Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er faktisk litt bekymret for UE5. For det første virker det rett og slett for krevende for konsoller. Hellblade 2 må ned i under 1080p for å klare 30fps på Series X, mens spill som Immortals of Aveum måtte helt ned i 720p for å klare 60fps. Gitt at konsollene må klare seg med FSR-oppskalering som rett og slett ikke holder mål så sitter man ikke igjen med den beste bildekvaliteten.

Det andre er for PC-brukere. UE4-spill har i lang tid hatt voldsomme problemer med traversal stutter på PC, og dette virker ikke å være fikset i UE5. At selv et spill som Hellblade 2 som knapt har traversal i følge Digital Foundry sliter med traversal stutters er ikke lovende. Andre UE5-spill som Lords of the Fallen har større problemer her.

Nå har jo stutters vært et evig problem med UE4, så sånn sett blir det forhåpentligvis ikke _verre_. Men det er veldig skuffende at dette fortsatt er et problem og gitt at omtrent alle ser ut til å flytte over til UE5 nå så ser det ut til at det bare er noe vi må regne med å leve med i ca. alle spill fremover...

Lenke til kommentar

Poenget var vel at de aller fleste IKKE kjøper grafikkort som koster like mye som en ok specca gamerrig.

Så er det selvfølgelig forskjell på hva folk ønsker å bruke på hobbyen sin, men jeg vil tro at det max er rundt 10% av de som kjøper en spillmaskin som bruker 23k på grafikkortet sitt. 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Fleskelars skrev (31 minutter siden):
GrinderX9 skrev (20 timer siden):

Synes dere kunne ha testa det med 30XX serien også. Det mange av oss som ikke er millionærer.

He ? 3080Ti OC Suprim kortet mitt kosta 23.000 ,,,,,

Som RookieNO skriver så var poenget at ikke alle kan eller vil bruke så mye penger på et grafikkort. De aller fleste har ikke tatt skrittet over i 40XX serien enda. Sier ikke at det ikke er interesangt å se hvordan toppklasse kort yter, men det er begrenset verdi for de fleste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
RookieNO skrev:

Poenget var vel at de aller fleste IKKE kjøper grafikkort som koster like mye som en ok specca gamerrig.

Så er det selvfølgelig forskjell på hva folk ønsker å bruke på hobbyen sin, men jeg vil tro at det max er rundt 10% av de som kjøper en spillmaskin som bruker 23k på grafikkortet sitt. 

Ja tenk å bruke penger på hobby og noe man syns er morro , det er det jo ingen som gjør , GALSKAP !
Lenke til kommentar
Fleskelars skrev:
RookieNO skrev:

Poenget var vel at de aller fleste IKKE kjøper grafikkort som koster like mye som en ok specca gamerrig.

Så er det selvfølgelig forskjell på hva folk ønsker å bruke på hobbyen sin, men jeg vil tro at det max er rundt 10% av de som kjøper en spillmaskin som bruker 23k på grafikkortet sitt. 

Ja tenk å bruke penger på hobby og noe man syns er morro , det er det jo ingen som gjør , GALSKAP !
Mange som bruker penger på hobby. Men sitter vel neppe og legger det ut på disqus om dem har kjøpt seg en thai berte til 2 kr eller et skjermkort til 43456 kr. Tror ikke det er så mange som bryr seg.
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...