Gå til innhold

Emilie "voe" Nereng en god rollemodell for norsk ungdom?


Anbefalte innlegg

Emilie "Voe" Nereng returnerte i rampelyset som matekspert og ga ut en bok som ble en suksess en ting jeg la merke til er at Emilie bruker fortsatt kallenavnet "Voe", til tross for at hun sa at hun ikke ønsker at norsk ungdom skal oppdage henne via hennes gamle videoer når hun drev blogg, fordi hun syns at hun sa og gjorde mye pinlig ifra hun var 14 til 16 men hvorfor sier hun "voe" hver gang hun skal introdusere seg selv?, da burde hun slutte og si det og en annen ting jeg reagerer på er noen uttalelser hun kom med som 15 og 16 åring jeg husker et innlegg, hvor hun kritiserte overvektige voksne og sa at de var en dårlig rollemodell for barn og ungdom fordi at dem stappet i seg usunne ting, hun kritiserte også jenter som skulle være tynne fordi at de var redd for og ha for mye kroppsfett men jeg husker godt når Emilie gikk ut, og fortalte at hun sultet seg  6 dager i uken og trente mye for og holde seg slank mens hver fredag så stappet hun i seg hva hun ville og hvor mye hun ville, hun slet med lite søvn fordi hun sto opp tidlig før frokost for og ta planken og sit ups og da tenker jeg "ja Emilie du peker på andre men hva med og snu den imot deg selv? fei for din egen dør før du feier andres", ja okei hun sa dette for 13-14 år siden og bloggen er borte og vekk men hun fremsto som fryktelig nedlatende og fordomsfull og som om ikke det var ille nok, så gikk hun ut og kritiserte sminkebruken blant jenter på ungdomsskolene men hun var ganske godt sminket selv så jeg fikk det inntrykket, av at Emilie var veldig usikker på seg selv og slet med dårlig selvtillit og valgte derfor og hakke på andre for og føle seg bedre, altså jeg sier ikke at Emilie var et dårlig menneske jeg sier bare at hun burde ha holdt seg for god til og dømme andre mens hun selv hadde en "spiseforstyrrelse" og slet med usikkerhet og følte at mascara gjorde henne penere, altså du vet at du er usunn når du sover lite fordi at du må stå opp tidlig for og trene magemusklene og samtidig spiser altfor lite kalorier og trener mye, hun sa at magen rumlet nesten døgnet rundt unntatt på fredagene for da spiste hun så mye usunne ting at hun hadde mageknip fordi at ved og følge den "sirkelen" så kunne hun fortsatt forbl tynn, altså jeg sier ikke at de tingene Emilie sa og gjorde ifra 14 til 16 er en grunn til og fortelle norsk ungdom at dem ikke skal høre på henne, hun var ung og dum og samtidig hadde hun en stor fan base som så opp til henne så hun hadde mye press på seg men det valgte hun selv, når hun gikk inn for og forbli mer enn en random fjortis ifra hønefoss hun ble norges mest berømte fjortis og da må hun også lære og takle det, jeg personlig digget Emilie den gangen men når hun sa de tingene så mistet jeg respekten for henne men når hun gikk ut og beklaget for alt hun sa og gjorde, så valgte jeg og gi henne en ny sjanse så jeg syns det er kult at Emilie har et mål om og gjøre norge sunnere i kostholdet hun har modnet ganske mye ifra 18 og til nå ;) 

 

image.thumb.jpeg.6ad549fb0193d0393689cd83810f8d37.jpeg

Her er Emilie slik vi husker henne store øreringer masse bling og selvsagt plenty med mascara 😛

image.thumb.jpeg.5f56a0ed2b543f15d8086d091bc00fbd.jpeg

Emilie innrømte at hun skammer seg over de tingene hun sa og gjorde og  håpet at det ikke ville "bite" henne i ræva i fremtiden

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hun var som alle andre tenåringer på den tiden, jeg er like gammel som henne og det var ikke lett å være tenåring da. Mas om slanking og det å være tynn alle steder, man skal se sånn og sånn ut, tror det er samme greia i dag også men jeg er heldigvis ikke tenåring lenger. 

Av alle bloggere der ute var Emilie langt ifra den verste. Jeg følger ikke bloggere eller influensere eller noen sånne lenger nå, men de aller fleste vokser opp og lærer av det, det gjelder også de som var bloggere back in the days. Hun er langt ifra det dårligste forbildet man kan ha og om tenåringsdattera di følger henne på instagram i stedet for Sophie Elise så er det bare fint. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...