Gå til innhold

Gud er kjærlighet


Anbefalte innlegg

Og ved dette ble Guds kjærlighet åpenbart blant oss,

at Gud sendte sin enbårne Sønn til verden

for at vi skulle leve ved ham.

10 Ja, dette er kjærligheten, ikke at vi har elsket Gud,

men at han har elsket oss

og sendt sin Sønn til soning for våre synder. (1.Joh. 4)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Capitan Fracassa skrev (21 minutter siden):

På hvilken måte åpenbarte dette Guds kjærlighet. Svar gjerne med egne ord.

Det er på samme måte som at en morder slipper å sone straff, men får en milliard på kontoen istedet (dårlig sammenligning). Pga. en annen tok straffen på seg istedet. Guds hellige lov lover velsignelse til dem som holder budene. Og forbannelse til dem som bryter budene. Jesus har rett til velsignelse pga. Han oppfylte Guds hellige lov. Han er den eneste som har oppfylt loven. Derfor blir det evig glede og salighet for de som tar sin tilflukt til Jesus, for Hans navns skyld. Altså noe kun Han fortjener. Altså jeg er fraregnet det som jeg fortjener, altså straff pga. mine synder, og tilregnet en annens, altså Jesu, rettferdighet. Konklusjon: Gud er hellig (tåler ikke synd, straffer all synd), kjærlig (Jesus ble pint istedetfor meg), rettferdig (dømmer all synd). Noe urent (syndig) kommer ikke inn i himmelen. Jeg er rettferdig fordi at Jesus er rettferdig. Altså: Mine synder er borte. De finnes ikke mer. Jeg er ikke syndfri, men i Guds øyne syndfri pga. Jesus er syndfri. Han lever. Stod opp igjen. Dette budskapet skaper takknemlighet til Gud, og sannheten (summen av Guds Ord er sannhet) setter fri. Jesus er jo Gud selv (+ Faderen, Den Hellige Ånd). De sanne troende har Ånden. (Guds Ord er ånd og er liv, levende). Gud ble menneske, for å ordne opp i rotet. Adam og alle mennesker rotet til. Og Herrens veier er uransakelige. Gud er underlig. Men Han er Gud.

Lenke til kommentar
per777 skrev (17 timer siden):

Det er på samme måte som at en morder slipper å sone straff, men får en milliard på kontoen istedet (dårlig sammenligning).

Ja, det er en elendig sammenligning.

Det er for det første ikke mord å ikke tro på Gud, og heller ikke mord å leve som et normalt godt (men i følge deg, syndig) menneske. 

Det er for det andre en helt absurd bestialsk straff å dømme noen til evig lidelse for slike «forbrytelser», det stikk motsatte av kjærlighet.

Det er for det tredje absurd å kreve at en uskyldig skal sone straff, når du er lovgiver og dommer, og du simpelthen kunne endret loven i stedet.

Så ja, det er en elendig sammenligning.

per777 skrev (17 timer siden):

Konklusjon: Gud er hellig (tåler ikke synd, straffer all synd),

I følge din religion er and allmektig og den som skapte alt. Hvis han ikke tåler synd, hvorfor skapte han synd, og hvorfor slapp han den med viten og vilje inn i mennesker? Dette gir absolutt ingen mening,

per777 skrev (17 timer siden):

kjærlig (Jesus ble pint istedetfor meg)

Du har en rar oppfatning av hva kjærlig betyr, siden det inkluderer å pine en uskyldig, og også pine alle som ikke tror på dette.

per777 skrev (17 timer siden):

rettferdig (dømmer all synd)

Men straffer like gjerne en uskyldig som den skyldige, hvordan er det rettferdig? Synes du et land har rettferdige lover hvis det velger ut en uskyldig å straff for forbrytelser andre har gjort?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...