Gå til innhold

Nå skal Windows-tastaturet få en ny knapp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
trikola skrev (På 5.1.2024 den 6:26 PM):

Det minnet meg om at jeg ennå ikke hadde hacket mitt nye tastatur - 3D printet mellomstykke under tasten som hindrer at tasten kan trykkes ned. 😁

Det var mye hat mot CAPS-lock-tasten her.
Hvorfor i all verden skal man fjerne den, eller hindre denne nyttige tasten i å bli trykket ned?
På mitt Mac-tastatur vil et kjapt trykk på den skifte til annet tegnsett, eksempelvis greske bokstaver, mens et langt trykk gir den vanlige funksjonen CAPS-lock.

På den annen side så er jo Microsoft med Wingledows kjent for å vingle fra den ene dagen å lansere "fantastiske" nye funksjoner som visstnok skal revolusjonere verden, til å vingle tilbake til det gamle eller til noe annet like unyttig neste dag.
Jeg nevner i fleng:

Microsoft Bob, født 1995, drept av Microsoft ett år etterpå, 1996.

Clippy, født 1997, drept av Microsoft i 2003.

Internet Explorer 6, den buggy og sikkerhetsmessig gjennomhullete web-browseren som alle hatet, mens som ikke ville dø.

Windows Vista, denne trenger ikke kommentar og regnes som en av Microsofts største flopper. Vista var tregere enn XP som Vista skulle erstatte, for Microsoft jukset med de tekniske kravene, og statistisk 1 av 3 brukere installerte tilbake til XP

Windows 8, en flopp som salgsmessig faktisk kom dårligere ut enn Vista og hvor Microsoft vinglet vekk startmenyen som vinglet tilbake i Win10.

Jeg kunne selvsagt for moro skyld også nevnt andre flopper fra Microsoft som Windows RT, Kin, Zune, Groove Music, Surface RT, Band,  Lumia smartphone og Windows Phone, men det blir litt på siden og får være en annen historie.
Men det morsomste er nok at visse folk aldri lærer, men fortsetter å gjøre knefall for dette selskapet bak alle disse middelmådige produktene.

 

 

 

Endret av RadonReady
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...