Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva skal til for å få beroligende med lege?


Gjest bb0f8...837

Anbefalte innlegg

Tror det værste du kan gjøre er å sitte for deg selv alene og kjenne etter hvordan du har det. Som andre har vært inne på: Finn på noe, oppsøk venner/venninder, gå ut og oppsøk noe å gjøre, finn noe interessant å se på og/eller oppleve, oppsøk en venn/venninde/en i familien som du stoler på og fortell vedkommende hvordan du har det og få snakket ut og bearbeidet hva du føler, gjør noe du synes er utfordrende som å dra og bade eller trene på et realistiskt nivå og kjenn på mestringsfølelsen. I det hele tall: Finn på noe og ikke bare sitt for deg selv...

Hvor er det du bor, hvilke interesser er det du har, og hva er det du liker å finne på og gjøre?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest MKII skrev (14 minutter siden):

Finn på noe og ikke bare sitt for deg selv.

Helt enig i alt @Gjest MKII skriver rett over her! Hvis du sliter OG ønsker hjelp så si ifra. Vil tro at de som leser her veldig gjerne ønsker å hjelpe deg, men det er endel begrensninger, hvor du bor er ett av de.. Og skaff deg en bruker her sånn at det lar seg gjøre å sende en pm til deg.. 
Lykke til uansett, det fortjener du!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest MKII skrev (37 minutter siden):

Ingenting å angre på: Vi vet fortsatt ikke hvem du er selv med et "nick"/kallenavn...

Det er sant. Angående det du skrev så tør jeg ikke skrive så mye om det her (hobbyer, bosted osv), for jeg er redd for å bli identifisert. Men vil du ha svar på det så kan du sende en melding.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 28185...2d6
Gjest MKII skrev (På 18.4.2024 den 12:35 AM):

Har ikke særlig innsikt utover det, men IKKE ty til alkohol. Det vil bare gjøre ting du allerede sliter med ennå værre, og potensiellt skaffe deg minst ENNÅ et problem, trolig flere enn ett. Alkohol kan gjøre at man sovner lettere, men det gjør at man sover dårligere, så i sum taper du på det. På toppen av det endrer ikke alkohol følelsene dine eller endrer stemningen du er i, de FORSTERKER de, som igjen forværrer situasjonen din!

Det skal finnes øvelser for å roe seg ned før man skal sove, som å ha faste vaner før man skal legge seg for å mentalt innstille seg på at man snart skal legge seg og sove. Har du forsøkt noe slikt? Hvis ikke kan slikt være verdt et forsøk/verdt å forsøke igjen eller forsøke hardere?


100% enig dette. Hadde en tidligere venninne som slet med disse tingene, og hu begynte å kombinere piller med sprit. Hu holdte på å dø av dette..

Anonymous poster hash: 28185...2d6

Lenke til kommentar
Gjest bb0f8...837
Gjest bb0f8...837 skrev (På 18.4.2024 den 5:37 PM):

Sov ikke i natt. Vært med legen. Fått noe å sove på.. Men hjelper ikke mye for de våkne timene med konstant ubehag i kroppen. 

For å si det slik så gjør jeg alt jeg kan mentalt nå for å ikke hylgråte. Jeg har det jævlig. Skal tilbake til han på mandag. 

Anonymous poster hash: bb0f8...837

Så, jeg fikk noe å sove på og har brukt det nesten hver natt siden. Nå er det bare tre tabletter igjen og så er jeg tom. 

Prøvde i går kveld å sove uten, men det gikk ikke. Den uroen i brystet og magen er grusom, lå i flere timer uten at jeg fikk sove. Skjønner jo at når det er slutt så må jeg bare prøve å sove naturlig, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få det til. 

Har tenkt på å spørre om noe jeg kan stå fast på, men Seroquel er en drittmedisin som gir meg ulvehunger fra helvete som også har gjort tidligere at jeg har gått opp mange kilo. Jeg har nok å stå i, så å skulle slite med det i tillegg er ikke aktuelt. Men søvnen er utrolig vanskelig, om ikke umulig uten medisin nå.

Har gått på Truxal før. Så vurderer å spørre om det. Men det er mange år siden sist, og jeg har blitt mer sensitiv for bivirkninger de siste årene, da spesielt bivirkninger som går på urinveiene av alle ting, så det er kjempe skummelt å starte på ny medisin da jeg tidligere har opplevd urinretensjon av tre forskjellige medikamenter (antipsykotika og antidepressiva).

Det er en uutholdelig følelse å være ekstremt trøtt men ikke klare å sove fordi det kjennes ut som det er maur under huden. 

Anonymous poster hash: bb0f8...837

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...