Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Wall Dorf skrev (49 minutter siden):

Vi blir nok kanskje ikke enige om betydninger av navn ettersom skriften går sine egne veier for betydninger av dem, da de også fremsettes som gåter. Jfr. Esek.17.1-2. (Ordsp.1.5-6/ Salm.78.2)

Er vi uenige om noe? Hva da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Romeren skrev (2 timer siden):

Er vi uenige om noe? Hva da?

Det vet jeg ikke, regnet bare med det... ved at jeg tror at Bibelen på sett og vis forklarer seg selv? Da man ennå ikke har observert hvetekornets (det gode kornet) og såmann ennå (i Matt.13.37) - så er jeg ikke for forkynnelse uten å forstå det som forkynnes, eller uten noen form for beviselighet. 

Lenke til kommentar
Wall Dorf skrev (4 timer siden):

Det vet jeg ikke, regnet bare med det... ved at jeg tror at Bibelen på sett og vis forklarer seg selv? Da man ennå ikke har observert hvetekornets (det gode kornet) og såmann ennå (i Matt.13.37) ...

Ikke? Er ikke ordet om Jesus og Guds nåde forkynt i 2000 år alt? Hva venter du på?

Lenke til kommentar
Romeren skrev (1 time siden):

Ikke? Er ikke ordet om Jesus og Guds nåde forkynt i 2000 år alt? Hva venter du på?

Immanuel? Har du hørt noe om ham? Han du nevner skulle frelse sitt folk fra sine synder... så hva skjer egentlig med den saken?
Se heller Jes.7.13-25 - dette samsvarer med Herrens vingård i Jes.5.1-9, som igjen samsvarer med Jes.8.1-10, 10. verset avslutter med betydningen av Immanuel (Legg en plan, den skal slå feil! Si et ord, det skal ikke slå til! For Gud er med oss.
Du må gjerne ta med deg henvisningene også, de gir deg videre opplysninger til andre tekster i samme sak, men det er du vel klar over? Eksempel fra Jes.8.10 som henviser til Jer.19.7: Jeg slår i stykker Judas og Jerusalems planer på dette stedet. Jeg lar dem falle for fiendens sverd og i hendene på dem som står dem etter livet. Og jeg gir likene av dem til mat for fuglene under himmelen og dyrene på marken. 
Men egentlig holder det med å bare lese Luk.21. med litt større interesse, som fra v22: For straffens tid er kommet, da alt som står skrevet, skal oppfylles. Luk 21,22: Hos 9,7 (Les gjerne hele)

Men hvis du mener at alt er blitt oppfylt, så har vel historikerne og resten av verden gått glipp av en masse historikk? Dette er jo saker som skulle skje før Immanuel skulle få navnet Jesus 8 dager senere, altså på den 9.dagen, eller har du glemt at en dag for Gud er som tusen år for oss? (Luk.2.21 / Matt.1.22-23/ 2. Pet.3.8)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...