Gå til innhold

tv som monitor via s-video ut

themisfit

Anbefalte innlegg

jeg har et problem angående bruk av tv som monitor. for det første så opptrer tv skjermen kun i svart hvitt. det andre problemet er at det visstnok ikke går an å spille av video (divx, xvid) filer. dvs, at tv-skjermen bare blir svart ved avspilling av video i alle playerne. har prøvd winmediaplayer, divx player, bs player...

er det noen innstillinger eller lignende man må stille inn for å få detta til å fungere?

Videoannonse
Annonse
Du har sikkert for gammelt TV. Gamle TVer klarer ikke s-video(blir B&W). Du kan kjøpe en konvertor så vil det virke! clas ohlson har sikkert en slik duppedings..

tja, tror ikke det er for gammelt tv som er problemet egentlig. det er en radionette, som jeg kjøpte for ca 4-5 år sida. jeg får opp, under skjerminnsstillinger->avansert : noe greier om fargeprofiler. har det noe med dette å gjøre?

i tilfellet, hva slags fargekonverter er det du snakker om hos clas ohlson. kan du poste en link eller noe slikt. takk

Radionette er pr. i dag det jeg vil kalle billigapparater og støtter sansynligvis ikke s-video. Har du lest bruksanvisningen? Det står der hvis den støtter s-video.

Hvis TV ikke støtte s-video og du har et GeForce-kort, kan du vanligvis velge kompositt på TV-ut. Det vil funke. Hvis du har ATI-basert kort trenger du en "s-video til kompositt"-adapter.

For å spille film må TV være hovedskjerm (Primary Display). Eller start opp PC uten monitor, kun TV.

Radionette er pr. i dag det jeg vil kalle billigapparater og støtter sansynligvis ikke s-video. Har du lest bruksanvisningen? Det står der hvis den støtter s-video.

Hvis TV ikke støtte s-video og du har et GeForce-kort, kan du vanligvis velge kompositt på TV-ut. Det vil funke. Hvis du har ATI-basert kort trenger du en "s-video til kompositt"-adapter.

For å spille film må TV være hovedskjerm (Primary Display). Eller start opp PC uten monitor, kun TV.

HVis den ikke støttet s-video, ville det jo ikke vært noen S-video kontakt på tv'en. Det er jo temmelig opplagt. Er det en kontakt der, støtter den det. På en eldre tv jeg har, er det en switch som velger mellom ext 2 skal bruke en scart kontakt bakpå eller s-video tilkoblingen. Når jeg velger at den skal bruke scart, virker s-video, bare at det blir svart hvitt.. Kan være noe liknende hos deg..?

HVis den ikke støttet s-video, ville det jo ikke vært noen S-video kontakt på tv'en. Det er jo temmelig opplagt. Er det en kontakt der, støtter den det. Kan være noe liknende hos deg..?

:roll: Selvfølgelig støtter en TV med s-videokontakt s-video. Men den kan også støtte s-video på scart selv om den ikke har separat s-videokontakt. Og da må vi lese bruksanvisningen til TV for å koble og evnt. stille inn riktig! Og vi vet jo ikke hva slags kabel og hviken inngang som er brukt i dette tilfelle fordi trådstarter ikke har fortalt det.
Når jeg velger at den skal bruke scart, virker s-video, bare at det blir svart hvitt..
Mener du at det virker tilfredstillende med fargebilde uten farger.... :evil:

HVis den ikke støttet s-video, ville det jo ikke vært noen S-video kontakt på tv'en. Det er jo temmelig opplagt. Er det en kontakt der, støtter den det. Kan være noe liknende hos deg..?

:roll: Selvfølgelig støtter en TV med s-videokontakt s-video. Men den kan også støtte s-video på scart selv om den ikke har separat s-videokontakt. Og da må vi lese bruksanvisningen til TV for å koble og evnt. stille inn riktig! Og vi vet jo ikke hva slags kabel og hviken inngang som er brukt i dette tilfelle fordi trådstarter ikke har fortalt det.
Når jeg velger at den skal bruke scart, virker s-video, bare at det blir svart hvitt..
Mener du at det virker tilfredstillende med fargebilde uten farger.... :evil:

Jo, det kan jo tenkes at han tar det gjennom scart, men hvis han ikke har noen s-video kontakt på tv'en er det lite sannsynlig at tv'en har s-video. Dvs. at da virker det ikke gjennom scart heller...

Som jeg har sagt før. koble s-vodeo kabelen til en videospiller ved hjelp av en scart. Du får bilde i farger om Tv `en din hadde vært 20 år gammel!!!! :yes:

Hos meg funker det helt fint på denne måten. Kjøp en video maskin eller en DVD maskin til under 1000 kr hvis du ikke har en. Disse dingsene vil gi deg bilde i farger selv om du event har en gammel tv. uten støtte for PAL. :green:

Som jeg har sagt før. koble s-vodeo kabelen til en videospiller ved hjelp av en scart. Du får bilde i farger om Tv `en din hadde vært 20 år gammel!!!! :yes:
FEIL FEIL FEIL

Hos meg funker det helt fint på denne måten. Kjøp en video maskin eller en DVD maskin til under 1000 kr hvis du ikke har en. Disse dingsene vil gi deg bilde i farger selv om du event har en gammel tv. uten støtte for PAL.  :green:
Dette er fullstendig feil. En vanlig VHS-maskin støtter ikke s-video! På noen S-VHS-maskiner kan man koble en s-videokabel rett i maskinen og få kompositt ut fra scart.

En ordinær DVD har ingen innganger, kun utganger. Hvordan skal du da koble et signal via DVD-spilleren??? :wallbash:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...