Gå til innhold

Hvilke forsikringer bør man ha når man bor alene?


Gjest b29da...b07

Anbefalte innlegg

Gjest b29da...b07

Jeg har veldig begrenset kunnskap om forsikringer, så jeg trenger litt hjelp.

Jeg skal flytte for meg selv for første gang til en leilighet jeg skal leie.

 

Hvilke forsikringer burde/må jeg ha?

Hvor bør jeg ha forsikringene?

Er det noe annet jeg bør tenke i disse baner når man flytter for seg selv for første gang?

 

Det mest kostbare som vil være i den leiligheten vil jo være dataen min som jeg har brukt masse tid og penger på opp gjennom årene, utenom det så er det svært lite verdier i den leiligheten da det kommer til å være veldig minimalistisk i en god stund fremover.

 

Jeg har googlet litt, Men finner da kun råd fra banker og andre aktører som selger forsikring, De vil jo stort sett gi deg råd om ha mange forsikringer du kanskje ikke trenger.

Tusen takk for hjelp og tips :) 

Anonymous poster hash: b29da...b07

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bor du alene uten bil, vil jeg også si kun innboforsikring, men reiseforsikring kan også være lurt. Da er du i de mange tilfeller dekket bare du setter foten på utsida.

Så sant du ikke har noe helt spesielt datautstyr som er veldig sært og dyrt, så trenger du en ikke å tenke på det. Innboforsikring dekker opp til en viss sum, men har du verdier for over dette eller f.eks. en spesiell samling eller enkeltgjenstand som er verdt mye, bør dette meldes inn til forsikringsselskapet.

Lenke til kommentar

Forsikringer lønner seg statistisk sett ikke, men spørsmålet du må stille er om du har råd til å skaffe alle gjenstandene igjen hvis noe skulle skje. 

Hvis nei så er innbo og reise typiske forsikringer du burde ha.

Det du også burde ha tatt stilling til er om du ønsker forsikringer som hjelper deg hvis du skulle bli syk/uføre. Klarer du deg på 66% av lønnen din hvis du blir ufør(blir enda lavere du tjener over 6G = Ca 650.000). Dette burde også ses i sammenheng med yrket ditt og sannsynlighet for uføre. Disse forsikringene er vanskeligere å få når man blir eldre og har "vondter" i kroppen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...