhb
paatur Skrevet 28. juni 2024 Skrevet 28. juni 2024 9 hours ago, torbjornhb said: Takker. Angående kamerautstyr, er dette et krav fra forsikringsselskapet, eller fra flyselskapet i forhold til sikkerhet? Begge 2. Set står skilt ved innskjekking at kamera/elektronik ikke skal skjekkes. Jeg flyr ofte( 5 turer til Asia så langt i år) med mye kamera utstyr, og på Gardemoen har flere selvskaper blitt veldig strenge med håndbagasjen vekt og veier all håndbagasje.. 1
torbjornhb Skrevet 29. juni 2024 Forfatter Skrevet 29. juni 2024 paatur skrev (14 timer siden): Begge 2. Set står skilt ved innskjekking at kamera/elektronik ikke skal skjekkes. Jeg flyr ofte( 5 turer til Asia så langt i år) med mye kamera utstyr, og på Gardemoen har flere selvskaper blitt veldig strenge med håndbagasjen vekt og veier all håndbagasje.. Tusen takk. Er nok best å være på den sikre siden da. Blir bare veldig fullt i håndbagasjen😬. Drone, kontroll og ekstra batteriet tar sitt, og en Mac, nettbrett og andre kameraer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå