Gå til innhold

Spill du er blitt dypt skuffet over fordi ting skjedde under utviklingen?


Anbefalte innlegg

Har det hendt at du har punget ut for et EA (early access) spill der du trodde utvikleren var seriøs, men så ble det bare tull? EA spill er jo en risiko man tar for å betale for et produkt som enda er under utvikling. Og de aller fleste utviklere er seriøse, men det finnes også lurendreiere. Jeg så gjennom Steam biblioteket mitt og la merke til flere spill der utvikleren har sluttet å kommunisere for lengst og spillet ikke har blitt oppdatert på lenge. Et slikt spill er Alien Marauder. Jeg gledet meg så mye til å spille det siden det liknet ganske mye på They are billions. Men der har utvikleren ikke vært aktiv på et år. Skuffende! Et annet spill er CEO med samme skjebne.

Har du eksempler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel jeg kjøpte Star Citizen for ganske mange år siden. :p

Der trodde jeg de skulle holde seg til de målene de hadde, slippe et lite spill med store ambisjoner og utvikle videre underveis, men desverre har de valgt å utvide hva spillet er i årevis og aldri slippe en ferdig versjon.

 

 

Lenke til kommentar

Styrer generelt unna Early Access i disse dager, men kjøpte DayZ standalone i Early Access og det var en stor skuffelse den gang og sist jeg prøvde det for 1-2 år siden. 

Men på den andre siden så kjøpte jeg både PUBG og Project Zomboid i Early Access, begge har gitt meg mange 100 timer med underholdning. Sistnevnte spiller jeg aktivt i dag og er et ganske "polished" og fullstendig spill selv om det fortsatt er i Early Access. Hjelper også mye med et ekstremt aktivt mod-community. 

Lenke til kommentar
23 minutes ago, Locrin said:

Vel jeg kjøpte Star Citizen for ganske mange år siden. :p

Der trodde jeg de skulle holde seg til de målene de hadde, slippe et lite spill med store ambisjoner og utvikle videre underveis, men desverre har de valgt å utvide hva spillet er i årevis og aldri slippe en ferdig versjon.

Veeeel. De har aldri sagt de aldri skal slippe en ferdig versjon, og endringen av ambisjoner ble tatt etter en avstemming blant brukerne da det viste seg at man fikk inn langt mere penger enn forventet.

Single-player delen (Squadron 42) er nå i finpuss-fasen, og forventes lansert om ca halvannet år.

MMOet (Star Citizen) er i høyeste grad spillbart selv om det ennå er i alpha, og snart kommer stjernesystem nr 2, Pyro, et mer lovløst system enn Stanton. Jeg er imidlertid enig med deg i at spillet neppe kommer til å "ferdigstilles" som sådan. Jeg tror derimot det vil lanseres og deretter være i konstant utvikling, potensielt lenge etter min levetid.

Hvis du ikke har testet SC på neon år, vil jeg anbefale deg å stikke innom og prøve det på nytt nå. Bare vær advart, det har en ganske bratt læringskurve.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
12 hours ago, Locrin said:

Vel jeg kjøpte Star Citizen for ganske mange år siden. :p

Der trodde jeg de skulle holde seg til de målene de hadde, slippe et lite spill med store ambisjoner og utvikle videre underveis, men desverre har de valgt å utvide hva spillet er i årevis og aldri slippe en ferdig versjon.

 

 

By the way, har du lyst til en guidet runde i spillet, send meg en friend request in-game: Arethusa.

Jeg henger som oftest på Frontier Consolidateds Discord: https://discord.com/invite/frcn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...