Gå til innhold

Utleie, Airbnb


Anbefalte innlegg

Hei, skal fra Mars - Juni bo i København og funderer på å leie ut leiligheten jeg eier gjennom Airbnb.

Har leid ut en tidligere leilighet over lengre tid før,  både privat og igjennom utleiemegler. Ettersom det nå blir over en kortere periode funderer jeg på Airbnb, men generelt sett litt skeptisk, samtidig som jeg har hørt mye bra.

Leiligheten er i et nyere boligkompleks, er på 45kvm og befinner seg i Jessheim sentrum med 10min til Gardermoen, med busstopp rett utenfor. Ser for meg at det enten kan bli populært eller veldig lite forespørsler mtp. beliggenhet.

Har noen spørsmål til dere erfarne utleiere gjennom denne metoden.

Hvordan gjør dere det med overtagelse av nøkkel?

Hvordan velger du leietaker?

Øker du leien noe i fellesferier?

Hvor lenge ønsker normalt sett folk å leie av gangen?

Leiligheten kommer til å leies ut møblert med sofa, seng, TV/internett og andre større møbler.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør rydde vekk mest mulig personlige greier. Dette gjør det også enklere for de som evt skal vaske hos deg.

Og du bør altså avtale med noen som tar denne jobben. Men det betyr også at ved hyppige leieforhold, så må du betale for mer vask også.

Nøkkel kan du ordne med en nabo evt en kodeboks som er festet et eller annet sted i nærheten. 

Beste er om du får noen til å gjøre begge deler, og så betale per gang. Kanskje en student eller noen andre fleksible du kjenner som vil ha ekstrainntekt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...