Gå til innhold

kjøpe ny pc til 10k


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal kjøpe en pc til 10k.. MAKS 15k(20-30k om det trengs når det kommer til nyere spill)

Hva det skal brukes til daglig:

Minecraft, barbieshit og andre lette spill (for små barn)

Arbeid(microsoft programmene) / Skole

youtube, surfing og netflix(høy oppløsning)

Vil helst at det ikke skal "hakke" eller måtte ty til  lav løsning om man må streame 4k videoer (i forbindelse med arbeid)

hadde vært fint om skjerm også var inkl. (30"+) 

 

eventuelt også komme med alternativ 2: 

Som tidligere gamer, så kunne jeg også tenkt meg å kanskje teste ut de nye spillene som har kommet på markedet, men ikke noe must

Typ: Diablo 4, CS, Starcraft, og warcraft...

Må ha muligheten til å oppgradere ved behov...

takk. 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
REALITET skrev (17 minutter siden):

bygde for 14 årsiden... om det ikke er noe store endringer på bygge fronten, så tror jeg at jeg skal klare det fint.

dog, hadde det vært fint å bare få det levert ferdig, med mindre kostnadene er store.. ?

Jeg trodde kanskje det ikke var å få kjøpt, men denne passer

 

https://www.komplett.no/product/1245024/pc-nettbrett/stasjonaer-pc/komplett-office-a35#custom-parts-list

 

 

Lenke til kommentar

Når det gjelder skjerm så er det ganske dyrt å ha 3840x2160 oppløsning med høy frekvens.

Eksempel på 4k skjerm: Samsung 32" 4K gamingskjerm Odyssey G7 32BG700
3840x2160 IPS, 144hz, 1ms, 1000:1, HDR400, G-Sync kompatible, HDMI 2.1/DP, kr 6999 på Komplett nå.

Eksempel på 3440x1440 skjerm: Samsung Odyssey G5 C34G55TWW 34" Ultrawide Buet Gaming WQHD, koster kr 4490 nå på tilbud.

Eksempel på 2560x1440 skjerm: Samsung Odyssey C32G54T 32" Buet Gaming QHD, kr 3990 på Komplett nå.

Lenke til kommentar

Om du vil ha en gaming PC med skjermkort, så er der f.eks et tilbud på Kompett for kr 14499:

Komplett-PC Advanced Gaming a126 RGB,

Windows 11 Home, GeForce RTX 4060, Ryzen 5 7500F, 16GB DDR5, 1TB SSD

Det skal sies at RTX 4060 er et 1080p skjermkort, men om det er lette spill, eller en kan bruke lavere innstillinger der det trengs så er det brukbart. 4k streaming går vel lett med maskiner i denne klassen vil jeg tro.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Svein M skrev (På 20.2.2024 den 10:57 PM):

Om du vil ha en gaming PC med skjermkort, så er der f.eks et tilbud på Kompett for kr 14499:

Komplett-PC Advanced Gaming a126 RGB,

Windows 11 Home, GeForce RTX 4060, Ryzen 5 7500F, 16GB DDR5, 1TB SSD

Det skal sies at RTX 4060 er et 1080p skjermkort, men om det er lette spill, eller en kan bruke lavere innstillinger der det trengs så er det brukbart. 4k streaming går vel lett med maskiner i denne klassen vil jeg tro.

Har du linken til pcn?

Er det oppgraderings mulighet på varianten? jeg kan gå opp til 20k u skjerm. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...