Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

2%olje i bensin


Vwagen

Anbefalte innlegg

Da har jeg misforstått. Om vi gestimerer litt så snakker vi om rundt 0,5%, jeg tror ikke det vil utgjøre et umiddelbart problem, men jeg hadde ikke kjørt med dette over tid, men jeg antar det er snakk om å bruke opp overskuddsbensin. Som sagt er det tvilsomt at det utgjør et umiddelbart problem, men jeg hadde ikke fylt dette på min bil om du hadde tilbydd meg dette drivstoffet gratis. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
minim skrev (1 time siden):

Byttet på min V10 tdi som bruker 2x sånne motorstyringer og har lambda før hver cat

Fornøyd med den? Kule biler 

 

Leo_ skrev (1 time siden):

2% HVA DA?? Han refererer til iblanding a-la 2-takt der man blandet inn REN OLJE opp til 2% olje, 98% bensin. Hva mener du dette betyr?? Blande inn 2% olje og 98% HVA DA??

Hva er det du ikke forstår? Den blir ikke kjørt på 2% olje. Pust med magen. 

 

Jeg har en turbo bensiner, og den kjører med litt over 1 liter motorolje per 100l bensin. Kannibalisme. 

Lenke til kommentar

Når det gjelder å bruke opp 95 oktan med 2% totaktsolje på bil så ville jeg i hvertfall blandet det ut så det kom godt under 1% olje, og helst ned mot 0.5%. Om det går bra eller ikke vet jeg ikke noe om.

Jeg vil også tro at bensinen står seg fint på kanne 6 måneder ++ til neste sesong. 

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...