Gå til innhold

Er dere rebell også?


Anbefalte innlegg

Tenkte ikke så mye over det, men jeg har vært ganske mye under angrep fordi jeg ikke bryr meg om samfunnet. Bryr meg da, men ikke interessert i teknologi og sånt, ser de sitter litt på TV også med lys i øynene og snakker som om alle er interessert i det samme, litt sånn galskap i øynene. Og så ignorer de alt rundt seg for å fortsette å drive med sitt. I fremtiden vil jo de reise rundt i rommet for å finne planeter å unytte for ressurser også, jeg vil jo ikke være en del av det da. Alle samfunn ender jo også da, ser ikke viktigheten at å følge det sånn for en stund. Jeg syns samfunnet har nådd en topp også, vi hadde fine biler, bra musikk, fine klær, husholdningsartikler, og så videre.

Jeg syns det er koslig når katta går ut om kvelden, så jeg kan trene i fred, før lagde jeg litt kunst om kvelden også, og var stolt av det. Tror dere blir gjensidig respekt noen gang for de som velger å være utenfor?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du kan se langt etter noen spesiell respekt fra de andre som deltar i samfunnet på nogenlunde normalt hvis, men det du kan, og bør kunne forvente, er at ingen bryr seg om hva du faktisk driver med, på godt og vondt.

Veldig asosial holdning, men hvis det funker for deg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
RookieNO skrev (7 minutter siden):

Tror du kan se langt etter noen spesiell respekt fra de andre som deltar i samfunnet på nogenlunde normalt hvis, men det du kan, og bør kunne forvente, er at ingen bryr seg om hva du faktisk driver med, på godt og vondt.

Veldig asosial holdning, men hvis det funker for deg...

 

Aldri likt vestlige samfunn, er motsatt av den jeg er

Lenke til kommentar

Om det skjer en stor katastrofe som gjør at teknologien og mye av dette moderne samfunnet vårt blir ubrukelig, så ja mulig det. 

Selv eier jeg ikke TV fordi jeg ikke liker å se på det. Og jeg er ikke opptatt av siste skrik innen alt mulig. Jeg er mer opptatt av å bruke opp og reparere det jeg har til det ikke er mulig å bruke det lenger, mye ut i fra et miljøperspektiv, men også fordi ting lett får en sentimental affeksjonsverdi for meg og jeg liker ikke å ha så altfor mye ting å holde orden på. Jeg har alltid blitt sett på som rar og til og med mobbet av ganske mange for dette, så generellt har jeg erfart at det er lite respekt å hente fra folk flest når det gjelder å skille seg ut. Litt mer oppegående og intelligente mennesker syns det er interessant og inspirerende med det livet jeg lever, og respekterer det, men de er ikke akkurat flertallet. Nå har det jo blitt litt mote og in å redusere forbruket sitt, men for de aller fleste er dette bare overfladisk, akkurat som mote er.

Sånn jeg ser det har vi mennesker skapt oss en illusjons-verden på siden av den virkelige-verden, den virkelige verden er naturen vi faktisk er en del av. Jeg er dog veldig glad i kunnskap og informasjon og liker mye av mulighetene internett gir. Mitt håp er at nok folk får tilgang til nok informasjon og kontakt med verden via internett, og at det på sikt kan skape en bedre verden hvor det materialistiske ikke er hoveddrivkraften bak utviklingen vår. Men jeg har innsett at det vil ta tid og mye mulig at jeg aldri får oppleve det i min levetid. 

Lenke til kommentar

Er mange som stort sett har hoppet av teknologi og er fornøyd med det, vet flere som driver med kunst og har vært i miljøet rundt Nerdrum for eksempel. Kanskje finner du flere likesinnede i lignende miljø.

Ville ikke stresset med det, helt ok å fokusere på noe mer nærliggende og se verden annerledes enn de fleste. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...