Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte bærebroer - Noen tips?


Anbefalte innlegg

Hepp! 

Er i ferd med å bytte bærebroer fremme på min 2012 Focus. Noe styr å få de av, men å få plass til den nye var jo jaggu ikke enkelt. Noen som har gjort dette selv og kan komme med noen tips? 

Jeg får den ikke langt nok opp til å få på de to boltene med mutter. Den står liksom i en vinkel, og bærekula treffer bremseskiven. Jeg får liksom ikke demperen langt nok ut. Må jeg fjerne hele demperen for å få til dette? 

Takk for innspill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mobile999 skrev (Akkurat nå):

Det er ikke usannsynlig. Forsøk å merke hvordan den sitter i toppen slik at du får skrudd den fast igjen på nøyaktig samme plass.

Takk for tipset. Ja var inne på tanken, men om det var unødvendig så ville jeg la vere mtp ekstra arbeid. Men må man så må man. 

Lenke til kommentar

Du kan vri foringen med en stor tang også stikker du ett skrujern inn der boltene skal. Når du skal entre boltene regulerer du hullet til boltene helt til du får skrudd inn noen gjenge runder. 
kan også bruke en gearkasse jekk også løfte på bærekulen, så får du den mere i vater. 

ps: husk å stramme fremre foring når bærearm er i normal kjørestilling

Lenke til kommentar

Hei! 
 

Takk for svar! Det viste seg at delen ikke passet, da den ble kontrollert mot VIN og alt ting. Jeg byttet på motsatt side og det gikk fint. 
 

Tok kontrollmål av den jeg kjøpte mot den originale, og da var der ett avvik på ca 10mm der hvor boltene skulle inn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...