Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Skrevet noe dumt; rapportering; straffeloven


Anbefalte innlegg

Maskinfører skrev (2 minutter siden):

Nei det er ikke sikkert :) moderator begynte på R og sluttet på A ? slipper til igjen der 27 April etter 60 dagers utestengelse for å si at Co2 er livets gass :D 

Trenger ikke rette pekefingre. Kommentaren var ille formulert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Maskinfører skrev (4 minutter siden):

Nei det er ikke sikkert :) moderator begynte på R og sluttet på A ? slipper til igjen der 27 April etter 60 dagers utestengelse for å si at Co2 er livets gass :D 

Dessuten var det bare en uke, men jeg måtte nesten le litt. Greit noen har dårlig erfaring med samme, selv om jeg ikke vil slenge dritt om noen

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
HvisUsikker skrev (10 minutter siden):

Dessuten var det bare en uke, men jeg måtte nesten le litt. Greit noen har dårlig erfaring med samme, selv om jeg ikke vil slenge dritt om noen

Hvis du bare er utestengt i en uke kan det ikke være så alvorlig. Det er folk her inne som har blitt utestengt fra KG i et helt år og visstnok for alltid også 🤣 Bruk den uka på å henge med oss her inne på diskusjon og tenk minst mulig på det. Tviler på at KG gidder å anmelde deg om du kun er utestengt i en uke. Om det var så veldig alvorlig hadde du nok blitt utestengt mye lenger.

Endret av Trippelure
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Trippelure skrev (7 timer siden):

Hvis du bare er utestengt i en uke kan det ikke være så alvorlig. Det er folk her inne som har blitt utestengt fra KG i et helt år og visstnok for alltid også 🤣 Bruk den uka på å henge med oss her inne på diskusjon og tenk minst mulig på det. Tviler på at KG gidder å anmelde deg om du kun er utestengt i en uke. Om det var så veldig alvorlig hadde du nok blitt utestengt mye lenger.

Jo, når jeg leser noen blir utestengt lengre for mildere kommentarer blir jeg jo usikker. Jeg klarer ikke la dette ligge. Så gjennom gamle tråder her om akkurat dette, og ble ikke akkurat beroliget. Jeg brøt jo søren meg en lov og de henger ut over mildere!? Hva vil de gjøre når noen bryter loven?

Lenke til kommentar
HvisUsikker skrev (8 minutter siden):

Jo, når jeg leser noen blir utestengt lengre for mildere kommentarer blir jeg jo usikker. Jeg klarer ikke la dette ligge. Så gjennom gamle tråder her om akkurat dette, og ble ikke akkurat beroliget. Jeg brøt jo søren meg en lov og de henger ut over mildere!? Hva vil de gjøre når noen bryter loven?

Jeg tenker at det ikke gir noen mening at de kommer til å anmelde deg når du kun er utestengt i en uke. Hvis det var så alvorlig ville du nok ha blitt utestengt mye lengre. Som sagt får du ikke gjort noe med det uansett, så det er bortkastet å bruke tid på å bekymre deg over hva som kanskje kan skje. Jeg skjønner at det ikke er lett. Men alternativet er å ødelegge en hel uke, og kjøre huet ditt nedover for noe som mest sannsynlig ikke kommer til å skje. Ikke være så kjip med deg selv. Men sånn som jeg har fått inntrykk av moderatorene der er det vel det de vil at du skal. Vær snill med deg selv og ikke la dette ødelegge deg enda mer 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er neppe relevant for strafferettslig forfølgelse da dette bare er en vitenskapelig observasjon  (alt levende produserer Co2)

Sitat

60 dagers utestengelse for å si at Co2 er livets gass

Ellers er det også noe som heter ytringsfrihet, som gir god takhøyde for ytringer.  Helt tullball å påstå at dette skal være straffbart. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Rune_says skrev (2 minutter siden):

Er neppe relevant for strafferettslig forfølgelse da dette bare er en vitenskapelig observasjon  (alt levende produserer Co2)

Ellers er det også noe som heter ytringsfrihet, som gir god takhøyde for ytringer.  Helt tullball å påstå at dette skal være straffbart. 

 

Jeg skrev jo mye verre enn at CO2 var livets gass

Lenke til kommentar
Rune_says skrev (6 minutter siden):

Er neppe relevant for strafferettslig forfølgelse da dette bare er en vitenskapelig observasjon  (alt levende produserer Co2)

Ellers er det også noe som heter ytringsfrihet, som gir god takhøyde for ytringer.  Helt tullball å påstå at dette skal være straffbart. 

 

Det var @Maskinfører som ble utestengt i 2mnd (tror jeg det var) for å si det, fordi det bryter med KGs syn på saken/de vil ikke assossieres med slike meninger.  Og når @HvisUsikker har blitt utestengt i bare 1 uke så kan det ikke være så alvorlig at de politianmelder det. Men har også hørt at endel utestengelser der er ganske vilkårlige og basert på trynefaktor :shrug:

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Trippelure skrev (1 minutt siden):

Det var @Maskinfører som ble utestengt i 2mnd (tror jeg det var) for å si det, fordi det bryter med KGs syn på saken/de vil ikke assossieres med slike meninger.  Og når @HvisUsikker har blitt utestengt i bare 1 uke så kan det ikke være så alvorlig at de politianmelder det. Men har også hørt at endel utestengelser der er ganske vilkårlige og basert på trynefaktor :shrug:

Litt rart at det kun var én uke, men var jo svært alvorlig

Lenke til kommentar
HvisUsikker skrev (4 minutter siden):

Jeg skrev jo mye verre enn at CO2 var livets gass

Beklager, leste ikke langt nok tilbake... ah, vel, du kan nok forklare at den negative kommentaren ikke var ment for andre men at du tenkte på deg selv til moderator for aktuelt forum.

Kommunikasjon blir lett misforstått, spesielt skriftlig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
HvisUsikker skrev (4 minutter siden):

Litt rart at det kun var én uke, men var jo svært alvorlig

Jeg tenker det at når du kun har blitt utestengt i en uke, og andre har blitt utestengt mye lenger, så er det ikke nødvendig å bekymre deg så mye for dette her 😊🍀

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Rune_says skrev (3 minutter siden):

Beklager, leste ikke langt nok tilbake... ah, vel, du kan nok forklare at den negative kommentaren ikke var ment for andre men at du tenkte på deg selv til moderator for aktuelt forum.

Kommunikasjon blir lett misforstått, spesielt skriftlig. 

Jeg brukte jo flertallsform, men spesifiserte at det var noe jeg hadde begynt å tro etter å ha selv blitt behandlet slik

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Trippelure skrev (7 minutter siden):

Det var @Maskinfører som ble utestengt i 2mnd (tror jeg det var) for å si det, fordi det bryter med KGs syn på saken/de vil ikke assossieres med slike meninger.  Og når @HvisUsikker har blitt utestengt i bare 1 uke så kan det ikke være så alvorlig at de politianmelder det. Men har også hørt at endel utestengelser der er ganske vilkårlige og basert på trynefaktor :shrug:

Jo det kan faktiskt stå anmeldelse og gjerne en paragraf i advarslene jeg rapportere noe en gang og ble beskyldt for å bryte §185 fikk da en Advarsel som sa at de kunne anmelde meg for hatefull ytring men det var jo det jeg meldte om ? det var denne Rhodiola det også ☹️ 

Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (1 minutt siden):

Jo det kan faktiskt stå anmeldelse og gjerne en paragraf i advarslene jeg rapportere noe en gang og ble beskyldt for å bryte §185 fikk da en Advarsel som sa at de kunne anmelde meg for hatefull ytring men det var jo det jeg meldte om ? det var denne Rhodiola det også ☹️ 

Jeg tror ikke det sto noe om anmeldelse i varselet jeg fikk. Har lest gjennom det flere ganger og nei, men redd de ombestemmer seg 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
HvisUsikker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror ikke det sto noe om anmeldelse i varselet jeg fikk. Har lest gjennom det flere ganger og nei, men redd de ombestemmer seg 

Ikke det nei det tror jeg ikke de gjør tror du politiet bryr seg om hva KG sier ? Og at de bryr seg om Rhodiola ? hadde jeg vært Politimann som skulle levert anmeldelse så hadde jeg ropte og skreket og kastet han rett ut fra kammeret tenk å sløse bort politiets tid på sånt tull 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men det var jo lovbrudd, og, ikke en direkte trussel mot noen, men at vi burde systematisk drepe noen. Som sagt med spesifikasjonen om at dette var noe jeg hadde begynt å tro etter dårlig behandling selv. Jeg er redd den spesifikasjonen ses bort ifra, fordi første utsagn var for alvorlig  

Lenke til kommentar

Jeg ville egentlig bare få ut følelser jeg sitter inne med, sinne over at det ikke fikk konsekvenser det jeg og pappa - med samme diagnoser - ble utsatt for, og hvorfor en kan begynne å tenke at man ikke har livets rett. Ærlig, gidder noen å tenke over hvilke konsekvenser det har når drap og forsøk på funksjonshemmede med medfødte tilstander blir møtt med skuldertrekk, mens det samme mot - ja, til og med dyreforsøk - blir møtt med svære kampanjer. Så folk som meg kan tas liv av? Ingen reaksjoner på vold fra dem. Jeg møtte til og med i tidligere tid en miljøaktivist som mente de ikke hadde livets rett. Konsekvensene? Ingenting. Hun lever fremdeles i beste velgående. Han som gav meg en potensiell dødelig dose medisin? Igjen, han er fortsatt mammas kollega. Politiet i USA dreper funksjonshemmede også. Så klart vil man begynne å tro dette er akseptabelt. Aktiv dødshjelp i stedet for en heis? Leste visstnok at en i Canada ble tilbudt det da hun ikke lenger kom seg inn i leiligheten sin. Jeg ønsket å starte en diskusjon om hvor langt dette hadde gått, hva det gjorde med en å stadig leve som om man ikke har livets rett, at man er en parasitt, og det kom helt på tryne feil ut. Så det ble tolket som om jeg mente det var riktig å drepe dem / oss. Tidligere i forumet var det også så mye dritt mot folk som meg / dem / oss, som, selv om det ikke handlet om drap, bidrar bare til å lure på hvorfor jeg / vi / de i det hele tatt lever. Det jeg mente er at det ikke egentlig føles som slike holdninger blir tatt alvorlig, helt til jeg ble utestengt da.
 

Rotete innlegg. Men kjenner jeg ikke lenger bryr meg. Livet mitt blir vel ikke bedre samme hvilke konsekvenser det å bryte straffeloven får. Jeg orker bare ikke styre med det. Har også familie i USA, og med en prikk på rullebladet kommer jeg kanskje ikke inn selv om jeg er statsborger!? 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...