Gå til innhold

App eller kommando til å gjøre kommando i en ny app. Mulig?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har noen Flexit vifter som det er mulig å stille inn hastighet, men ikke tidsinnstille de.

 

Jeg ønsker å lage en app eller en kommando som går inn i appen og stiller opp viftehastighet si kl 01.00 når alle sover og redusere hastigheten ca kl 07.00.

Er dette mulig?

 

Den nye versjonen av viften har denne funksjonen, men ifølge flexit er det umulig å fikse dette på gammel versjon. Bare tull tror jeg, men sånn er det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke helt  det du ønsker deg, men du kan kjøpe en smartplugg og stille inn på klokka 01.00 og av klokka 07.00. Du får ikke stilt hastighet der men kan lage en timeplan som skrur den på og av gjennom dagen hvisd ønsker litt utskifting av luft i rommet.

Lenke til kommentar
Locrin skrev (1 minutt siden):

Ikke helt  det du ønsker deg, men du kan kjøpe en smartplugg og stille inn på klokka 01.00 og av klokka 07.00. Du får ikke stilt hastighet der men kan lage en timeplan som skrur den på og av gjennom dagen hvisd ønsker litt utskifting av luft i rommet.

Koblet med skjult kabling så ikke mulig desverre. 

Lenke til kommentar

Disse ser ut til å publisere sitt eget wifi aksesspunkt (https://www.flexit.no/globalassets/catalog/documents/fdv_118137_9504.pdf)

Hvis appen kan slå vifta av og på, så kan man nok også gjøre dette over wifinettet uten appen, men da må man vite hva appen gjør. Dette kan man finne ut ved å hive en PC på wifinettet til vifta og lytte med wireshark el. etter kommandoene som appen sender, vil jeg tro. Så får man lage sin egen "vifteklient" som gjør det samme på ønsket tidspunkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...