Gå til innhold

Lader til PC er fryktelig varm


Un0

Anbefalte innlegg

Har en Microsoft Surface Pro. Når jeg plugget laderen i pc-en nå ble den plutselig ekstremt varm, såpass varm at jeg nesten brenner meg på den. Syns også det lukter brent av den. Tok den ut av pc-en og da kjølte den seg ned omtrent på sekundet. 

Hva er greia her, er det laderen eller pc-en som er problemet? Første gang dette skjer, har hatt pc-en i et par år nå. 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
16 minutes ago, Nøtteknekker said:

Hva er greia her, er det laderen eller pc-en som er problemet? Første gang dette skjer, har hatt pc-en i et par år nå. 

Det kan være begge deler.

Som regel skjer det noe galt inni PCen som gjør at den trekker mer strøm enn normalt, noe som også gjør strømforsyningen ekstra varm. Dette er da nok strøm til at det blir veldig varmt, men ikke nok til at sikringen går, noe som igjen kan gjøre selve strømforsyningen mistenkt.

Det er for så vidt ikke uvanlig av laptop-strømforsyningen kan bli temmelig varme i friluft, men det er dårlig design om man føler man brenner seg på dem eller at de lukter svidd/brent. Regner her med at du ikke har den under dyna i sengen din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
9 hours ago, vidor said:

Som regel skjer det noe galt inni PCen som gjør at den trekker mer strøm enn normalt, noe som også gjør strømforsyningen ekstra varm. Dette er da nok strøm til at det blir veldig varmt, men ikke nok til at sikringen går, noe som igjen kan gjøre selve strømforsyningen mistenkt.

I et ekstremtilfelle slik som du beskriver her, bør en forvente at også laptopen er unormal varm.

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...