Jens Kr. Kirkebø Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden trikola skrev (4 timer siden): Mener å vite at (enkelte?) leverandører kutter signalet om routeren din kontakter nettet via en annen basestasjon enn de som ligger der du bor. Det stemmer. Viktig å skille mellom produktene "mobilt bredbånd" og "mobildata". Mobilt bredbånd bestilles til en adresse og kan kun benyttes der. Router med ekstern antenne for fastmontering. Ingen begrensning på forbruk. Pris fra 590,- hos Telia. Om det forsøkes brukt langt utenfor adressen det er bestilt på så skal det ikke virke eller blir sperret. Starlink Bolig og Bolig Lite har samme begrensning, kun på en adresse (dvs. du kan flytte den innen samme celle). Roaming-abonnement koster mer. Pris fra 399,-. Mobildata kan brukes hvor som helst, men har typisk begrensning på maks ~100GB før hastighet reduseres til ubrukelige nivåer. Er stort sett ubrukelig for de som strømmer TV. Jeg bruker det på hytta, men selv om jeg prøver å være forsiktig med kvalitet osv. så holder det sjelden mer enn en uke før kvoten er brukt opp. Jeg betaler 609,- for fiber 250/250 med fast IP-adresse, godt fornøyd med det. 12 mnd. binding, må ringe de en gang i året for å beholde den prisen.
disk Skrevet 16 minutter siden Skrevet 16 minutter siden 18 hours ago, Jens Kr. Kirkebø said: CGNAT på fiber er jo helt håpløst. Det hadde vært ubrukelig for meg, da jeg kobler meg opp til routeren hjemme med VPN fra mobilen når jeg er på reise. Jeg har heldigvis hatt fast IP-adresse så lenge at jeg kun betaler 10,- pr. måned for det Viss eg og noen kompiser er på LAN, kan vi i spille på samme server i lag då, når CGNAT med fiber er aktivt? Kanskje eg bare skal ringe altibox og si eg har behov som sier eg må vekk fra CGNAT, må bare ha gode nok argument
Drunkenvalley Skrevet 7 minutter siden Skrevet 7 minutter siden (endret) 9 minutes ago, disk said: Viss eg og noen kompiser er på LAN, kan vi i spille på samme server i lag då, når CGNAT med fiber er aktivt? Kanskje eg bare skal ringe altibox og si eg har behov som sier eg må vekk fra CGNAT, må bare ha gode nok argument Merket helst på dialog i guild her om dagen at eine spilleren ikkje kunne bruke voice chat i Peak. Sjølve spillet funket ok elles. Endret 6 minutter siden av Drunkenvalley
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå