Gå til innhold

Beste sted/måte for rimelige restplasser


Anbefalte innlegg

Hei 🙂 

Er så mange hjelpsomme folk her, så denne gangen er spørsmålet: Hva er den beste metoden for å skaffe billige restplasser?

Jeg kjenner til alle de ulike restplass-sidene hos de ulike reiseselskapene, men har også hørt at man tidligere kunne dukke opp på Gardermoen med pakket klar bagasje å hive seg på en "siste liten tur". Eksisterer egentlig slik enda?

Hva med nettsider som Restplass.no? Bestiller folk gjennom den siden? Eller brukes det primært som en søkemotor hvor man videre bestiller fra flyselskapets nettsider?

Takker for alle svar 🙂 

Endret av torbjornhb
Lenke til kommentar
  • torbjornhb endret tittelen til Beste sted/måte for rimelige restplasser
Videoannonse
Annonse

Det er slutt med å møte opp på flyplassen og få billige turer derifra.

Charter: Følg med hos alle som arrangerer charter på nettside og nyhetsbrev. De har gjerne spesielle dager de legger ut billig charter på kort frist. Restplass.no gir oversikt over mange selskaper, men om du er på ballen så kommer de beste tilbudene tidligere rett fra selskapene.

Flyselskaper: Her er de vant til at de som må reise på kort frist betaler hva som helst og de vil totalt tape mere om mange ventet til siste øyeblikk for å få det billigere. På fredag hadde jeg en flight hvor prisen dagen før var 4 ganger høyere, og samme dag 5 ganger høyere,  enn da jeg bestilte i april 2023. Det var mildt sagt glissent på flyet. Hadde 3 hele rader for meg selv.

Hotell: De ønsker heller ikke at det skal bli kjent at man kan få rommene billig. Hos noen er det mulig å få billig på kort frist ved å kontakte dem direkte eller via selskaper som hotwire hvor man ikke får vite hotellnavnet før man har booket. Andre ønsker ikke det ekstra styret med dette. Det siste hotellene ønsker er at det skal komme ut en webside hvor hotellnavnet står ved siden av en lav pris. Alle sider som legger ut på nettet kan arkiveres og hentes opp senere av endel tjenester.

Endret av robertaas
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
robertaas skrev (9 minutter siden):

Det er slutt med å møte opp på flyplassen og få billige turer derifra.

Charter: Følg med hos alle som arrangerer charter på nettside og nyhetsbrev. De har gjerne spesiell dager de legger ut billig charter på kort frist. Restplass gir en oversikt mange selskaper, men om du er på ballen kommer de beste tilbudene tidligere rett fra selskapene.

Flyselskaper: Her er de vant til at de som må reise på kort frist betaler hva som helst og de vil totalt tape mere om mange ventet til siste øyeblikk for å få det billigere. På fredag hadde jeg en flight hvor prisen dagen før var 4 ganger høyere, og samme dag 5 ganger høyere,  enn da jeg bestilte i april 2024. Det var mildt sagt glissent på flyet. Hadde 3 hele rader for meg selv.

Hotell: De ønsker heller ikke at det skal bli kjent at man kan få rommene billig. Hos noen er det mulig å få billig på kort frist ved å kontakte dem direkte eller via selskaper som hotwire hvor man ikke får vite hotellnavnet før man har booket. Andre ønsker ikke det ekstra styret med dette. Det siste hotellene ønsker er at det skal komme ut en webside hvor hotellnavnet står ved siden av en lav pris. Alle sider som legger ut på nettet kan arkiveres og hentes opp senere av endel tjenester.

Hjertelig takk til orakelet!☝️🌟

Lenke til kommentar
10 hours ago, robertaas said:

Flyselskaper: Her er de vant til at de som må reise på kort frist betaler hva som helst og de vil totalt tape mere om mange ventet til siste øyeblikk for å få det billigere. På fredag hadde jeg en flight hvor prisen dagen før var 4 ganger høyere, og samme dag 5 ganger høyere,  enn da jeg bestilte i april 2023. Det var mildt sagt glissent på flyet. Hadde 3 hele rader for meg selv.

 

Varrier veldig, jeg fløy til Malaysia i Januar for langt over halve prisen når jeg booket under en uke i forveien enn hva prisen er hvis jeg booker flere månder på forhånd. 

Så man kan også finne mange tilbud.

I fjor var jeg i Asia på 7 forskejllige turer og de fleste var booket under 10 dager i forveien.. Og de var alle billigere enn hvis jeg hadde booket tidlig.

Samme med hotel, det er ofte MASSE tilbud kort tid i forveien. 

Så ja det kan ofte lønne seg og ha is i magen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
paatur skrev (8 timer siden):

Varrier veldig, jeg fløy til Malaysia i Januar for langt over halve prisen når jeg booket under en uke i forveien enn hva prisen er hvis jeg booker flere månder på forhånd. 

Så man kan også finne mange tilbud.

I fjor var jeg i Asia på 7 forskejllige turer og de fleste var booket under 10 dager i forveien.. Og de var alle billigere enn hvis jeg hadde booket tidlig.

Samme med hotel, det er ofte MASSE tilbud kort tid i forveien. 

Så ja det kan ofte lønne seg og ha is i magen.

Ja, det varierer nok. Nå det gjelder vanlig rutefly så virker det som at det lønner seg å bestille tidlig. For charterreiser, eller kun fly med charterrute (eller hva det heter), har nok større rabatter jo nærmere man kommer avreisedato - forutsatt at det er ledige billetter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...