Gå til innhold

Hvor selger de dette adapteret til vifte?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
omstart skrev (5 minutter siden):

Skal ha uten kabel. Dette er 3-pin til 2-pin...Trenger kun selve kontakten.

 

jo har skjønt det, men så for meg du klipper av denne ledningen på midten og bruker hun-kontakt delen.

Og så avisolerer du endene på ledningene, både på denne og på ledningen på viften din, å snurrer de sammen og taper rundt.

Litt cowboy løsning, men du sa det var vanskelig å nappe ut ledning fra kontakten og sikkert like hardt å få dyttet inn også.

Men hvis du greier det, kan du selvsagt bare bruke selve hun-kontakten som er der.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
omstart skrev (Akkurat nå):

Ja, det baller på seg med frakt i forhold til prisen... 😀

blir summen for høy, kan du jo likså godt kjøpe en brukt pc-vifte (med intakt ledning/kontakt) på bruktmarkedet på Finn til under hundrelappen.

Lenke til kommentar
omstart skrev (1 minutt siden):

Tja, vil jo helst bruke den originale vifta som hører til.

ja men da gjør du evt. cowboy koblingen som jeg nevnte. Har gjort tilsvarende selv på et kjøle-prosjekt jeg hadde, og funker fint det.

Det eneste fiklet er i grunn å greie avisolere plastikken på de tynne ledningene, uten å ødelegge kobbertrådene inne i. men selv om du mister et par av de, funker for det. Skal ikke mye til for å bli kontakt. 

Lenke til kommentar
omstart skrev (18 minutter siden):

Så det er ikke bare å trykke inn ledningen ?

de er jo trykt inn i utgangspunktet, under produksjonen, så skal vel være mulig å både ta ut og dytte inn.

mulig det er en spesielt teknikk, kanskje dytte et syltynt skrujern eller pinsett-spiss nede i samtidig som man drar ut, eller noe slikt. Men rent fysisk burde det gå, kan ikke skjønne annet. :p

Lenke til kommentar
sedsberg skrev (7 minutter siden):

Ikke med mindre du får ferdig terminerte ledninger, eller klarer å de-pinne den gamle kontakten uten å ødelegge pinnene.

på 4-pin Molex kontaktene sitter pinnene ganske løst nede i, mener jeg engang brukte spisstang å fikk tak i toppen på de (det som heter terminerte delen?) og dro ut. Men er muligens langt mer tight-fitting på disse små viftekontaktene.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Mr.M said:

på 4-pin Molex kontaktene sitter pinnene ganske løst nede i, mener jeg engang brukte spisstang å fikk tak i toppen på de (det som heter terminerte delen?) og dro ut. Men er muligens langt mer tight-fitting på disse små viftekontaktene.

Hvis det er samme patent som vanlige PC-vifter så kan man presse inn en nål eller noe i bakkant for å presse inn låsen mens man drar forsiktig i ledningen.

DIScJnFyACTIHMaQ.jpg.14736e583b86d9e0aa4f511f81867c9b.jpg

Endret av sedsberg
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (9 minutter siden):

Hvis det er samme patent som vanlige PC-vifter så kan man presse inn en nål eller noe i bakkant for å presse inn låsen mens man drar forsiktig i ledningen.

ja mente Molex/PC

wH5SFIh.png

disse løsner for et godt ord mange ganger, så der er nesten problemet det motsatte :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...