Gå til innhold

Hvilke katteluke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3l33t3 skrev (36 minutter siden):

Har ikke chip på katta mine så trenger inutgangspunktet ikke med chip leser. 

Trekker det rundt en slik dør om vinteren? 

Isoleringsevne er også en faktor? 

Chip kattene, da slipper du all kontroll av hva som kommer inn (og går ut). Jeg har to katter som selvsagt bruker luka døgnet rundt..
Det TREKKER ikke mye men den tynne plast-flappen isolerer ikke noe, så når det er kaldt så merker du at det er kaldt nær luka.
Jeg har Microchip Pet Door Connect, noe som betyr at jeg får et tydelig "mjau" på mobilen hver gang en av kattene kommer inn / går ut.. Meget greit! Også greit å ha statistikk på hvor lenge (og når) hver av kattene er ute eller inne..
Også greit at du slipper besøk av nabokatta midt på natta... 🙂  (Her er det absolutt greit å ha, har opptak av et par katter i nabolaget som har prøvd!)

Veldig kjekt for meg som har kameraovervåking ute å se NÅR en av kattene går ut sånn at jeg kan finne ut hvor den forsvinner hvis katta har vært borte i mange (veldig..) timer.. Uten å ha behov for å søke etter bevegelser på kameraene..

 

Endret av Woff
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vil absolutt anbefale å gå opp til kattedør med chipregistrering. De du ser på der er åpne dører for alt som passer. Både fremmede katter og andre smådyr. Har naboer som byttet til chiplåst katteluke etter å komme hjem til 3-4 fremmede katter som var inne og spiste, men verre å våkne til katteslagsmål inne og vaser som knuser.

Nabokatter som er vant til katteluke prøver seg også på vår, spesielt de dominerende hannene som ofte slåss..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...