Gå til innhold

Kjøpe Avios hos Finnair til rabattert pris


Anbefalte innlegg

Nå kan man kjøpe Avios hos Finnair på rabatt fra til 17 April.
1-49999 poeng - 30% rabatt
50000+ poeng - 50% rabatt

https://www.finnair.com/fi-en/finnair-plus/buy--transfer-or-exchange-avios?utm_medium=email&utm_source=Newsletter Avios&utm_campaign=9521180 20240403084411

Jeg kom over denne i dag. Hadde jeg kjøpt i går kunne jeg fått 100000 poeng for 70% rabatt.

Når jeg allerede har planlagt en tur til Asia med Finnair, så kanskje jeg kan spare penger på oppgradering (Premium, Business) og spare totalprisen på flybilletten ved å kjøpe Finnair Plus poeng nå først.

Oppgradering fra Economy til Premium koster 23000 Avios en vei.
https://www.finnair.com/no-en/finnair-plus/collect-and-use-avios/use-avios-on-travel-class-upgrade

Forskjellen i pris mellom Economy og Premium Economy fra Norge til Seoul er omtrent 6000kr og 8800kr. Forskjell for Flex er 7500kr og 10500kr (sjekket i dag).

Jeg tror jeg blir å bestille Flex, slik at jeg kan avbestille hvis jeg har behov for det.

Det ville kostet meg ca. 12000kr å kjøpe 50000 Avios, og jeg får 75000 totalt poeng ved kjøpet.

3000kr ca hver vei ekstra pris for Premium, og 23000 Avios vil koste meg ca. 6000kr.
Det er ved oppgradering, men det skal vist også være mulig å betale en flyreise med både Poeng og Penger. Kanskje det blir billigere.
Hvis regnestykket mitt da er riktig. Vet ikke om det er verd å kjøpe Avios på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
mobile999 skrev (10 minutter siden):

Nei, du har misforstått. Du får 25.000 Avios i bonus dersom du kjøper 50.000 Avios, dvs. du kjøper 50k men får 75k.

Med prisen for 50000 poeng, da blir det 25000 poeng ekstra man får. Så man får gratis 50% av de poengene man kjøper. Og, da misforstod jeg.

Det vil uansett koste meg ca. 12000kr å kjøpe de 75000 poengene jeg får. 

Det jeg tenker er om dette kan gi meg noe billigere billetter hvis jeg kjøper Avios i denne kampanjeperioden.
Jeg skal uansett bestille meg en tur med Finnair om ikke veldig lenge.

Kjøper jeg en tur/retur til Seoul med Premium Economy Flex vil det koste meg ca. 21000kr.
17000kr hvis jeg ikke velger Flex.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
paatur skrev (Akkurat nå):

Husk selv on man har nok poeng så er det ikke altid muilig og oppgrade til premium eco eller Busniess.

Hos Finnair kan man bruke poeng ved bestillingen av billetter for å redusere prisen.

Sitat

You can also use your Avios to reduce the cash amount of the Finnair flight ticket's price.

 

Lenke til kommentar

Jeg gjorde et forsøk på å kjøpe 5000 Avios (Fikk 6500 Avios)

Sjekket så en flyreise til Seoul Sør Korea.
 

Foretrukket Sete 756kr eller 8500 Avios

20302kr       0 Avios
19964kr 6500 Avios

6500 Avios ga meg en 338kr billigere reise. Usikker om hvor mye billigere det ville blitt med 75000 Avios poeng som koster meg 12000kr. Var ikke mulig å sjekke prisen med mer enn 6500 Avios.

Foretrukket sete hos Finnair var dyrt, men verd det for å unngå å sitte i midtseter.

Lenke til kommentar
Skrevet (endret)

Hvis jeg betaler 12000kr og får 75000 Avios, så må besparelsen bli minst like mye som jeg brukte for å betale for de Avios.
20302kr - 12000kr, Pris da 8300kr.

Kansje besparelsen blir mer, kanskje det blir mindre.

Hvis det blir mindre, så er det ikke verd å kjøpe Avios.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Konklusjon: Det lønner seg ikke å kjøpe Avios på rabattert pris før jeg kjøper billetten hos Finnair.

Chatted med kundeservice.
Måtte ha 110000 Avios for å kunne kjøpe billettene med Avios.

Reisen med Premium Economy Flex, koster 21000kr
Kjøpe 75000 Avios + 33500 (122500) Avios, koster 1650 Euros - Nesten 20000kr.

Lenke til kommentar

Man må selvsagt ta med alle poeng som man kan tjene, men det er sjelden at å kjøpe poeng lønner seg, selv ved rabatt.

Har selv fått det til ved å bruke diverse tilbud, løsninger og triks hvor totalt rett over 9k ga en reise i første klasse til to destinasjoner. Å klare få det til var virkelig for spesielt interesserte og det meste som jeg gjorde er blokkert for nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...