Gå til innhold

Hva gjør man når en bedrift lyser ut to stillinger man er interessert i?


Gjest 9b257...1bf

Anbefalte innlegg

Gjest 9b257...1bf

Det er samme kontaktperson på begge og stillingene går veldig i hverandre. Skal jeg søke på en og samtidig skrive at jeg er interessert i den andre og eller kopiere søknadstekst og sende på begge?

Anonymous poster hash: 9b257...1bf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 9b257...1bf skrev (21 timer siden):

Det er samme kontaktperson på begge og stillingene går veldig i hverandre. Skal jeg søke på en og samtidig skrive at jeg er interessert i den andre og eller kopiere søknadstekst og sende på begge?

Anonymous poster hash: 9b257...1bf

Jeg ville nok først startet med å lese begge stillingsannonsene nøye og se om det er forskjell på dem. Hvis det er forskjell på dem og du tenker å sende samme tekst på begge så ville jeg spurt meg selv om du faktisk svarer på det de etterspør i stillingsannonsen. Jeg vil tro at det er en fordel at det er forskjell på søknadene du sender inn.

 

Hvis stillingsannonsene er helt like så tenker jeg det er greit å sende inn samme søknadstekst, men du kan også gjøre som Hr Kotelett foreslår å ringe og spørre hva de foretrekker.

Lenke til kommentar

Jeg tenker det kan være fornuftig å søke på begge stillingene. Om du finner det naturlig at det er samme søknadstekst, så vil jeg ikke se på det som en særlig ulempe.

Om begge stillingene er interessante for deg, så kan arbeidsgiver vurdere om du passer til den ene eller andre stillingen best. Jeg har gjort tilsvarende selv, og da kjørte vi to intervjuer i ett hvor det ble kartlagt hva man foretrakk mest basert på erfaringer og arbeidsmetodikk. Dette var innenfor programmering.

Lykke til!

 

Lenke til kommentar

Støtter forslaget om å ringe for avklaring. Utvelgelse skal være upartisk - men det er ingen tvil om at hvis du har et påskudd til å stille noen gode spørsmål i forkant av denne - vil dette ikke telle negativt og således øke sannsynligheten for å få et faktisk intervju.

Lenke til kommentar

Ja ta kontakt med kontaktpersonen fyrst. 

Reint formelt sett så må du nok søke på begge stillingane om du er interessert i begge to, særleg dersom arbeidsgivar nyttar eit rekrutteringssystem så er det litt viktig at du har lagt inn søknad begge stadar. 

Det kan likevel være lurt å avklare med den som tilsetter fyrst, då det kan være andre måtar å gjere dette på. Til dømes at det fyrst blir tilsett i eine stillinga og at du også får være med i prioriteringa på neste stilling om du ikkje fekk den fyrste jobben. 

For den som tilsetter kan det også være greit å vite at du kunne tenke deg begge stillingane ettersom det kan gjere at den som tilsetter gjer andre vurderingar. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...