Gå til innhold

Dobbel toll fra Aliexpress

drvcd

Anbefalte innlegg

Skrevet
Dubious skrev (2 timer siden):

Så hva tar de gebyr for?
Gebyr skal dekke faktiske kostnader. 

De tar gebyret for å gjøre den jobben myndighetene pålegger dem å gjøre når sender ikke har gjort sin del av jobben.

Posten er billig på fortolling. Prøv å gjøre jobben selv, eller finn noen andre å betale, så ser du at det ikke er gratis.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2N1711 skrev (5 timer siden):

De tar gebyret for å gjøre den jobben myndighetene pålegger dem å gjøre når sender ikke har gjort sin del av jobben.

Posten er billig på fortolling. Prøv å gjøre jobben selv, eller finn noen andre å betale, så ser du at det ikke er gratis.

Joda, men det koster de ikke så mye å gjøre jobben.

Posten tar gebyr selv om du gjøre jobben selv. 

Skrevet
Dubious skrev (15 timer siden):

Joda, men det koster de ikke så mye å gjøre jobben.

Posten tar gebyr selv om du gjøre jobben selv. 

Det er fordi det koster dem noe å avvike fra det som er standard prosedyre.

Det koster tid, og med mindre man setter verdien av egen tid til null, så blir det kroner å betale. Normal import koster faktisk en god del tid. Det er derfor spedisjonsfirmaer eksisterer, og at noen finner det lønnsomt å betale dem for å gjøre jobben.

Privat import via VOEC har som forutsetning at all dokumentasjon er elektronisk så den prosessen som kalles "tollklarering" går automatisk til lavest mulig kostnad.

• Liker 1
  • 1 måned senere...
Skrevet

Glimrende tips å velge Choice hos AliExpress. Gratis frakt tok 8 dager uten noe tolltull, levert av Helthjem faktisk (her er det kanskje en avtale jeg ikke har fått med meg).

• Liker 1
Skrevet
Aginarikar skrev (3 minutter siden):

Glimrende tips å velge Choice hos AliExpress. Gratis frakt tok 8 dager uten noe tolltull, levert av Helthjem faktisk (her er det kanskje en avtale jeg ikke har fått med meg).

Ja. Særlig når de samsender. Når de derimot sender 6 pakker, når man har bestilt 6 ting er det både og. Bestilte 17. juni og har fått 5 av seks ting. Den 6. er kommet til Norge. Pakken er tollklarert. Yanwen Logistics sier den er overlevert til posten, posten sier de har fått melding.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...