Gå til innhold

Maskinførers digre nye chattetråd 😀


Maskinfører

Anbefalte innlegg

Trippelure skrev (5 minutter siden):

Det gjør jeg også, kaker eller konfekt. Og siden alle syns jeg er veldig flink til det blir jeg også ofte spurt om å bake til de. Jeg er veldig glad i hjemmelaget, litt grov edelmarsipan 🤩😋🥰

Grov Edel marsipan du...

Lærer stadig noe nytt ser jeg 😂😂😂.

Det er gøy 😉.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oxalidaceaee skrev (Akkurat nå):

Hvit pizza er veldig godt 👌.

Er veldig gla i spekeskinke på jeg da 😉

Trøffelolje har jeg ikke smakt faktisk....

Mozzarella er veldig godt 👌.

Kjenner jeg blir sulten mens jeg skriver 😂😂😂

Tomatsausen blir veldig god hvis den får stå lenge. Blir god smak av det 👌

Soltørka tomater og oliven er godt det👌.

Tar gjerne et glass rødvin inntil jeg da 😉

 

Screenshot_20240409-164906.png

Jeg drikker bare amaroneviner (de er røde da), for jeg blir dårlig i magen av andre viner. Men det beste jeg vet er eplemost til alt 😋

Tomatsaus MÅ koke lenge hvis den skal bli god, minst 3 timer. Så når jeg lager tomatsaus koker den alltid veldig lenge, og så bittelitt sukker eller honning i tilslutt for å få frem enda mer sødme fra tomatene. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Oxalidaceaee skrev (2 minutter siden):

Grov Edel marsipan du...

Lærer stadig noe nytt ser jeg 😂😂😂.

Det er gøy 😉.

Edelmarsipan er masipan med minst 70% mandler, så det smaker digg mandel og ikke bare sukkerkliss 😁🐶🥰 Og så finmaler jeg ikke alle mandlene, for da får marsipanen litt tyggemotstand. Og så kan man kna forskjellige ting inn i marsipanen, det er godt med finhakkede tørkete blåbær eller mango. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Trippelure skrev (25 minutter siden):

Namnam den så god ut 😋🐶🥰👍

Øverste bildet er Red velvet cake med ostekrem. Liker også gulrotkake med sjokoladebiter i 😋.

Pavlova elsker jeg. Elsker kombinasjonen av sprø marengs, vaniljekrem og frukt og bær 😋.

Den Spidermankaka har jeg laget selv til min sønns bursdag. Så da fant vi en leke edderkopp som vi satt på toppen. Gutten min sitt forslag 😂😂😂

Herlig syntes jeg da 😂😂😂

Screenshot_20240409-165152.png

Screenshot_20240409-165303.png

Screenshot_20240409-165410.png

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Oxalidaceaee skrev (Akkurat nå):

Øverste bildet er Red velvet cake med ostekrem. Liker også gulrotkake med sjokoladebiter i 😋.

Pavlova elsker jeg. Elsker kombinasjonen av sprø marengs, vaniljekrem og frukt og bær 😋.

Den Spidermankaka har jeg laget selv til min sønns bursdag. Så da fant vi en leke edderkopp som vi satt på toppen. Gutten min sitt forslag 😂😂😂

Herlig syntes jeg da 😂😂😂

Screenshot_20240409-165152.png

Screenshot_20240409-165303.png

Screenshot_20240409-165410.png

Det var fin spiderman kake 🤩👍

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Trippelure skrev (2 minutter siden):

Edelmarsipan er masipan med minst 70% mandler, så det smaker digg mandel og ikke bare sukkerkliss 😁🐶🥰 Og så finmaler jeg ikke alle mandlene, for da får marsipanen litt tyggemotstand. Og så kan man kna forskjellige ting inn i marsipanen, det er godt med finhakkede tørkete blåbær eller mango. 

Dette har jeg aldri prøvd før...

Det hørtes godt ut 😋 ❤️

Mandel er deilig.

Jeg har lagd mandelsmør en gang, og det var veldig godt 👌.

 

Screenshot_20240409-165952.png

Lenke til kommentar
Trippelure skrev (8 minutter siden):

Jeg drikker bare amaroneviner (de er røde da), for jeg blir dårlig i magen av andre viner. Men det beste jeg vet er eplemost til alt 😋

Tomatsaus MÅ koke lenge hvis den skal bli god, minst 3 timer. Så når jeg lager tomatsaus koker den alltid veldig lenge, og så bittelitt sukker eller honning i tilslutt for å få frem enda mer sødme fra tomatene. 

Amaronevin har jeg ikke smakt...

Kan du anbefale meg en god en? 

Eplemost er godt det 👌.

Kan signere på den 👌.

Må ikke ha det til alt jeg da 😂😂😂.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Trippelure skrev (5 minutter siden):

Edelmarsipan er masipan med minst 70% mandler, så det smaker digg mandel og ikke bare sukkerkliss 😁🐶🥰 Og så finmaler jeg ikke alle mandlene, for da får marsipanen litt tyggemotstand. Og så kan man kna forskjellige ting inn i marsipanen, det er godt med finhakkede tørkete blåbær eller mango. 

Det med å ha tørket frukt i marsipanen har jeg funnet på selv. Jeg liker å finne på ting selv når jeg holder på med spiselige ting, og modifiserer som regel alle oppskrifter jeg finner. Men jeg liker godt å høste ting fra naturen og lage mat av det. Nå gleder jeg meg til brenneslen kommer, så jeg kan lage suppe 😋 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Trippelure skrev (10 minutter siden):

Jeg drikker bare amaroneviner (de er røde da), for jeg blir dårlig i magen av andre viner. Men det beste jeg vet er eplemost til alt 😋

Tomatsaus MÅ koke lenge hvis den skal bli god, minst 3 timer. Så når jeg lager tomatsaus koker den alltid veldig lenge, og så bittelitt sukker eller honning i tilslutt for å få frem enda mer sødme fra tomatene. 

Er du glad i honning? 

Screenshot_20240406-131357.png

Lenke til kommentar
Trippelure skrev (Akkurat nå):

Det med å ha tørket frukt i marsipanen har jeg funnet på selv. Jeg liker å finne på ting selv når jeg holder på med spiselige ting, og modifiserer som regel alle oppskrifter jeg finner. Men jeg liker godt å høste ting fra naturen og lage mat av det. Nå gleder jeg meg til brenneslen kommer, så jeg kan lage suppe 😋 

Enig 👌.

Jeg kjøpte meg til og med et skilt en gang der det stod.

"We don't make mistakes, we do variations"  😂😂😂😆😆😆.

Det skiltet er i huset på Lauve der jeg bodde før. Bor heldigvis ikke der lenger. 

Takk Gud for det! 🏆

Lenke til kommentar
Oxalidaceaee skrev (3 minutter siden):

Tusen hjertelig takk ❤️ 💛.

Barna først alltid ❤️ 💙.

Ja det er jeg helt enig, barna først 🥳 Har ikke barn selv, men har jobbet med barn i flere år.

Oxalidaceaee skrev (2 minutter siden):

Amaronevin har jeg ikke smakt...

Kan du anbefale meg en god en? 

Eplemost er godt det 👌.

Kan signere på den 👌.

Må ikke ha det til alt jeg da 😂😂😂.

Amaronevin er laget av druer som er halvtørket, alle jeg har smakt er gode. Jeg har ikke så god peiling på vin da, men de er de eneste jeg ikke blir dårlig av, de skjeldne gangene jeg drikker vin.

https://www.vinmonopolet.no/search?searchType=product&q=Amarone%3Arelevance

Ja, elsker honning 😋🐶🥰

Lenke til kommentar
MR SPEED skrev (2 minutter siden):

 

Denne sangen var gøy å knipse til 😂😂😂.

Så lurer jeg litt på hvordan det kan ha seg at jeg har stålkontroll på venstrehånda, men klarer ikke å knipse med høyre 🤔

Er ikke det litt pussig 😂 😉🏆

Lenke til kommentar
Trippelure skrev (1 minutt siden):

Ja det er jeg helt enig, barna først 🥳 Har ikke barn selv, men har jobbet med barn i flere år.

Amaronevin er laget av druer som er halvtørket, alle jeg har smakt er gode. Jeg har ikke så god peiling på vin da, men de er de eneste jeg ikke blir dårlig av, de skjeldne gangene jeg drikker vin.

https://www.vinmonopolet.no/search?searchType=product&q=Amarone%3Arelevance

Ja, elsker honning 😋🐶🥰

Hva slags honning liker du best da? 

Lenke til kommentar
Oxalidaceaee skrev (3 minutter siden):

Enig 👌.

Jeg kjøpte meg til og med et skilt en gang der det stod.

"We don't make mistakes, we do variations"  😂😂😂😆😆😆.

Det skiltet er i huset på Lauve der jeg bodde før. Bor heldigvis ikke der lenger. 

Takk Gud for det! 🏆

Håper du bor et bedre sted nå da 🍀☘️🐶🥰  Jeg må ta pause fra forumet for å trene med hunden. Vi snakkes kanskje senere i kveld 😊

Lenke til kommentar
Trippelure skrev (2 minutter siden):

Ja det er jeg helt enig, barna først 🥳 Har ikke barn selv, men har jobbet med barn i flere år.

Amaronevin er laget av druer som er halvtørket, alle jeg har smakt er gode. Jeg har ikke så god peiling på vin da, men de er de eneste jeg ikke blir dårlig av, de skjeldne gangene jeg drikker vin.

https://www.vinmonopolet.no/search?searchType=product&q=Amarone%3Arelevance

Ja, elsker honning 😋🐶🥰

Haha disse vinene er langt unna mitt budsjett ihvertfall....

De var dyre!!!! 

Lenke til kommentar
Trippelure skrev (1 minutt siden):

Håper du bor et bedre sted nå da 🍀☘️🐶🥰  Jeg må ta pause fra forumet for å trene med hunden. Vi snakkes kanskje senere i kveld 😊

Ja det gjør jeg virkelig 😍.

Storkoser meg her jeg bor nå.

Tusen takk for omtanken ❤️.

Kos deg med hunden din 😀.

Håper den er lydig 😉.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...