Gå til innhold

Flat usb lader 220v


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er på utkikk etter en flat usb lader som fyller hele stikkontakten (jordet).

Skal nesten se ut som ett vanlig 220v Schuko støpsel.

Fant en som lignet på det jeg er ute etter, men virker som den har utgått på butikken.
https://www.thansen.no/elektronikk/ladere-omformere/220v-usb-lader/n14246/pn14934

En slik en vil se veldig ryddig ut, og ikke minst være lite utsatt for mekanisk belastning.

Noen som vet om tilsvarende? (gjerne litt kraftigere enn den jeg linket til)

 

Petter

318010537_0_m_650_1100.JPG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå skal det vel sies at det svakeste leddet med tanke på en USB lader er nok selve USB kabelen og kontaktene i denne, samt USB uttaket i laderen. 

Det beste du kan gjøre for at USB uttak og inntak samt selve kabelen for stress er å kjøpe en fleksibel kabel. Altså en USB kabel som ikke er stiv. Dette er pyton. 

La oss si du kjøper en slik Power Delivery lader med flere porter. Denne står for det første mest trolig mer tilgjengelig på et bord eller der du vil ha den. Du kan lade flere produkter samtidig, den er raskere og den er mest trolig tryggere i bruk. 

husk også at en slik USB kontakt som du viser til, også tar opp en stikkontakt. 

Når jeg er ute å reiser (motorsykkelturer etc) så har jeg med en slik:
https://www.clasohlson.com/no/6-veis-grenuttak-Euro-med-1,4-m-kabel/p/32-1010

Jeg har også med to slike:
https://www.komplett.no/product/1220330/pc-nettbrett/tilbehoer-til-laptop/batteri-og-lader/satechi-165w-gan-4-usb-c-pd-lader?channable=0080816964003132323033333097&gad_source=1&gclid=CjwKCAiA75itBhA6EiwAkho9e8hS1YdPNMBGOPgqvZsmKXUMgtDluDE0qdKA3EAp7CZTEtRAVQZqQhoCW-0QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Når man feks. Skal overnatte på små hytter etc. og man skal lade laptop, mobiltelefon, GPS til motorsykkel, Apple Air Pods, intercom til hjelm etc. så tar man i realiteten ikke opp en plass med tanke på stikkontakter. For det er slett ikke flust av disse stikkontaktene på hytter og på hoteller.

Når du kobler en slik USB lader su linker til til en kontakt så er jo "avtrykket" like stort som med avtrykket av en dedikert USB lader som jeg har. Lader man en telefon så går det en ledning fra stikkontakten til USB laderen. Lader du med den du linker til går det en eller to USB kabler fra stikkontakten til det du lader.

Dessuten er en dedikert Power Delivery USB lader som jeg har MYE bedre og trolig mye sikrere. 

 

Lenke til kommentar

I en slik liten vegglader med to USB uttak so TS linket til så er det mye som skal skje på veldig liten plass. 

Ikke er en slik lader veldig «smart» heller. Den bare putter maks av det den klarer inn i det man lader og «snakker» ikke med feks. telefonen den lader. 

Mitt motto er å brke ladere som er overdimensjonerte i forhold til det jeg lader. 

En PD lader er smartere og lader telefonen etc. mer effektivt. Noe som betyr mindre varmeutvikling. Mest fordi PD ladere tillater høyere spenninger. 

Jeg bruker ikke lenger USB-A ladere. Her er det USB-C for alle penga. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...