Gå til innhold

Samsung Galaxy S24/S24+/S24 Ultra

Anbefalte innlegg

Skrevet
mandela skrev (59 minutter siden):

Batteriprosenten er en forverring med One UI 7 for meg også. Kan du legge ved skjermbilde av det alarmproblemet? Var navnet på alarmen vist under widgeten tidligere? Ser at hvis jeg slår på widgetetiketter, så står det kun "klokke" under alarmwidgeten.

Legger ved bilde av gammel og de nye widget som kommer opp.

Den gamle så kunne jeg endre der det står Alarm til hva jeg vil kalle alarmen. Ga god oversikt med mange, og hva de forskjellige var til. På de nye valgene, så ble alle mine gamle omgjort til den 2x1. Mens for å få med all gammel info så må jeg som nevnt opp på 4x2 versjonen som blir unødvendig for og ikke si idiotisk stort.

De prøver sikkert å forenkle ting, men ting tar bare flere og flere trykk om dagen. Ser det samme i Windows også. Ett eksempel på dette er hvis jeg skal søke etter en app i Play Store. Før så kunne jeg trykke på søkefeltet øverst og tastaturet kom opp. Nå må det trykkes på søketegnet nederst, så trykke i adresse for å få opp tastaturet for å kunne skrive.

Satt nettopp å prøvde å få inn jobb epost og kalender på telefon. Har hatt eget vindu på privat kalender, og eget på jobb kalender. Hver sin side for hver av de, som er mye enklere for meg. Nå nekter Google å la meg ha hver sin kalernder. Begge må opp i samme kalender. Det er greit de har hver sin farge, men jeg liker å ha de adskilt.

Jobb bruker Microsoft 365 eller hva de kaller det denne måneden, men før så hadde de egne kalendre jeg kunne bruke, men det har jeg ikke lenger, alt måtte nå inn i Google kalender og Gmail appen. Heldigvis så skiller Gmail appen mellom jobb og privat i hver sin (enn så lenge).

Screenshot_20250513_093953_OneUIHome.thumb.jpg.337f8e45cfddeb972424f9100cb5a2b1.jpggammel.png.965ad1bc3fe2ce66aa896605a16677b3.png

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På min gamle Huawei hadde jeg mage grader av strømsparing. Men finner kun en slider for strømsparing, er det noen form for ultra strømsparings modus?  eventuellt en app som gjør dette skikkelig. må drøye det legst mulig på fjelltur :) 

Skrevet
leifeinar skrev (35 minutter siden):

På min gamle Huawei hadde jeg mage grader av strømsparing. Men finner kun en slider for strømsparing, er det noen form for ultra strømsparings modus?  eventuellt en app som gjør dette skikkelig. må drøye det legst mulig på fjelltur :) 

Det er det på bildet man kan velge å aktivere eller ikke aktivere ved å skru på sparemodusen. I tillegg så er det lurt å skru av wifi, slik at den ikke leter ett nett i tide og utide. Kan da også skru av Bluetooth og annet som bruker strøm man ser i nedtrekksmenyen.

Eventuelt skru av, og sett den på når man trenger den. Men det er litt verre hvis noen prøver å få tak i deg, eller om noe skjer, og de da ikke kan bruke telefon til søk.

image.thumb.jpeg.a69417b4ba896e6c3be2560fb5146cb5.jpeg

Skrevet (endret)
AndersT2 skrev (På 13.5.2025 den 12.13):

Eventuelt skru av, og sett den på når man trenger den. Men det er litt verre hvis noen prøver å få tak i deg, eller om noe skjer, og de da ikke kan bruke telefon til søk.

Bruker den til kart i offline modus, altså trenger kun posisjon.  så må ha den på :)

Men fant den magiske knappen og det er den nederste på bildet ditt (Begrens apper og startskjerm) da får man velg 8 valgfrie apper og antatt batteri tid spratt opp til 5 døgn.

Screenshot_20250519_194855_Device care.jpg

Screenshot_20250519_204105_Launcher.jpg

Endret av leifeinar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...