Gå til innhold

Vi kårer årets 10 beste spill


Anbefalte innlegg

Gargantua skrev (På 29.12.2023 den 12:09 PM):

Alan Wake 2 er ikke et spill, det er en interaktiv film ispedd "detektivarbeid" som er umulig å mislykkes med. Man kan bare trykke vilt, man trenger ikke følge med.

Her er en av ekstremt få som sier at keiseren faktisk er naken:

 

Årets spill for min del. Kost meg mer med Alan Wake 1 Remastered og Alan Wake 2 enn jeg har med noen andre single player spill på lenge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
herzeleid skrev:
LampeLars94 skrev (21 timer siden):

Ekstremt pleb liste.

Er det ingen journalister som spiller spill utenom de aller største? Skjedde med å ha egen smak og sånt?

Tenk deg en filmkritiker som kun liker de med størst budsjett...

Hvilke spill savner du?

Hi-Fi Rush og Lies of P i det minste. Om ikke World of Horror eller Boltgun! A space for the unbound og Pizza Tower kanskje? Noe som tilsier kritisk sans og smak utover "nyeste spill" hylla på el-kjøp!
Lenke til kommentar
LampeLars94 skrev:
herzeleid skrev:
LampeLars94 skrev (21 timer siden):

Ekstremt pleb liste.

Er det ingen journalister som spiller spill utenom de aller største? Skjedde med å ha egen smak og sånt?

Tenk deg en filmkritiker som kun liker de med størst budsjett...

Hvilke spill savner du?

Hi-Fi Rush og Lies of P i det minste. Om ikke World of Horror eller Boltgun! A space for the unbound og Pizza Tower kanskje? Noe som tilsier kritisk sans og smak utover "nyeste spill" hylla på el-kjøp!
Smaken er som rassen. Jeg synes Bayonetta Origins er en av de beste spillene i år, men ser ikke de ofte på noen lister enn mine egne =) Er da ikke en ille liste dette her, da.
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (1 time siden):

Hva syns du om level-scaling'en? Gjør ikke det fremgang - det å gå opp i level - litt fåfengt?

Man scaler seg selv langt hurtigere enn fiendene scaler seg.

Når man når slutten første runde så gjør man så mye damage at vanlige fiender blir trivielle, så da må man skru opp vanskelighetsgraden neste runde.

Kun den vanskeligste vanskelighetsgraden har noen utfordringer om man har en max lvl karakter.

Lenke til kommentar
Gargantua skrev (På 30.12.2023 den 22.12):

Hva syns du om level-scaling'en? Gjør ikke det fremgang - det å gå opp i level - litt fåfengt?

Synes det er bra. Hvis man spiller på Survivor blir alt av fiender med lavere enn egen lv alt for enkelt. Etter en full gjennomkjøring av main story + litt leking i adventure mode er man uansett lv 20 og alt av fiender settes til lv 21. Da kan man begynne og utforske med utstyr og høyre vanskelighetsgrad. Ellers digger jeg gunplay'et og alle de ulike archetypes gir stor variasjon i spillestil og opplevelse av runs. Brukt rundt 60 timer i spillet inkludert første DLC. Koste meg hele veien til Platinum trophy. Veldig fan av at sammensetningen av dungeons og bosser er tilfeldig hver gang man starter et run i adventure mode eller ny story mode. Minner meg mye om Returnal som soleklart var det beste spillet jeg spilte i 2022. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
herzeleid skrev (På 30.12.2023 den 19.25):

Hvilke spill savner du?

 

GnilreG skrev (På 30.12.2023 den 17.24):
LampeLars94 skrev (På 29.12.2023 den 21.31):

Ekstremt pleb liste.

Er det ingen journalister som spiller spill utenom de aller største? Skjedde med å ha egen smak og sånt?

Tenk deg en filmkritiker som kun liker de med størst budsjett...

Er vell på grunn av at de aller største spillene som oftest er de beste, samme med filmer. Mener du at du kun har egen smak viss du liker spill som ikke har stort budsjett?

Dette var da en veldig storutgivervennlig kåring? Finnes det virkelig ikke spill fra 2023 som kan toppe disse? Og nei, de aller største spillene er ofte ikke de beste. De største spillene er som oftest bygget på det mindre spill har skapt før og så polerer de og pusser i kantene på oppskriften så det skal treffe alle.

Se på Minecraft. En fyr i en kjeller. Valheim: Noen få ildsjeler fra Sverige. Among Us: Igjen noen få ildsjeler.

Grunnen til at de største gjør det best og selger mest er at de kan pumpe ut reklame etter reklame og eier IPer som de melker for alt de kan. 

Så:
Hva med Hi-Fi Rush, en hyllest til både musikk og kampspill? Det er riktignok ikke gitt ut av småfolk, men er ganske forfriskende. Jeg spiller heller det enn Alan Wake eller en RE4 remake.

World of Horror, et spill der man faktisk må tenke litt over sin egen eksistens?

Lies of P som fikser det meste av problemer med Soulslikes?

Og at et Mario spill er det beste innenfor sjangeren på 30 år? Oi. Det var en heftig påstand. Cuphead vil gjerne ha et par ord sammen med Rayman og sikkert andre jeg ikke har spilt?

Og en utvidelse til Cyberpunk er på top 10 listen? Altså, spillet har blitt mye bedre, men det er ikke på topp 10.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...