Gå til innhold

Glass sikring t 4a 250v hvor får jeg kjøpt det


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du snakker da om 5*20 mm glass sikring, 4A treg 250V. Den får du vel tak i 'over alt'?
Bensinstasjoner, Biltema, Clas Ohlson, Jula er vel noen kandidater.. Godt mulig du for enkelthets skyld bør vurdere 3,15A eller 5A avhengig av utstyret som trenger sikres?

Lenke til kommentar

Ser at det var du som hadde problemer med den ja. Virker jo absolutt som om det er en kortslutning i en av utgangene dine. Ta og koble vekk alt av høyttalerkabler og sjekk om sikringen / beskyttelses-kretsen slår ut da?

Lenke til kommentar

Jeg prøve å bi ampe men det jeg ikke så var det var to kabler som sto i fra for av 

Og nå  kommer det ikke lyd i høyttalerene. men jeg åpna forsterken da så jeg at det var to glass sikringer  som var litt svarte 

17100796957915548394524141791709.jpg

Lenke til kommentar

Jeg ser at Biltema IKKE har 4A i sitt sortiment, men det er en ganske vanlig verdi og det bør vel være tilgjengelig andre steder.. Hadde du bodd i Lillehammer så kunne du fått av meg... 🙂
Regner med at det bilde av 'bi-ampingen' var et FØR bilde! 

Endret av Woff
Lenke til kommentar
Woff skrev (18 minutter siden):

Jeg ser at Biltema IKKE har 4A i sitt sortiment, men det er en ganske vanlig verdi og det bør vel være tilgjengelig andre steder.. Hadde du bodd i Lillehammer så kunne du fått av meg... 🙂
Regner med at det bilde av 'bi-ampingen' var et FØR bilde! 

Jeg bor i lillehammer.

Kan jeg komme i dag og hente vis det passer?

Lenke til kommentar

Vær obs på at du KUN bruker en kabel til hver høyttaler og at du bruker en leder til pluss og en leder til minus bak på høyttaleren. De to terminalene som heter pluss bak på høyttaleren kan du koble sammen med en kort kabel og det samme med minus. (Altså en kort ledning mellom de to terminalene merket med rødt og en kort kabel mellom de to som er merket med svart.)

Når du skal koble til høyttalerne så FJERN den ene kabelen (den øverste eller den nederste på bildet ditt, bruk KUN en kabel, og la de korte kabelene mellom pluggene være der. De kobler sammen elementene i høyttaleren. Disse korte kablene skal fjernes når du benytter to kabler! )

Endret av Woff
Lenke til kommentar
Woff skrev (3 timer siden):

Vær obs på at du KUN bruker en kabel til hver høyttaler og at du bruker en leder til pluss og en leder til minus bak på høyttaleren. De to terminalene som heter pluss bak på høyttaleren kan du koble sammen med en kort kabel og det samme med minus. (Altså en kort ledning mellom de to terminalene merket med rødt og en kort kabel mellom de to som er merket med svart.)

Når du skal koble til høyttalerne så FJERN den ene kabelen (den øverste eller den nederste på bildet ditt, bruk KUN en kabel, og la de korte kabelene mellom pluggene være der. De kobler sammen elementene i høyttaleren. Disse korte kablene skal fjernes når du benytter to kabler! )

Ok!

 

Men det funket ikke med å bytte sikringene på nad forsterkeren

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...