Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Elektro oppgave kjøreport


Gjest 6c45a...408

Anbefalte innlegg

Gjest 6c45a...408

Jeg har fått en oppgave på skolen VG2 elektro. Trenger litt hjelp... oppgaven er å koble opp en kjøre-port. Det jeg trenger hjelp med er koblingsskjema. Virkemåten til porten er når S1 og S2 betjenes skal en klokke ringe. dette er for å gi beskjed om at posten er i bevegelse. jeg skal også bruke en lampet på brettet for å simulere bevegelsen av posten(opp eller ned). Klokken er plassert utvendig. ved å trykke på S0 skal porten stoppe. når porten er helt åpen treffer den endebryter S4 og skal stoppe. når porten skal stenges er den kommet i lukket stilling berører den S3 og skal stoppe. 

Anonymous poster hash: 6c45a...408

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette virker litt som du bare vil at andre skal løse dette for deg ved å dumpe ut problemstillingen. Problemet er at du går glipp av læreprosessen i dette når du bare får fasiten direkte.

Er nok lurt å legge ved bilde av hva du har gjort og forklare hvor du sliter.

Du får ikke noen hint i pensumbøkene som går igjennom stoffet ?

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
vidor skrev (5 timer siden):

Dette virker litt som du bare vil at andre skal løse dette for deg ved å dumpe ut problemstillingen. Problemet er at du går glipp av læreprosessen i dette når du bare får fasiten direkte.

Er nok lurt å legge ved bilde av hva du har gjort og forklare hvor du sliter.

Du får ikke noen hint i pensumbøkene som går igjennom stoffet ?

Har tegnet en tegning, har ikke tilgang til noe pensum bøker akkuratt nå. Vil jo såklart ikke ha fasit, det gjør meg ingenting. Nå har jeg jobbet med oppgaven, det jeg lurer på nå er hvor jeg skal sette klokken.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Elias Bodahl said:

Nå har jeg jobbet med oppgaven, det jeg lurer på nå er hvor jeg skal sette klokken.

Oppe til venstre naturligvis, hvor ellers? 😅

Og hvis du vil være litt lur og vise at du faktisk er seriøs på at du vil ha hjelp dette, så bør du legge ved skjema av det du har gjort så langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...