Gå til innhold

Jeg blir alltid serieoppringt av telefonselgere


Anbefalte innlegg

(Visste ikke hvor jeg skulle plassere emnet.)

Er det noen andre som har merket dette? Det kan gå månedsvis før jeg blir oppringt av dem, før jeg plutselig blir oppringt av tre på én dag.

Eksempelvis har jeg i går og i dag blitt oppringt av fire ulike numre:

  • 40288741
  • 45618458
  • 40289964
  • 40291423

Flere av dem er rapportert som svindel fra strømselskapet Fortum.

Jeg tar aldri telefonen når ukjente numre ringer. Men ofte forsøker jeg å ringe tilbake. Da er enten telefonen slått av, eller de svarer ikke.

Er det noen som vet hvorfor man ofte ser ut til å bli «serieoppringt» av telefonselgere?

Jeg ser jo muligheten for at det er «samme kunde» som ringer igjen og igjen...

Endret av Olvis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Olvis said:

Jeg tar aldri telefonen når ukjente numre ringer. Men ofte forsøker jeg å ringe tilbake.

Risikoen er jo da at du ringer til et nummer beheftet med veldig store gebyrer, dvs ren pengesvindel.

Husk at i dag er det ikke mennesker som sitter å slår nummeret. Når datamaskinen registerer at du ikke har svart, så vil du mest sansynlig bli oppringt senere av samme foretaket, helt til du tar telefonen. Husk at datamaskiner blir aldri slitne.

En mer effektiv metode er å svare telefonen og be om ikke å bli oppringt igjen.

 

1 hour ago, Olvis said:

Er det noen som vet hvorfor man ofte ser ut til å bli «serieoppringt» av telefonselgere?

Ditt telefon-nummer ligger nok på enellerannen liste som selgerne bruker. Telefon-numre og ekte mail-adresser er i dag nesten å anse som handelsvare for svindlere.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...