Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er man en taper når man er 30-år gammel jomfru mann?


Gjest 087f8...bf7

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da må du bare henge med noen som er slappere enn deg selv for å få et passmark.

image.png.375e30a44ab027ca33ee1a353bedca4b.png

Det er et ordtak som lyder at hvis man er den beste i rommet, da er man i feil rom.

Quote

In the country of the blind, the one-eyed man is king.

Said about a difficult situation in which someone with only a few skills is in a better position and more successful than those people who have none.

 

Lenke til kommentar
Gjest 087f8...bf7
Bjerknez skrev (1 time siden):

Før jeg evt. definerte meg som taper, så pleide jeg å se litt rundt meg og på andre. Det viste seg at jeg fort kunne konkludere med at jeg ikke var det. 

Nå som du nevner det......noen fyrer har det faktisk verre enn meg. Jeg snakker om livet generelt.
Jeg kjenner en fra VGS som endte opp som narkoman....

TS

Anonymous poster hash: 087f8...bf7

Lenke til kommentar
Gjest 087f8...bf7 skrev (Akkurat nå):

Nå som du nevner det......noen fyrer har det faktisk verre enn meg. Jeg snakker om livet generelt.
Jeg kjenner en fra VGS som endte opp som narkoman....

TS

Anonymous poster hash: 087f8...bf7

Det får jo ditt problem til å virke ganske så overfladisk og ubetydelig, ikke sant? 

Nå er det mange grunner til at noen blir narkomane tror jeg  mange tilfeldigheter og skjebner før det skjer  men på et eller annet tidspunkt har man tråkket feil og gjort feil valg. 

Det at du ikke har hatt sex (enda) har ingenting med feil valg å gjøre. Snarere tvert i mot. 

Detta får nok bra skal du se :) 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det handler ikke om noen er verre. En taper er en eller noe som konsekvent ikke oppnår ønsket eller forventet resultat. Det kan også være avgrenset til et felt, for eksempel markedsplassen, sosialt, i et karrierevalg, i sport osv.

Hvis du deltar i esport og feiler i å hevde deg sesong etter sesong, da er du en taper. Hvis du går på byen hver helg år etter år og aldri får venner, kjæreste, eller pult, da er du en taper. Hvis du arbeider i ei bedrift og år etter år og stadig er på nivå med nylig ansatte, uten muligheter for forfremmelser og avansement, da er du en taper. Hvis du aldri greier å etablere deg eller få en karriære, da er du en taper. Så må man ikke lykkes med alt, men man må lykkes med noe. Hvis du er 37-45 år og du har fått til mindre i livet enn en på 19-25 år og i tillegg har gjeld som ikke er knyttet til noe av verdi, da er du en taper.

Litt enklere sagt. "En som ikke kommer noen vei i livet."

"The ultimate negative life; ugly, sick, broke and stupid."


Dette er med stor sannsynlighet de viktigste 15 minuttene som noen gang er lastet opp på YouTube.

 

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
BadCat skrev (1 minutt siden):

Det handler ikke om noen er verre. En taper er en eller noe som konsekvent ikke oppnår ønsket eller forventet resultat. Det kan også være avgrenset til et felt, for eksempel markedsplassen, sosialt, i et karrierevalg, i sport osv.

Hvis du deltar i esport og feiler i å hevde deg sesong etter sesong, da er du en taper. Hvis du går på byen hver helg år etter år og aldri får venner, kjæreste, eller pult, da er du en taper. Hvis du arbeider i ei bedrift og år etter år og stadig er på nivå med nylig ansatte, uten muligheter for forfremmelser og avansement, da er du en taper. Hvis du aldri greier å etablere deg eller få en karriære, da er du en taper. Så må man ikke lykkes med alt, men man må lykkes med noe. Hvis du er 37-45 år og du har fått til mindre i livet enn en på 19-25 år og i tillegg har gjeld som ikke er knyttet til noe av verdi, da er du en taper.

Forsåvidt enig. 

Men jeg synes ordet "taper" er et veldig negativt ord å bruke. Mindre vellykket paeer nok bedre. Så kan det være mange grunner til at noen er mindre vellykkede. Kanskje er det snakk om ganske oppegående personer som har mistet troen på seg selv grunnet mange ting. Mobbing, familiære forhold, missbruk, dødsfall i nær familie, utsatt for blind vold etc etc. 

Så og bruke ordet "taper" fordi man ikke holder tritt med andre i samme rom bør man ikke gjøre. 

Men når man mener SELV man er en taper, så ta en titt rundt deg. Du vil med stor sannsynlighet finne ut at du ikke er det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Folk jeg ser på som "tapere" er mange ganger også personer som har klart seg bra økonomisk i livet og ser ut til å ha et bra liv utad. Men jeg vet om mange som har kledd på seg en massiv fasade. 

for meg er man vellykket hvis man driver med noe man trives med hele tiden. Det være seg jobb eller hobbyer etc. samt ha penger nok til å leve det livet man ønsker uten å overbevise alle andre hvor mye penger man har. 

Altså et sundt nøkternt liv med gode venner hvor hver dag bringer glede. DA er man i mitt hode vellykket. Penger, flott hus og flott bil har absolutt null å si vedrørende det å vøre "vellykket" i mine lyne. Alt handler om hvordan man egentlig ser på seg selv og hvordan man faktisk har det til daglig. 

Har man det bra, og våkner hver dag til en jobb man trives med og har venner som stiller opp samt familie man har god kontakt med og råd til mat på bordet, så er man i mine øyne vellykket. 

Det være seg om man er "dasstømmer", rørlegger, finnansrådgiver eller statsminister. Det spiller ingen trille hva man driver med og hva man tjener, bare man trives med det livet man lever. 

Endret av Bjerknez
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 087f8...bf7

Hvis vi går etter BadCat definisjonen så er nok jeg en "taper" ja.
Jeg er foreløbig arbeidsløs (ufør/Aspergers)). Jeg bruker å si at jobben min nå er å
komme meg på bena igjen etter noen uheldige år med en sta sykdom.
Hvis det er denne definisjonen vi bruker, så har jeg faktisk null problem med å kalle meg for "taper"
fordi jeg vet hva jeg vil. Jeg vet at jeg har et mål: bli friskere og så prøve å returnere til arbeidslivet.

Men....taper når det kommer til jomfrudommen,
tror jeg dere har klart å overbevise meg om at jeg ikke er lol

TS

Anonymous poster hash: 087f8...bf7

Lenke til kommentar
Gjest 087f8...bf7 skrev (33 minutter siden):

Hvis vi går etter BadCat definisjonen så er nok jeg en "taper" ja.
Jeg er foreløbig arbeidsløs (ufør/Aspergers)). Jeg bruker å si at jobben min nå er å
komme meg på bena igjen etter noen uheldige år med en sta sykdom.
Hvis det er denne definisjonen vi bruker, så har jeg faktisk null problem med å kalle meg for "taper"
fordi jeg vet hva jeg vil. Jeg vet at jeg har et mål: bli friskere og så prøve å returnere til arbeidslivet.

Men....taper når det kommer til jomfrudommen,
tror jeg dere har klart å overbevise meg om at jeg ikke er lol

TS

Anonymous poster hash: 087f8...bf7

Det siste du bør gjøre er å karakterisere deg selv som "taper" fordi du har en sykdom og derfor ikke får jobbet. Det betyr bare at du må bruke veldig mye krefter på noe både mentalt og fysisk på noe de fleste andre slipper. De færreste av oss har ikke den fjerneste anelse om hvordan det er å ha det slik du har det. 

Det at man kjemper for tilværelsen betyr ikke at man er en taper eller mindre vellykket. 

Mindre vellykket er noe man er (i mine øyne) når alle forutsetninger ligger til grunn for å lykkes men at man allikevel klarer å havne på feil hylle ut fra hvilke mål man hadde. 

Så jeg tror ikke du skal gi deg selv det stempelet :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er mulig å ta grep. Første skritt er å innse for seg selv at man ikke er fornøyd, at man ikke ønsker å fortsette den stien og så må man kjempe seg ut av det. Hvis man gir seg selv unnskyldninger for at det er slik, eller får en klapp på skuldra fra seg selv eller andre, kan man være ganske så sikker på at det forblir slik. Hvorfor skulle alt plutselig endre seg hvis man fortsetter på sin vante sti.

9 av 10 med aspergers syndrom står utenfor arbeidslivet. Jeg har en slektning med aspergers som det har gått svært dårlig med og jeg har en bekjent med asperger i full stilling, som har det dobbelt av norsk gjennomsnittslønn i inntekt pluss avkastning av investeringer. Økonomisk er han ikke en taper, men det skorter sosialt og i andre felt. I tillegg blir han utnyttet av folk som ikke har gode hensikter, da han ikke forstår andre menneskers intensjoner osv.

Så er man ikke nødvendigvis en taper hvis man er født med utfordringer. Det blir rett og slett vanskelig å komme noen som helst vei, hvis man for eksempel ikke forstår andre menneskers følelser og intensjoner. Så er folk forskjellige og har sine egne styrker og svakheter. Det kan være vanskelig å kjenne mennesker med utfordringer som man vet at enkelte aspekter ved de neppe kommer til å bli nevneverdig bedre i løpet av hele deres livsløp.

Når du har en slik utfordring er nok det beste å forsøke å lære av alle feil du har gjort og fokusere på å gjøre det bedre fremover. Han jeg kjenner kan godt danse med ei kvinne i en time eller prate med ei kvinne en halv kveld uten å gjøre et fremstøt. Så skygger de banen etter hvert og så skjønner han ikke hvorfor det aldri bærer frukter, samme hvor mange kvelder han går ut. "It's complicated."

Sett at han hadde greid å få ei kvinne på kroken så hadde han ikke greid å beholde henne da han ikke skjønner at man må ha det ryddig hele tiden og ikke bare akkurat i forbindelse med avtalte damebesøk. Enten er man ryddig av seg eller så er man det ikke. Enten så har man klærne sine strøket og hengt opp, eller så har man klærne i hauger og alt er bare kaos. Det er et valg man tar og et liv man lever. Når noens logiske forståelse tilsier at han ikke trenger å rydde. fordi han venter ingen damer på døra, da blir det vanskelig. Så vil ikke andre folk komme på besøk heller. Det er ikke trivelig på noen som helst måte når ting ikke er på stell.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Første bud er å få orden på livet og det andre er å være en trivelig fyr som folk ønsker å omgås, uten å være dumsnill eller la seg utnytte.

Quote

Einstein Quote #1:
"The definition of insanity is -- doing the same thing over and over and expecting a different result."

Einstein Quote #2:
"No problem can be solved at the same level of consciousness that created it."

Hvis man har selvinnsikt og fokus er man langt på vei.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Jeg er en taper og jeg er det på vegne av Norge. Det føltes mye bedre da det norske flagget var først og takket være min innsats. Så kan jeg klappe meg selv på skuldra og si at det kun er endring av regler som har gjort at det har blitt slik og at de gamle reglene hadde diskvalifisert de fem første deltagerne. Realiteten er at enten må jeg erkjenne de nye reglene eller forbli en taper. Så er de nye reglene tullete og gir ingen som helst mening, men jeg får ikke gjort noe med det. Jeg har mistet motivasjonen. Det er prestasjoner som skal skape vinnere, ikke endring av regler. Reglene er omtrent like teit som at en fra Tromsø og er sportslig bedre taper mot en fra Trondheim, fordi han fra Trondheim bruker kortere tid på å komme seg til Oslo hvor stevnet holdes. Så kan han enten flytte til Trondheim eller sør for Dovre for å benytte seg av de nye reglene, eller så kommer han aldri til å vinne igjen. Jeg er i hardtrening nå. På nyåret skal jeg slå meg opp igjen, til tross for høy alder og drittregler. Så skal jeg lage en statement om at jeg ikke anerkjenner de nye reglene men ser meg nødt til å synke så dypt for å hevde min rett til å være best i verden i denne kategorien. Så må jeg anerkjenne at Østerrikeren er sterkere enn jeg før har ville innse, men jeg vet også at han mangler motivasjon til å gi mere når han ligger i tet. Jeg har vunnet over ham før og jeg vil gjøre det igjen. Han har muskler som Schwarzenegger og jeg er veik som Gummi Tarzan.

image.png

Jeg synes det står stor respekt av Lucas Braathen som sier. "Dette tullet gidder jeg ikke mer, jeg legger opp i en alder av 23 år." Det må være elendig for de andre utøverne å konkurrere videre når de vet at den beste ikke en gang er med noe mer. De vinner, men vet at de ikke er best. Det er egentlig faen så utspekulert og modig.

Man trenger ikke å vinne for enhver pris.

Det føles litt bedre nå når man tør å si at tingenes stand ikke er helt som de skulle.

 

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Gjest e2cfa...eb2

Er en vanskelig greie dette her.

Spør du damene i vennegjengen til meg og dama. Så vil det bli sett rart på, og de er helt vanlige.

Vanlige mennesker i dag har lite selvinnsikt, intelligens og mer til.. Så du vil møte dømmende mennesker rundt dette uansett hvis du snakker sant til de.

 

Jeg har ingen løsning for deg dessverre.. Men jeg anbefaler dog at du lar deg slippe litt løs og kan potensielt ha et one night stand eller fuckfriend.

Hadde jeg vært det jeg kan anta jeg ville vært uten min partner.. Altså en veeeeldig lite seksuelt erfaren 30 åring med egentlig null ordentlige venner. Så hadde jeg bare tydd til 2 ting.
1: Datingapper/sider som gir mulighet for ONS++
2: Prostituerte.  Vet det er tabu, men finner du noen ordentlige profesjonelle så er det bare en tjeneste for behov du kjøper.

 

Uansett.. ikke tenk for mye.

Anonymous poster hash: e2cfa...eb2

Lenke til kommentar
46 minutes ago, Guest e2cfa...eb2 said:

Uansett.. ikke tenk for mye.

Enig. Ikke overtenk dette. Desperasjon er aldri attraktivt, og jo viktigere det er for deg å få deg et ligg, jo mer øker sjansen for å skremme bort den som kunne gitt deg det.

Forsøk å ha et avslappet forhold til det hele, da øker også sjansen til å få gjort neo med det - paradoksalt nok.

Som en venninne av meg sa det: Sex er bare viktig når du ikke får det.

Lenke til kommentar

Det er ikke feil å være jomfru i 30-årene. Det er mange som velger andre prioriteringer i livet hvor det kanskje er en lav sjanse for at noe romantisk eller seksuelt utspiller seg. Det gjør en absolutt ikke til en taper.

Incel er man kun om man er "involuntarily celibate", altså at man prøver å få ligget med noen men du får ikke napp. Og så begynner de som oftest å hate kvinner.

Ikke stress med det. Det er ingenting rundt det å være jomfru som gjør deg til en taper, og hvis du kjenner at det er ikke så farlig akkurat nå, at du heller vil fokusere på andre ting og finne den riktige partneren i fremtiden, så er alt bra.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe automatikk i at man skal hate kvinner av den grunn. Man legger ikke bakeriet for hat selv om butikken har gått tom for brød.

Så er det enklere å få seg noe når man er nærmere 20 enn når man er 30, når de fleste kvinner for lengst er ferdig med å teste sex og heller ikke har noe problem med å få sex.

Hvis man skal bygge et hus og snekkeren påstår at han er i stand til å bygge, men velger at han ikke skal starte byggingen før om 20 år. Da blir  man nødt til å ringe en annen snekker.

Quote

"Life asks us to make measurable progress in reasonable time. That’s why they make those fourth grade chairs so small – so you won’t fit in them at age twenty-five!" -- Jim Rohn

Styk penskjorta, puss skoene og kjøp deg en sigar. Så tar du den sigaren når du er nypult til helga.

61yCHcLH8QL._AC_UF1000,1000_QL80_.jpg

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Gjest 087f8...bf7
BadCat skrev (11 timer siden):

Det er ikke noe automatikk i at man skal hate kvinner av den grunn. Man legger ikke bakeriet for hat selv om butikken har gått tom for brød.

Så er det enklere å få seg noe når man er nærmere 20 enn når man er 30, når de fleste kvinner for lengst er ferdig med å teste sex og heller ikke har noe problem med å få sex.

Hvis man skal bygge et hus og snekkeren påstår at han er i stand til å bygge, men velger at han ikke skal starte byggingen før om 20 år. Da blir  man nødt til å ringe en annen snekker.

Styk penskjorta, puss skoene og kjøp deg en sigar. Så tar du den sigaren når du er nypult til helga.

61yCHcLH8QL._AC_UF1000,1000_QL80_.jpg

Hvorfor prater du med deg selv? XD

TS

Anonymous poster hash: 087f8...bf7

Lenke til kommentar

Samfunnets definisjoner på eksakt hva en taper er vil alltid variere, en bunnsolid selvfølelse vil dog stå klippefast. Således er din jomfruhet ikke mer taperaktig enn hva du selv føler om det, skal vi være helt ærlige her så er det ingen som egentlig bryr seg nevneverdig om du har fått pels på knaggen eller ei. Om sex er et stort savn for deg så finnes det flust av ting en gjøre for å bli mer attraktiv, men uavhengig av det er ikke dumt å gjøre litt selvrefleksjon for å finne sine verdier og mål livet. Jeg vil påstå at det å være en genuin person er langt viktigere enn å harve over en masse folk for kortsiktig glede og validering. Mye av sexpresset vi ser i det moderne samfunn kommer vel ikke akkurat fra de edleste hold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...