Gå til innhold

Erfaringer med Finn sin Fiks ferdig


Anbefalte innlegg

Jeg har toppscore og verifisert osv på Finn over flere år. Har kjøpt og solg ved å betale ned Vipps direkte. 

God erfaring med Posten, dårlig med Helt hjem. 

Ser at Finn promoterer kraftig og nå tvinger folk over til sin Fiks ferdig. 

Har du solgt med Fiks ferdig, hva er din erfaring? Tar du bilder av varen før sending?

Det er en smart måte for Finn å tjene mer på annonser igjen. 

Ser for meg noen rare kjøpere som ikke godtar å betale, selv om varen er perfekt. Eks. en som tror at eldre strøken mobil til kr 500 i perfekt stand skal slå en IPhone 15 Pro max osv. Dem finnes, hørt mye rart i butikk. 

Har jobbet i butikk og vet hvor rare fantasier noen har om en vare. Dette blir jo som et åpent kjøp.

Forøvrig reagerer jeg på at Finn ikke stiller noen krav til at kjøpere og selgere trenger å verifisere seg og kan kalle seg hva som helst på Finn.

Leser andre steder at det er meget variable erfaringer med Fiks ferdig, som Finn nå prakker på folk. 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke så imponert. Finn tar et gebyr for tjenesten (ekstra utgift for kjøper), de holder på pengene (kjipt for selger), og er man egentlig sikret mot svindel? Hva om kjøper mottar varen, men sier at noe var galt, slik at pengene ikke blir utbetalt? Da blir det vel en tvistesak, men er det garantert at sannheten vinner der?

Jeg har brukt Fiks ferdig noen ganger, og det har jo gått bra, men alt som innebærer postgang må også nødvendigvis innebære en viss grad av tillit. Jeg syns det er like greit å bruke Vipps.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt det mange ganger både som kjøper og selger. Jeg foretrekker dette foran alt annet.

Hvis det er av større verdi kan kjøper i tillegg kjøpe ekstra forsikring.

For kjøper sin del hvis noe er galt så er det ekstremt viktig å stoppe transaksjon og melde ifra før 24 timer er gått fra varer har havnet i postkassen eller er hentet fra Posten/Postnord. For hvis det går ETT minutt over tiden så nekter de å hjelpe, det har jeg erfart.

Men de er en mellommann som skal hjelpe med å løse tvister. Enten om partene blir enige om mellomlegg for eventuelle mangler eller om kjøpet heves og varen sendes tilbake. Det vil bli nødvendig med bilder og vi har ord mot ord.

Men hvis du har kjøpt noe over verdien av det Posten ville dekket for transportskader så er det kjøperens tap da det er en sak for Posten, da har man denne ekstra forsikringen.

Det hele er jo for mer sikkerhet for begge parter. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...