Gå til innhold

Rimelig VPN


Trulss

Anbefalte innlegg

Disse tjenestene er ikke gratis for en grunn.

Har ExpressVPN, 150,- i mnd (peanuts, selv om jeg har lav inntekt) funker meget bra. Fortsatt en av de beste VPN der ute, og jeg blåser i dere som tror dere sitter på «insider» info om de største selskapene og at de ikke er «trygge» nok… hva nå enn det betyr.

Ved 3 anledninger, minst, har ExpressVPN nektet plent å gi ut informasjon om deres kunders bruk i en rettssak mot kunder.

Men du spurte om gratis så min post er nok ikke så relevant, men jeg deler bare min erfaring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 hours ago, Gravitass said:

Nå er jeg spent på hva du mener med dette. Har du kilder? Proton er jo kjent for å være god på sikkerhet, med mye fokus på personvern i tillegg. 

Det er ikke mulig å kjøpe Proton VPN tilgang uten å identifisere seg, de påstår det er anonymt fordi man kan betale med bitcoin, men det er jo ikke hele sannheten. Det er nå avlikevel ganske sikkert, men langt ifra det beste.

Ta Mullvad som eksempel, der kan man bestille VPN og få et bestillingsnummer, skrive ned bestillingsnummeret på en lapp og legge det i en konvolutt sammen med penger og sende det inn. Man kan også betale med Monero (som er en god del sikrere enn bitcoins).

Lenke til kommentar
Trulss skrev (På 26.12.2023 den 5:33 PM):

Finnes noen gode gratisløsninger?

Jeg trenger uansett tips til en rimelig løsning for 6 mnd. Er det mulig å dele disse abonnementene med en venn?

Skal brukes på android.

Hvor mye data trenger du? Mitt behov for VPN er lite, og jeg har i flere år brukt TunnelBear, med 4 GB gratis pr mnd. Funker fint på iOS/iPadOS og Android.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, zanta said:

Hvor mye data trenger du? Mitt behov for VPN er lite, og jeg har i flere år brukt TunnelBear, med 4 GB gratis pr mnd. Funker fint på iOS/iPadOS og Android.

Ikke min tråd, men forsøker å følge med og lære litt. Lastet ned og testet gratisversjon av TunnelBear. Fikk bare 2.2 GB gratis, men den ser ellers ut til å fungere meget bra. De andre gratis alternativene som jeg har funnet har bare hatt gratis servere i noen få land. Dnne ser ut til å ha tilgang til gratis servere i et forholdvis stort antall land, men begrenset til 2.2 GB (For min windows versjon.) TunnelBear var/er veldig enkel å ta i bruk, og mitt behov for VPN må vel sies å være minimalt, så dette var et godt tips.

https://www.tunnelbear.com/

Finnes det ellers noe lurt triks for å få hevet gratis grensen fra 2.2 GB og opp til 4.0 GB?

https://www.tunnelbear.com/pricing

Ser at man kan oppgradere til ubegrenset trafikk for 410,- Kr for et år, og det er jo ikke spesielt dyrt. 

Endret av arne22
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...