Gå til innhold

Vurderer å bytte til Pixel 8


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har i dag Xiaomi Mi 9T Pro, snart 5 år gammel. Har lyst å bytte og ønsker da en mindre og mer kompakt telefon, noe jeg synes er vanskelig å finne.
Jeg vurderte i fjor å bytte, til Motorola Edge 30 Neo. Likte utseende veldig godt, men fant ut at det ville bli en stor nedgradering fra telefon jeg har i dag. Jeg ønsker også en telefon med bedre kamera.
Nå vurderer jeg Google Pixel 8. Jeg har sett på telefon på Elkjøp, og liker den veldig godt. Litt mindre og kompakt. 
Har det skjedd noe utvikling med mobiler disse årene jeg har hatt Mi 9T Pro? Hva er blitt bedre?
Etter hva jeg skjønner vil ikke Pixel 8 lade like fort som min nåværende telefon, og har kanskje dårligere batteritid. 
Kamera er viktig og at den ellers er brukervennlig. Jeg spiller ikke, og er derfor ikke så opptatt av ytelse i spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kort versjon: det skjer lite i mobilverden, selv om produsentene påstår det motsatte. Med mindre man har behov for ytelsen så er det ikke noe bedre batteritid på dagens telefoner, heller motsatt.

Kamera har blitt noe bedre, men ikke revolusjonerende.

Skjermene har blitt mer lyssterke, men det er noe man sjelden trenger.

Jeg gikk fra mi note 10 pro til pixel 7 pro i slutten av 2022. Dvs fra en telefon som kostet 4500 til en telefon som da kostet 11000. Ja kamera er bedre og flyten under bruk er bedre, men ellers lader den tregt og har mye dårligere batteritid. Og totalt sett fikk jeg mye mindre igjen for hver krone vs mi note 10 pro, som jeg nesten vil kalle ett kupp.

Det positive er at jeg ikke ser noe behov for å oppgradere i lang tid fremover, med mindre noen kommer med en batteriteknologi som gir en uke+ batteritid ved normalt bruk uten å fysisk øke telefontykkelsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...